וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק ללא קהל באירופה וקנס לבית"ר ירושלים בעקבות קריאות גזעניות

23.8.2016 / 19:12

הקבוצה מהבירה ספגה עונש חמור בעקבות הקריאות שצוינו בדו"ח משקיף המשחק מול ילגבה בליגה האירופית. בית"ר תשלם 62 אלף יורו, המשחק ללא קהל צפוי להתקיים רק בעונה הבאה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

ועדת המשמעת והאתיקה של אופ"א הטילה הערב (שלישי) עונש כבד על בית"ר ירושלים, כתוצאה מהקריאות הגזעניות שהשמיעו אוהדים של הקבוצה במשחק הביתי מול ילגבה הלטבית (0:3), במסגרת הסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית, מוקדם יותר החודש. אופ"א הציבה נציג ביציע המזרחי במהלך המשחק והוא דיווח למשקיף בסיום על הקריאות הגזעניות דוגמת "שיישרף לכם הכפר" ועוד.

במועדון צפויים לערער על העונש, בטענה כי השירים המדוברים אינם מוגדרים כ"גזעניים" בישראל. בבית"ר ירושלים מאמינים כי באופ"א יתחשבו בכך.

הוועדה קבעה כי משחק הבית הבא של בית"ר ירושלים במסגרת אירופית כלשהו ישוחק ללא קהל. היחידים שיורשו להיכנס למשחק יהיו 200 מאוהדי הקבוצה האורחת או ההתאחדות של הקבוצה האורחת ועוד 75 מאנשי הקבוצה, נתון שכולל את שחקני בית"ר ירושלים. בנוסף, נקנסה הקבוצה ב-62 אלף יורו, סכום אותו היא נדרשת להעביר לחשבון הבנק של אופ"א בתוך 90 ימים.

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
עונש חמור. אוהדי בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

בית"ר ירושלים הפסידה את משחק הבית שלה במסגרת פלייאוף הליגה האירופית ביום רביעי החולף, 2:1 מול סנט אטיין הצרפתית ולכן, אלא אם היא תדהים ותצליח לבצע מהפך בגומלין בחוץ מול היריבה העדיפה ביום חמישי הקרוב, הרי שהמשחק ללא קהל ייערך רק בפעם הבאה בה הקבוצה מהבירה תעפיל למסגרת אירופית כלשהי. במקרה כזה, אם למשל תעלה לליגה האירופית ותתחיל, כמו שקרה העונה, את דרכה כבר בסיבוב הראשון של המפעל, הרי שהמשחק ללא קהל צפוי להיות מול יריבה חלשה.

בשנה שעברה, בעקבות התפרעות של אוהדי הקבוצה במשחק החוץ מול שרלרואה, ספגה הקבוצה עונש נמוך יחסית, של 95 אלף יורו וסגירת יציע אחד של 500 אוהדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully