וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמארה סטודמאייר: "פיאניג'אני קשוח. הוא מזכיר לי את מייק ד'אנטוני"

מאסימו אוריאני, "לה גאזטה", בשיתוף וואלה! ספורט

8.9.2016 / 7:00

הבחירה בירושלים ("לא רציתי לפרוש ואין מבחינתי עיר טובה יותר לחיות בה"), הקשר ליהדות ("התנ"ך תמיד היה חלק מחיי, זה יהיה אידיאלי אם אקבל אזרחות") וההסתגלות לאירופה ("זה משחק שונה, יידרש לי זמן"). הכוכב הגדול בראיון מיוחד ל"לה גאזטה" בשיתוף וואלה! ספורט

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: מתן חדד

בהינף החתמה אחת הפכה הפועל ירושלים מעוד קבוצה לאחת המסקרנות והמסוקרות שיהיו בעונה הקרובה ברחבי אירופה. בכל מקום שאליו מגיעים האדומים, הם מושכים לא מעט תשומת לב, ועיקר המבטים נישאים לעבר איש אחד - אמארה סטודמאייר. סגנית האלופה הישראלית נמצאת כעת בברשיה, איטליה, מולדתו של המאמן סימונה פיאניג'אני, וגם בארץ המגף מעורר הסנטר בגופייה מספר 1 לא מעט סקרנות.

"כשהחלטתי לפרוש מה-NBA, חשבתי שהמעבר להפועל ירושלים יהיה צעד מצוין להמשך הקריירה שלי", מסביר סטודמאייר בראיון מיוחד שמתפרסם הבוקר (חמישי) ב"לה גאזטה", בשיתוף וואלה! ספורט. "לא חשבתי לפרוש לחלוטין מכדורסל, כי אני בריא, אני עדיין מסוגל לשחק ברמות הגבוהות ואני רוצה להמשיך לשחק. לקחתי את זה לזירה הבינלאומית, ואיזה מקום טוב יותר לעשות בו את זה מאשר העיר ירושלים".

על החיבור שלו ליהדות מספר סטודמאייר: "אני בא ממשפחה של כושים עבריים, ומאז שאני זוכר את עצמי התחנכנו על פי דרך התנ"ך וציטטנו פסוקים מהתנ"ך. לכן המעבר לירושלים, העיר הקדושה על פי התנ"ך, הוא כמו ברכה בשבילי".

עוד בנושא:

הכנה: הפועל ירושלים גברה על ברשיה 67:78
סימונה פיאניג'אני: "אמארה סטודמאייר מחויב בצורה בלתי רגילה"

אמארה סטודמאייר. ברני ארדוב
"המעבר לירושלים, העיר הקדושה על פי התנ"ך, הוא כמו ברכה בשבילי". אמארה/ברני ארדוב

האם יש סיכוי שתקבל דרכון ישראלי?

"נראה מה יקרה. יש אפשרות כזו. מבחינתי זה יהיה דבר אידיאלי, כי בזכות נקודת המבט התנ"כית שלי אני מאוד פעיל בישראל בכל הקשור למעשי צדקה ופעילות למען הקהילה".

הגעת לירושלים לעונה אחת, או שתרצה להמשיך לשחק גם מעבר לגיל 34?

"אני רוצה להמשיך לשחק. נראה בסוף העונה איך ארגיש מבחינה פיזית".

כל מי שצפה בירושלים מתאמנת ומשחקת התרשם כי סטודמאייר לא בא להעביר את הזמן, אלא לעבוד. "שיטת המשחק באירופה שונה ממה שהכרתי ב-NBA, ויידרש לי זמן להסתגל. הקבוצות יותר פיזיות, החוקים שונים, עבודת הרגליים אחרת, קשת השלוש קרובה יותר. מבחינת העומס, אני חושב שהמעבר לשני משחקים בשבוע יקל עליי. בארה"ב, יחד עם משחקי הכנה, עם הפלייאוף ועם 82 משחקים בעונה הסדירה, אתה מגיע ליותר מ-100 משחקים בעונה, וזה קשה".

סטודמאייר מלא מחמאות למאמנו החדש, ומספק הצצה לדרישות הגבוהות שהאיטלקי מציב לשחקניו: "פיאניג'אני מזכיר לי את מייק ד'אנטוני. הוא מאמן שמבין התקפה, יודע איך לגרום לה לזרום, שם דגש על ספייסינג, והוא אסטרטג בהגנה. הוא קשוח, הוא מאוד ממוקד במטרה שלו, הוא רוצה מאוד להצליח, והוא רוצה להצליח עכשיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאמן הפועל ירושלים סימונה פיאניג'אני. ניב אהרונסון
"הוא קשוח, הוא מאוד ממוקד במטרה שלו, הוא רוצה מאוד להצליח, והוא רוצה להצליח עכשיו". פיאניג'אני/ניב אהרונסון

אבל לא רק על יהדות, ישראל וירושלים מדבר הסנטר, אלא גם על מה שקורה מעבר לים - בליגה שבה שיחק 14 עונות, שבמסגרתה קלע כ-16 אלף נקודות ושבזכותה התעשר בקרוב ל-170 מיליון דולר. כשנשאל על ידי העיתונאי האיטלקי מאסימו אוריאני את מי ייקח קודם לקבוצה שהיה בונה – לברון ג'יימס או סטף קרי - יש לו תשובה חד משמעית: "לברון. בטוח. הוא השחקן הטוב בעולם".

טוב יותר ממייקל ג'ורדן?

"בראייה היסטורית, לברון יסיים את הקריירה עם מספרים יוצאי דופן. הוא הגיע לליגה בגיל מאוד צעיר. מייקל הגיע אחרי שלוש שנים בקולג', והיו לו גם שנתיים הפסקה באמצע, אבל אי אפשר לקחת ממנו את מה שהוא עשה".

מה דעתך על המעבר של קווין דוראנט לגולדן סטייט?

"אני יודע שזה נושא שנוי במחלוקת, שעורר הרבה הדים, אבל לדעתי זה צעד חכם בשבילו. הוא רוצה לנצח ולזכות באליפויות, ובגלל שהוא שחקן חופשי הייתה לו אפשרות לבחור לאן ללכת. כמו שלברון בחר בזמנו לחתום במיאמי ולהצטרף לדוויין ווייד ולכריס בוש, וכמו שקווין גארנט וריי אלן בחרו בבוסטון כדי לשחק עם פול פירס וראז'ון רונדו, כך זו זכותו של דוראנט".

קווין דוראנט שחקן נבחרת ארה"ב בכדורסל. רויטרס
עשה בשכל. דוראנט/רויטרס

הקבוצה שעמה סטודמאייר מזוהה יותר מכל היא ניו יורק ניקס. במדיה הוא שיחק חמש עונות, וזמן קצר לפני שהודיע על הפרישה מה-NBA חתם בשורותיה על חוזה סמלי ליום אחד, כדי לסיים את דרכו בליגה כמי ששייך לה. אחרי שנים ארוכות של אכזבות, אמארה נשמע אופטימי במיוחד לגבי העתיד במדיסון סקוור גארדן.

"אני חושב שהניקס בדרך הנכונה. פיל ג'קסון עושה עבודה טובה, מנסה להביא את השחקנים הנכונים ולמצוא את הכימיה הנכונה. דריק רוז וג'ואקים נואה, יחד עם העזרה של כרמלו אנתוני, יהיו טובים מאוד העונה. אני חושב שעושים עוול ל'מלו'. הוא בהחלט משחק ברמה הגבוהה ביותר שיש בכדורסל. כדי לזכות באליפות צריך שהמון דברים יסתדרו יחד. העובדה שאין לו טבעת לא מורידה מהגדולה שלו".

סטודמאייר מבהיר כי "אני לא רואה בעצמי רק כדורסלן", ולכן השתתף בפרויקטים שונים לאורך השנים, כמו משחק ואופנה, ואפילו כתב ספר ילדים. "אני יודע שגם קובי בריאנט רוצה לכתוב ספר ילדים, אבל לא דיברנו על זה. אשתי חברה טובה של אשתו".

"התברכתי לשחק כדורסל, ואני מרגיש שזו חובתי להחזיר, בעיקר למי שזקוק לזה. לכן הקמתי פרויקטים בסיירה לאון, פתחתי אקדמיה במאלי ויצרתי 'מחנה שלום' לילדים בישראל".

ואיך החיים בעיר ירושלים?

"התרשמתי שירושלים היא עיר נהדרת למשפחות. אנחנו מטיילים הרבה, הולכים לפארקים, מסתובבים בעיר העתיקה, אוכלים במסעדות ונהנים מהזמן המשפחתי שלנו יחד".

שחקן הפועל ירושלים אמארה סטודמאייר. ניב אהרונסון
נהנה מעיר הבירה. אמארה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully