וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל והחברים מחפשים פלייאוף: וושינגטון וויזארדס

רחביה ברמן

29.10.2002 / 12:51

הקריירה השניה של אלוהים אמורה להניב פירות עם הבאתו של סטקהאוס והבשלתו המקווה של קוואמה בראון. ומייקל? הוא דווקא צפוי לעלות מהספסל, אבל הווינריות נשארה (רחביה ברמן)

כשהשחקן השישי בקבוצה מעניין את העולם יותר מכל החמישייה הפותחת ביחד, זה סימן שנכנסנו לעולמו של מייקל ג'ורדן. מלך היקום, שחזר אשתקד לליגה לאחר שתי שנות היעדרות, גילה לראשונה בחייו שאולי עדיין יש רצון, אבל הדבר לא תמיד עומד.

כתוצאה, הסכימו ג'ורדן ומאמנו דאג קולינס להפחית את העומס על גופו הנחלש של גדול הכדורסלנים בהיסטוריה. התוכנית היא ש-MJ יקום מהספסל, וייתן 24-28 דקות במשחק.

ההבדל מהשנה שעברה הוא שעכשיו יש לוושינגטון שחקן אמיתי - עם זוג רגליים צעירות בהרבה - להעלות בהרכב במקום האל המקשיש. איכשהו הצליחו מייקל ושותפיו בצמרת הוויזארדס לשכנע את דטרויט לוותר על ג'רי סטאקהאוס תמורת הכישרון הפוטנציאלי ריצ'ארד המילטון וצלף השלשות היעיל יוברט דייויס. סטאקהאוס מעניק לוושינגטון אולסטאר לגיטימי שמסוגל להוביל קבוצה על גבו - אבל עד איפה?

התשובה לשאלה זו נמצאת בידיו ובמוחו של אחד הטירונים המאכזבים ביותר בשנים האחרונות - קוואמה בראון. בעונה שעברה נראה בראון כסובל מהלם בקו"ם מתקדם, עכשיו נותר לראות אם עונה של הסתגלות, עבודה יסודית בפגרה ורס"ר מוטיבציה בדמותו של הלוחם הזקן צ'רלס אוקלי מסוגלים להדליק תחת ישבנו של קוואמה אש שתביא את תבשיל הכישורים שלו לידי רתיחה. אם כן, לוושינגטון יהיו שני שחקנים דומיננטיים, וזה בלי לספור איזה גארד מזדקן שיעלה מהספסל, וזה כבר מתחיל להיות רציני.

התחזית: עד חצי המזרח

אז מה יהיה? לחלוטין לא ברור, וזה מה שהופך את הוויזארדס לאחת הקבוצות המרתקות של השנה. אם קוואמה בראון ייתן זינוק ויהפוך ל-4-5 מהשורה הראשונה בליגה, ויש לו את היכולות הגולמיות לזה, אז הוויזארדס יהיו אחת הקבוצות החזקות במזרח. יחד עם ברנדאן הייווד, עוד רוקי מאשתקד שבניגוד לבראון דווקא הפתיע לטובה, הוא יכול ליצור את אחד הקווים הקדמיים המפחידים בליגה. בדיוק בשביל זה הובא לוושינגטון צ'ארלס אוקלי. גם עוזר המאמן החדש, פטריק יואינג, ילמד את הנער איך משתמשים ב-2.10 מטר בצורה יעילה.

מדובר סך הכל בקבוצה צעירה למדי, שתשחק כדורסל מהיר ואגרסיבי. למנהיגות של מייקל אין תחליף, אבל כך גם לברכיים שלו. אם אלה תחזקנה מעמד, הליגה תסבול.

תחזית: כ-47 ניצחונות, חצי גמר המזרח.

הבאים, העוזבים והסגל המלא

האשפים צירפו לא מעט שחקנים העונה. חלקם הגיעו כהשלמת מטען בעיסקה של סטאקהאוס, אבל לא רק. סטאקהאוס עצמו הוא תוספת מבריקה (21.4 נק', 5.3 אס', 4.1 ריב', 1.01 חט' למשחק אשתקד). בניגוד לעונה שעברה, יהיה לוושינגטון אולסטאר לגיטימי גם כשהוד מייקליותו יהיה על הספסל.

בנוסף לסטאק הצטרפו לממלכת ג'ורדן גם לארי יוז - שיקבל הזדמנות (אחרונה בהחלט, יש לצפות) להוכיח שהוא מסוגל להיות רכז בליגה הזו. אם לא, אין סיבה שלא יעשו ממנו קלע, אבל התפקיד הזה קצת תפוס בבירת ארה"ב. ברייאון ראסל הוותיק, אותו אחד שנשרף על ידי מייקל באותו משחק "אחרון" לפני ארבע שנים, הגיע כדי לתת קצת מנהיגות בחדר ההלבשה, הגנה, וכמה דקות ספוגות ניסיון בכל משחק.

עוד שחקנים חדשים הראויים לאזכור הם שני הרוקים. חואן דיקסון ממרילנד, שנבחר במקום ה-17 בדראפט משלב בגרות ואחריות עם נשמה של אריה שהובילו את הטראפינס לאליפות היסטורית. עם זאת, הוא אמור להזדקק למעט זמן ללמוד את דקויות עמדת הרכז במקצוענים.

ג'ארד ג'פריס, שנבחר במקום ה-11, יוכל לתרום מהר יותר. מדובר בשחקן בעל יד רכה ויכולת הגנתית גבוהה שקלע 15 נקודות ולקח קרוב לשמונה כ"ח למשחק בדרך לגמר המכללות.


עזבו:
ריצ'ארד המילטון, שהחל לפרוץ אשתקד עם 20 נק' למשחק, ועבר לדטרויט תמורת סטאק.
יוברט דייויס, צלף השלשות הנודד שקלע 7.2 נק' ב-24 דקות בממוצע אשתקד.
פופאי ג'ונס, הפאואר פורוורד שעבר לדאלאס כשחקן חופשי, ורשם אשתקד 7 נקודות ו-7.3 כדורים חוזרים ב-24.5 דקות בממוצע.

הסגל המלא:
#00 ברנדאן הייווד (2.14, סנטר)
#1 ג'ארד ג'פריס (2.10, פורוורד, רוקי מאינדיאנה)
#2 ברייון ראסל (2.01, גארד-פורוורד)
#3 חואן דיקסון (1.90, רכז, אולי גם גארד, רוקי מאלופת המכללות מרילנד)
#5 קוואמה בראון (2.10, פורוורד-סנטר)
#10 טיירון לו (1.83, גארד)
#12 כריס וויטני (1.83, גארד)
#20 לארי יוז (1.96, גארד)
#21 בובי סימונס (1.98, גארד-פורוורד)
#23 מייקל ג'ורדן (1.98, גארד)
#34 צ'ארלס אוקלי (2.06, פורוורד)
#35 בריאן קארדינל (2.04, פורוורד)
#36 איתן תומאס (2.08, סנטר)
#42 ג'רי סטאקהאוס (1.99, גארד)
#44 כריסטיאן לייטנר (2.11, פורוורד-סנטר)
#50 ראטקו וארדה (2.16, סנטר)
#55 ג'אהיידי וייט (2.07, סנטר-פורוורד)

ציטוט:

"הם יהיו נהדרים יחד" - המאמן דאג קולינס, על שני יוצאי צפון קרוליינה מייקל ג'ורדן וג'רי סטאקהאוס

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

ונשאלת השאלה...

- האם הברך של אחד אלוהינו תחזיק מעמד, או שלסיום הקריירה הדגולה שלו יהיה טעם דלוח?

- ונניח שהברך האלוהית בסדר, ומייקל שוב יכול להיות שחקן דומיננטי. באמת נראה לכם שהוא ימשיך להסתפק בתפקיד של סופר-מחליף?

- האם נראה את ג'רי סטאקהאוס הקבוצתי והמרשים מאשתקד, או ג'רי סטאקהאוס האגואיסט מחרפן-המוחין משבע שנותיו הקודמות בליגה?

- האם פרוייקט קוואמה בראון הוא בר הצלה?

- האם הוויזארדס יותר חכמים מכולם, או שגם הם יגלו שלארי יוז פשוט לא חכם מספיק לשחק רכז?

- בהנחה שהאפשרות השנייה היא הנכונה, האם חואן דיקסון יצליח להשתלט על תפקיד הרכז במקצוענים ולגלות אותה בגרות ומנהיגות שהביאו למרילנד אליפות?

הישגי עבר

וושינגטון החלה את קיומה בתור השיקגו פאקרס, לאחר מכן נקראו הבולטימור זפירס, ואז קנה אייב פולין את הקבוצה וקרא לה "הבולטס". לאחר רצח יצחק רבין, ביטא פולין את זעזועו בכך ששינה את שם הקבוצה ל"וויזארדס".

ולאחר האנקדוטה, להישגים:
גמר ה-NBA, שנת 71', הפסד למילווקי בארבעה משחקים.
גמר ה-NBA, שנת 75', הפסד לגולדן סטייט בארבעה משחקים (אחת ההפתעות הגדולות בהיסטוריה).
אליפות ה-NBA, שנת 78', ניצחון על סיאטל בשבעה משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully