וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאת התרנגול: אנדראה בלוטי מככב באיטליה ובמדור נבחרי השבוע

29.8.2016 / 13:00

למרות שתי החטאות פנדל תוך שבוע, אנדראה בלוטי מטורינו הוא הסקורר הכי חם באיטליה. רגע אחרי הזימון לנבחרת, הוא חגג שלושער ראשון והוציא את הכרבולת. מדור נבחרי השבוע חוזר עם האיש שנתן לסימאונה לטעום מהדייסה שלו, הבכורה האיומה בגרמניה והזינוק של רומאניולי

one

בווידאו: תקציר התיקו ההיסטורי של לגאנס מול אתלטיקו מדריד

שחקן השבוע

אנדראה בלוטי - טורינו

"שום דבר לא הולך לי", הודה אנדראה בלוטי באוקטובר אשתקד. טורינו שילמה עליו 8 מיליון יורו בתקווה שיהיה צ'ירו אימובילה החדש שלה, אבל החלוץ ששלוש שנים קודם לכן עוד שיחק באלבינולפה מהליגה השלישית, פשוט לא פגע. הוא סבל מבצורת ארוכה, התנדנד בין ההרכב לספסל ובארבעה מחזורים כלל לא שותף. ואז הגיעה הדקה ה-75 נגד בולוניה. בלוטי נעזר ביד כדי להשתלט על כדור על סף הרחבה, הראה את הכוח המתפרץ שלו וסיים עם בעיטה חדה בשמאל. בסוף נובמבר, לראשונה, הרשת רעדה. ומאז, כמאמר המשורר רוד ואן ניסטלרוי, בקבוק הקטשופ נפתח. או במקרה של בלוטי: הכרבולת של התרנגול הזדקרה.

אחרי שהבקיע רק שער אחד בחצי העונה הראשונה, בלוטי ("איל גאלו" - התרנגול) מצא את מקומו במערך של ג'אמפיירו ונטורה והחל מינואר חגג עם תנועת הכרבולת על הראש עוד 11 פעמים, מה שהפך אותו לכובש האיטלקי המצטיין ב-2016. את העונה הזו, עם המאמן החדש סינישה מיכאילוביץ', פתח עם שער לרשת מילאן ובעיקר החמצת פנדל דרמטית בדקה ה-96 מול ג'יג'י דונארומה. אלא שדווקא הרגע המדכא הזה הוביל לסוף השבוע המאושר בקריירה הקצרה שלו.

החלוץ בן ה-22 זומן ביום שבת לראשונה לסגל הלאומי של ונטורה (יחד עם דונארומה) ויגיע עם נבחרת איטליה למשחק בישראל. יום אחרי, הוא פגש את אותה בולוניה שסייעה לו לצאת מהמשבר בעונה שעברה, קבע אמנם תקדים לא נעים עם החמצת פנדל שנייה ברציפות, אבל תיקן עם שלושער גדול - הראשון שלו בסרייה A - וסחף את טורינו המלהיבה לניצחון ביתי מוחץ 1:5. בלוטי הוא לא החלוץ הכי מוכשר בסביבה, אך לתשוקה העזה שלו - כמו טוטו סקילאצ'י ופיפו אינזאגי - אין תחליף. וב-2016 הוא גם מוכיח שהוא שועל רחבות מאותו זן בדיוק.

אנדראה בלוטי חלוץ טורינו. GettyImages
על עניין הפנדלים הוא עוד צריך לעבוד. אנדראה בלוטי חוגג עם תנועת הכרבולת/GettyImages

מאמן השבוע

אסייר גריטאנו - לגאנס

משפחת גריטאנו היא משפחת כדורגל מוכרת בחבל הבאסקים. אנחל גריטאנו עבד בקבוצות רבות באזור, אחיו אנדר שיחק באתלטיק בילבאו וסראגוסה אותה גם אימן, ובנו גאיסקה שיחק גם הוא בבילבאו, היה חתום על העלייה ההיסטורית של אייבר וכיום מאמן את דפורטיבו לה קורוניה. ויש גם את אסייר גריטאנו, האלמוני מבין כולם. רק שהוא צריך להסביר כמעט בכל הזדמנות שהוא בכלל לא קשור למשפחה.

בשבועיים האחרונים, הגריטאנו הכי אלמוני הפך להכי מדובר. אחרי שעשה היסטוריה והעלה את לגאנס הקטנה ללה ליגה, המאמן בן ה-46, גם הוא יוצא אתלטיק בילבאו (ארבע שנים בלבד) פתח את העונה עם 0:1 מפתיע בבלאידוס מול סלטה ויגו והמשיך עם תיקו מאופס ומרגש במיוחד מול אתלטיקו מדריד, סגנית אלופת אירופה, במשחק הביתי הראשון בתולדות המועדון בליגה הבכירה. בתקשורת הספרדית החמיאו למשמעת הטקטית של העולה החדשה, ובאתרים המקומיים חגגו: "גריטאנו נתן לדייגו סימאונה לטעום מהדייסה שלו, זה היה שיעור בטקטיקה". מה עשה המאמן? הוא העמיד קו הגנה של חמישה שחקנים, הורה לחלוצים שלו ללחוץ את קשרי אתלטיקו שבאו לקבל כדורים מהבלמים שלהם ודאג להרחיק את אנטואן גריזמן לאזור מחצית המגרש. סימאונה סטייל.

וההשוואה הזו עלתה לא מעט בימים האחרונים. גריטאנו אוהב מאוד את הסגנון של המאמן הארגנטינאי, וכפי שהעיד לואיס רואיס, בוגר אתלטיקו ומי ששיחק אצל המאמן בלגאנס: "יש ביניהם דימיון רב, שניהם אובססיביים ויורדים לפרטים. הוא למד את אתלטיקו בצורה מושלמת, הוא אסטרטג ברמה גבוהה. אם הפילוסופיה של סימאונה היא ממשחק למשחק, אצל גריטאנו זה מאימון לאימון", התבדח. לגאנס הנחושה והמגובשת נותרה היחידה ללא ספיגה אחרי שני מחזורים בספרד, ועל פי העיתונאי פדרו מרטין גם שברה את השיא של ריאל מדריד מ-1929, כקבוצה שמחזיקה הכי הרבה דקות בלי לספוג בעונת הבכורה שלה. כמה זמן סיפור הסינדרלה הזה יחזיק מעמד?

תקציר: אספניול - לגאנס 0:3. one
שיעור בטקטיקה. אסייר גריטאנו/one

פלופ השבוע

נאלדו - שאלקה

על כזה משחק נפל בהופעת הבכורה, נאלדו לא חלם גם בחלומות הכי שחורים שלו. הבלם הברזילאי עתיר הניסיון בבונדסליגה, הצטרף בקיץ לשאלקה ואמור היה להעניק שקט להגנה יחד עם בנדיקט הובדס. בפועל, הוא יצר ברדק עם פתיחה קטסטרופלית שכללה יצירת מצב לפרנקפורט כבר בדקת הפתיחה, שתי טעויות נוספות בדקות הבאות ושתי הרחקות איומות בדקה ה-13, במהלך שהוביל לשער הניצחון של אלכס מאייר. "נאלדו היה נייד כמו גורדי השחקים בפרנקפורט", נכתב ב"דר וסטן". "הוא היה כל כך חלש, כאילו זו הופעת הבכורה שלו בבונדסליגה ולא ההופעה ה-299".

נאלדו שחקן שאלקה מעל אלכס מאייר שחקן פרנקפורט. Daniel Kopatsch, GettyImages
תצוגת נפל. נאלדו מאחורי אלכס מאייר/GettyImages, Daniel Kopatsch

מהלך השבוע

הזינוק הנואש של אלסיו רומאניולי

תשעה שחקני מילאן ניסו להשיג את השוויון בסן פאולו מול נאפולי, אבל נותרו כמובן חשופים במתפרצת בתוספת הזמן. לורנצו אינסינייה דהר בצד שמאל וחיפש את חוסה קאייחון, אך הבלם אלסיו רומאניולי עמד בדרך. הכדור פגע בו והתגלגל לכיוון השער, כאשר בלמה של מילאן, בצעד של ייאוש, זינק לעבר הכדור ושלח יד ארוכה כדי למנוע ממנו להיכנס. הוא הצליח, הכדור לא עבר את הקו. כרטיס אדום ופנדל? בניגוד למקרה של קרלו ברוצ'יץ' ממ.ס. אשדוד בשבוע שעבר, כאן השופט פאולו ואלרי נתן יתרון לקבוצה התוקפת במקום לעצור את המהלך, וקאייחון כבש. רומאניולי ספג צהוב בלבד בגלל מהלך בלתי ספורטיבי.

אלסיו רומאניולי בלם מילאן. Francesco Pecoraro, GettyImages
לפחות הזינוק היה יפה. אלסיו רומאניולי/GettyImages, Francesco Pecoraro

ה-11 של השבוע

שוער: אנדר סראנטס (לגאנס) - הרשת שלו עדיין נקייה
מגן ימני: ג'יבריל סידיבה (מונאקו) - אמנם הוצב הפעם בקישור, אבל כיכב מול פ.ס.ז'
בלם: מהדי בנעטיה (יובנטוס) - מרגיש בבית בליגה האיטלקית
בלם: ג'פרי ברומה (וולפסבורג) - למחליף של נאלדו דווקא הייתה בכורה מוצלחת
מגן שמאלי: פרננדו מרסאל (גנגאן) - שני בישולים ויצירת מצבים רבים
קשר: אדן הזאר (צ'לסי) - עשה צחוק מהגנת ברנלי
קשר: ראחים סטרלינג (מנצ'סטר סיטי) - אינייסטה האנגלי של גווארדיולה?
קשר: נביל אל זהאר (לאס פלמאס) - צמד ובישול בחמישייה המוחצת
חלוץ: פרדריק סמירטאנו (דיז'ון) - קטן-קטן, אבל היה שותף להפתעה גדולה
חלוץ: רוברט לבנדובסקי (באיירן מינכן) - שלושער בגביע, שלושער בליגה
חלוץ: אנדראה בלוטי (טורינו) - שחקן השבוע

ציוץ השבוע: לבנדובסקי מקניט את אובמיאנג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully