וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ הכי יוקרתי שיש, הגרסה הכיפית

עידן ויניצקי בשיתוף רייסר

7.9.2016 / 13:40

באירלנד מתכוננים לפסטיבל מרוצי הסוסים שייערך ב-10 וב-11 בספטמבר, ומהווה את המקבילה שלהם ל"צ'מפיונס דיי" הבריטי היוקרתי. פרסים על אלגנטיות וכובעים לקהל, וסוסים שיככבו על המסלול

אוהדי נבחרת אירלנד. GettyImages
האירים יודעים לעשות שמח/GettyImages

בכל שנה, בחודש אוקטובר, מתקיים באסקוט, עיירה אנגלית קטנה ומפורסמת הסמוכה ללונדון, פסטיבל שנועל את עונת המרוצים השטוחים לסוסים, ה"צ'מפיונס דיי הבריטי". לקראת האירוע הזה, נערכות שורה של תחרויות מקדימות, אשר אחת מהן תתקיים ב-10 וב-11 בספטמבר באירלנד ומהווה למעשה את הגירסה האירית של ה"צ'מפיונס דיי". וכמו שלמדנו כבר לא מעט פעמים - האירים הם בערך כמו הבריטים, רק הרבה יותר כיפיים.

מלבד 14 מרוצי סוסים שונים, מציע האירוע שלל פרסים מרתקים. כך למשל, השנה, בפעם השנייה ברציפות, יחולק פרס על "אלגנטיות", בו יזכו גבר ואישה מאושרים, שירשימו את השופטים באופן הלבוש הייחודי שלהם. הסכום הצנוע של הזכייה? 25 אלף יורו, וכדי לזכות בו, מומלץ להופיע עם בגדים ממיטב חנויות האופנה האיריות. פרס מעניין נוסף יוענק לגברת שתגיע עם הכובע המוצלח ביותר.

אבל בסופו של דבר, למרות כל הגימיקים המשעשעים הללו, העיניים יופנו למסלול ושם צפוי אקשן לא קטן. מאז 1980, אז נחנך האירוע, אף סוס לא זכה בו יותר מפעם אחת. השנה, המרוץ המרכזי של היום הראשון, מרוץ ה"אייריש צ'מפיון סטייקס", יוזנק ב-20:45, שעון ישראל. מומלץ לשים לב לסוס הארזנד, המועמד הבולט לזכייה, שניצח עד היום בארבעה מתוך חמשת המרוצים השטוחים בהם השתתף (למעשה, הוא ניצח את כל ארבעת האחרונים), כולל את מרוצי ה"אפסום דרבי" וה"אייריש דרבי". כבר בגיל שלוש, הוא נחשב לאחד הסוסים המסקרנים ביותר. יחד עם זאת, פציעה מטרידה עלולה לפגוע בו ולכן, המתחרים מאמינים שניתן לנצח אותו. פייט מעניין להארזנד עשוי להגיע מכיוונו של פסינייטינג רוק, שעומד על שבעה ניצחונות ושלוש זכיות במקום השני מתוך 15 מרוצים ועוד שם מרכזי היא הסוסה מיינדינג, עם מאזן מרשים של שבעה נצחונות מתוך עשרה מרוצים שטוחים עד היום.

מרוץ סוסים בקארה, אירלנד. GettyImages
מסלול קארה יארח את המרוץ היוקרתי ביותר של הפסטיבל/GettyImages

לפני כן, בשעה 19:35, ייצא לדרך מרוץ ה"מטרון סטייקס". קמה הצרפתית היא הפייבוריטית לניצחון, לאחר שמוקדם יותר העונה ניצחה בסטייל מרוץ ברויאל אסקוט. אמייזינג מריה המקומית והמרתקת היא אחת הסוסות שגם רואה את עצמה כמועמדת לניצחון, יחד עם ברוץ' האמריקאי וקלאדוסרה מגרמניה. שני המרוצים הללו ייערכו במסלול לאופרדסטאון.

ביום הבא, ה-11 בספטמבר, המוקד יעבור למסלול קארה, שם המרוץ המרכזי יהיה ה"אייריש סט לגר". הזוכה במרוץ יקבל סכום נאה של 228 אלף יורו, כאשר אם אתם מחפשים פייבוריט, תמצאו אותו בדמות הסוס אורדר אוף סנט ג'ורג', שנולד ב-2012 ומגיע למרוץ עם רצף על שישה נצחונות, כולל ניצחון במרוץ הזה בשנה שעברה, וניצחון במרוץ ה"גולד קאפ" ברויאל אסקוט השנה. בונדי ביץ' בן הארבע, זוכה ה"קארה קאפ" מ-2015 וה"וינטג' קרופ סטייקס" מהשנה, נראה כמו מי שייתן פייט טוב גם הפעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully