וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים אחרי אצילי: איך תחפה בית"ר ירושלים על עזיבתו של הכוכב?

28.8.2016 / 13:00

מעברו של הקשר לספרד לווה גם בתחושת הקלה, וכעת במועדון פותחים פרק חדש. עידן ורד אמור לפרוח, אך לכולם ברור שהאקס פקטור יהיה אריק סאבו, "בחור מופנם" שיכול להתגלות כבינגו של הקיץ

באדיבות ערוץ 20

בווידאו: תקציר ה-0:0 מול סנט אטיין

ההודעה של עומר אצילי לשחקני בית"ר ירושלים לאחר המשחק בסנט אטיין לפיה הוא עוזב לספרד לוותה ברגשות מעורבים. מחד, חלק מהשחקנים פרגנו, איחלו בהצלחה וגם בכו על האבידה המקצועית והחברתית. מאידך, גם השחקנים כבר הבינו כי הסאגה הארוכה חייבת להגיע לסיומה, לכאן או לכאן. הקשר אמנם הצליח להפגין יכולת גבוהה על כר הדשא בשלבים המוקדמים של הבוררות, אך ההשפעה של כל מה שליווה את היחסים בינו לבין המועדון החל מרגע הפיצוץ במהלך העונה שעברה ועד לשבוע שעבר ריחפה כל הזמן מעל כולם. המחשבה כי "בלעדיו אין קבוצה", החשש של הצוות המקצועי שמא השחקן המשמעותי ביותר שלו יישאר, התחושה שבכל רגע נתון משהו יכול להשתנות – כולל מבול של שמועות, כולל שאלת כשירותו במשחק במושבה – הכל הוביל לשורה תחתונה אחת. סימן השאלה סביב עומר אצילי היה חייב להסתיים. לחיוב, לשלילה – העיקר להסתיים.

הערב (ראשון, 20:15, ספורט1) פותחת בית"ר פרק חדש בעונה הזאת, פרק ללא עומר אצילי. אין ספק שהקשר שעובר לספרד יחסר. את התרומה שלו גם במספרים וגם ביכולת להיות שחקן הכרעה שמבצע פעולות בלתי צפויות לא יהיה פשוט להשלים, קצת כמו שקרה עם ערן זהבי ומכבי תל אביב. כעת שאר השחקנים יצטרכו לתת מעצמם יותר, בתוספת אריק סאבו ואולי שחקן זר נוסף שיצורף לחלק הקדמי.

הראשון שיהפוך ליותר דומיננטי הוא עידן ורד. בשקט בשקט, הקשר שחזר למועדון הפך להיות שחקן מוביל בבית"ר והוסיף לכך גם שלושה שערים משמעותיים - בלטביה, נגד סנט אטיין בטדי ובמושבה. בחלק מהמשחקים רן בן שמעון השתמש בוורד בשלישיית הקישור, לוקסוס שכבר לא קיים עבור רב"ש כאשר אצילי לא נמצא. ורד הוא למעשה השחקן הפורה בקבוצה אחרי אצילי, ועם עזיבתו של הכוכב הגדול הוא יעבור באופן קבוע לשחק באחת הכנפיים, מתוך תקווה שימשיך לספק את היכולת והמספרים שסיפק עד כה. ורד, שהגיע מתוך רצון ברור להיות שחקן משמעותי, מגיע לנקודה בקריירה בה הוא בשל יותר מתמיד להוביל.

יחד איתו, בית"ר תקווה להמשיך ולהרוויח את השיפור ביכולתו של לידור כהן השנה, שמשחק עם הרבה יותר ביטחון ומתחיל להראות קמצוץ מהכישרון הגדול שלו. אליהם צריך להוסיף את ז'והאן אודל שרק מתחיל להיכנס לעניינים ואמור להיות שחקן משמעותי העונה.

עוד בנושא:

20:15, ספורט 1: בית"ר ירושלים מארחת את עירוני קרית שמונה
הבוקר: בית"ר החליטה לא להגיש צו מניעה להעברת אצילי לגרנאדה

קשר בית"ר ירושלים עידן ורד חוגג. ברני ארדוב
יהפוך יותר דומיננטי וישחק באחת הכנפיים. ורד/ברני ארדוב

עוד סיבה שוורד כבר לא יהיה בשלישיית הקישור עונה לשם אריק סאבו ,שנחת הלילה בישראל. על הנייר, בית"ר הביאה את הסלובקי בכדי שיהיה חלק משלישיית הקישור, אך מעשית לא מן הנמנע כי הוא ישולב בקישור הקדמי של הקבוצה. כאשר מסתכלים על המסלול שסאבו עבר בשלוש שנים האחרונות רואים כי מדובר בשחקן רב גוני בקישור, כזה שיכול לשחק במספר תפקידים.

סאבו שולב בפאוק סלוניקי בעונה שעברה ב-20 משחקים בליגה ובאירופה וסיים ללא שערים או בישולים. עוד קודם לכן כבש ארבעה שערים במוקדמות הליגה האירופית במדי ספרטק טרנאבה הסלובקית, כולל בבית מול פאוק, במשחק בו סחט פנדל, כבש את השער השוויון, הצטיין וזכה בחוזה בשורות הקבוצה היוונית. פאוק, ששילמה על הקשר 600 אלף יורו, לא בנתה על סאבו להיות ציר מרכזי. הוא שולב בקישור, לעתים כשחקן הרכב ולעתים כמחליף, והתקשה למצוא את מקומו.

"באיזשהו מקום סאבו בחור מוזר, אמר לוואלה! ספורט עיתונאי יווני המסקר את פאוק. "הוא מופנם ושקט ולא כל כך ידעו איך לאכול אותו בקבוצה. פאוק קבוצה שהחזיקה 40 שחקנים ואין זמן ליחס חם ומיוחד לכל אחד.זה שחקן שצריך לדעת איך להתייחס אליו. בדרך כלל שחקן צריך להתאים את עצמו לקבוצה אבל במקרה שלו, גם בירושלים יצטרכו להתאים את עצמם אליו".

כשחוזרים לשתי העונות שלפני המעבר לפאוק מקבלים אריק סאבו אחר. בסלובקיה לא שיחק רק כקשר אחורי או 50:50, כי אם לעתים גם בכנפיים וכמספר 10 במרכז השדה. סאבו פרח בעיקר כששיחק חופשי באמצע, בין הקשרים לשחקני ההתקפה. את עונת 2013/14 סיים עם 12 שערים ו-6 בישולים ואת הבאה, עונת השיא שלו, עם 17 שערים ו-6 בישולים בכל המסגרות, מספרים שכל ישראלי שלא קוראים לו ערן זהבי לוקח היום בשתי ידיים.

כעת נשאלת השאלה איזה אריק סאבו בית"ר תקבל - את זה של ספרטק טרנאבה או את זה של פאוק. בניגוד לקבוצה היוונית, בבית"ר מייעדים לו תפקיד מרכזי ומתכוונים לסייע לו בהתאקלמות. אם ירגיש בבית ויגשים את הפוטנציאל שלו, הירושלמים עשויים ליהנות מאחד הזרים האיכותיים שנחתו כאן הקיץ. סאבו עצמו יודע שגם עבורו מדובר בשנת מבחן, לאחר שרשם שש הופעות במדי נבחרת סלובקיה השנה, אך סבל מערעור במעמדו ולא זומן לסגל הנבחרת ליורו. הקשר אף שמע ממאמן נבחרת סלובקיה כי לא יבוא לראותו בישראל ויודע שיצטרך להפגין יכולת גבוהה מאוד על מנת לזכות בזימון מחודש למדים הלאומיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה שחקן שצריך לדעת איך להתייחס אליו". סאבו הבוקר בכותל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב, לפני היציאה ולפגרה ועדיין ללא סאבו, תפגוש בית"ר את עירוני קרית שמונה. במחזור הפתיחה איבדה נקודות, גם בשל העייפות של חלק מהשחקנים לאחר ההתמודדות מול סנט אטיין. כעת צפוי בן שמעון לערוך 4-5 שינויים בהרכב על מנת לקבל קבוצה רעננה יותר. יחד עם זאת, אפשר היה לראות כבר בסנט אטיין שהמאמן מחפש פתרונות למשחק הרך של הקבוצה ועבר למערך של שלושה בלמים.

ברוב המשחקים בליגת העל, מול קבוצות שמתגוננות ומשחקות עם חלוץ אחד זה עלול להיות מיותר. כך או כך, בית"ר תצטרך להמשיך ולחיות על נקודת החוזק הגדולה ביותר שלה אשתקד - שלישיית קישור חזקה ודומיננטית שקשה מאוד לשחק נגדה. עייפות או לא, בקבוצה יודעים שלא יוכלו להרשות לעצמם משחק שני ללא ניצחון, בעיקר משום שהמשחק הראשון לאחר הפגרה יהיה מול מכבי תל אביב בחוץ.

מאמן בית"ר ירושלים רן בן שמעון. ברני ארדוב
מתרגל שלושה בלמים, אך הפתרון יגיע מהקישור. בן שמעון/ברני ארדוב

"הנבחרת זה חלום של כל אחד. אחת המטרות שלי היא להשתייך לנבחרת הבאה. החלום שלי? להיות במוקדמות המונדיאל, משחק מכריע, אני מקבל את הכדור על ה-16 בדקה ה-90, מפציץ לחיבורים, רץ, משתגע על הדשא והנבחרת כמובן עולה".

הדובר: עומר אצילי, בראיון לוואלה! ספורט בינואר 2016. ביום שישי האחרון אלישע לוי עשה את הצעד הראשון בדרך להגשמת החלום של אצילי כאשר זימן אותו לנבחרת. ב-5 לספטמבר נגד איטליה הקשר יתחיל במלאכת ההגשמה.

עומר אצילי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
עובר להגשמת המטרות הבאות. אצילי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully