וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוליינה פנת'רס: להתחיל הכל מהתחלה

עמר סלע

8.9.2016 / 16:00

אחרי עונה כמעט מושלמת, הפנת'רס נעצרו בסופרבול. ה-MVP קאם ניוטון מסתער מחדש על המטרה והסגל נותר כמעט ללא שינוי, מלבד העזיבה של ג'וש נורמן. לא בטוח שהקבוצה יכולה להישאר שוב בריאה כל כך, אבל הניהול המצוין בהחלט יעזור. סוגרים את הסיקור עם סגנית האלופה

שחקן קרוליינה פנתרס קאם ניוטון. Grant Halverson, GettyImages
מה מכין לנו ה-MVP? ניוטון/GettyImages, Grant Halverson

מאזן בעונה שעברה: 1:15, מקום ראשון בבית, ניצחונות על סיאטל ואריזונה בפלייאוף, הפסד לדנבר בסופרבול

מאמן: רון ריברה (עונה שישית)

עזבו: ג'ריקו קוצ'רי (תופס), ג'ארד אלן (קו הגנה, פרש), צ'ארלס טילמן (מגן אחורי, פרש), ג'וש נורמן (מגן פינה)

הצטרפו: ג'ינו גרדקובסקי (סנטר, גארד), טרנטון רובינסון (סייפטי)

נבחרו בדראפט: ורנון באטלר (קו הגנה), ג'יימס ברדברי (מגן פינה), דריל וורלי (מגן פינה)

אודל בקהאם ג'וניור ניו יורק ג'איינטס מול ג'וש נורמן קרוליינה פנת'רס. AP
הפנת'רס לא הסכימו לשלם. נורמן/AP

קרוליינה היא הקבוצה הכי מעניינת בליגה בשנים האחרונות. ב-2015 היא התפוצצה עם עונת 1:15 והופעת סופרבול ראשונה מזה 12 שנים וכל זה קרה די בפתאומיות. ב-2011, רון ריברה החליף את ג'ון פוקס כמאמן וקאם ניוטון השתלט על ההתקפה, אבל המהפך האמיתי קרה שנתיים לאחר מכן, כאשר דייב גטלמן מונה לג'נרל מנג'ר. בן לילה, כל תרבות הארגון השתנתה והפנת'רס החלו להחתים שחקנים בצורה חכמה ועם מבט לעתיד, לתת חוזים הוגנים, לחשוב קדימה דרך הדראפט ולנהל בהתאם ליכולות ולצרכים.

התהליך בקבוצת פוטבול לא מתרחש רק על המגרש. הרבה פעמים, הוא תוצר של ניהול נבון. אם למאמן ולשחקנים יש מרחב פעולה וקבוצה מדויקת לעבוד איתה, הכל מתקתק והוכחה לכך היא הפנת'רס של העונה שעברה. על הנייר, חוליית התופסים הייתה חלשה מאוד. בפועל, היא התאימה בדיוק לניוטון, שנהנה גם מקו התקפה שנבנה בהתאם לסגנון המשחק שלו (ריצה והרבה פעמים, החזקת כדור ארוכה ויציאה מהפוקט). התוצאה? MVP.

מי שמבין בפוטבול, יודע שהלחץ על מחזיק הכדור הוא זה שמביא את החטיפות הרבה יותר מהעבודה של ההגנה האחורית ולכן, בקרוליינה השקיעו בבניית שביעייה קדמית חזקה. לוק קיקלי, שאק תומאס, קוני אילי, סטאר לוטאטי, קאוואן שורט, כולם נבחרו על ידי הקבוצה בסיבוב הראשון או השני של הדראפט מאז שגטלמן הגיע. השנה, לראשונה, הדראפט היה בסימן ההגנה האחורית והפנתרים בחרו שלושה מגני פינה בסיבובים 2, 3 ו-5. חוץ מזה, כמעט לא הייתה תנועה בפגרה, סימן נהדר לקבוצה שמנוהלת היטב. האובדן היחיד היה ג'וש נורמן, מגן הפינה המעולה, שחתם בוושינגטון לחמש שנים תמורת 75 מיליון דולר, סכום שהפנת'רס לא הסכימו לשלם לו. מצד אחד, העובדה שהסגל נשאר כמעט כמו שהיה מעידה על ארגון שקט, שסומך על שחקניו. יחד עם זאת, העונה שעברה הייתה נקייה מפציעות, מה שלא צפוי להימשך, כי יש גבול לבריאותם של שחקני פוטבול. השאלה היא האם יש לקרוליינה מחליפים ברמה גבוהה מספיק כדי לשמור על היכולת.

תחזית: 3:13 ופלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully