וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24 באוקטובר: דרוש שוער תותח

24.10.2002 / 16:22

אין שום טעם לקפוץ על דודו אוואט. הנה כמה דברים לזכותו: הוא רחוק מלהיות הגורם היחיד להפסד של מכבי חיפה בלברקוזן, הוא לא שוער רע, היו לו כמה משחקים טובים (ואפילו מצויינים) בליגת האלופות ובליגה הישראלית, הוא משתפר משנה לשנה, יש מעט שוערים בישראל ברמה שלו, אם בכלל. הוא שוער טוב, אוואט. זה לא הענין.

אוואט הוא, למעשה, השוער המחליף של מכבי חיפה. בחיפה סימנו כבר לפני שנים את ניר דוידוביץ' כשוער הראשון לעשור הנוכחי (עם אפשרות לייצוא לאירופה). דוידוביץ' הלך והתפתח, עם מורידות ועליות בדרך, עד שהגיע לשיאו במשחק הנבחרת מול ספרד. ואז נפצע. במהלך הקיץ האחרון נפצע שוב. תהליך ההחלמה ארוך ומייגע. אין לדעת מתי, ובעיקר איך, דוידוביץ' יסיים אותו. גם אחרי שיחזור, הסיכוי לפציעה שלישית גבוה. בינתיים, כמה עצוב, אי אפשר לבנות עליו.

אוואט ימשיך העונה בחיפה, ועוד ייתן את ההצגות שלו: הצגות היכולת המרשימה והצגות הנפל. אבל גם אם נעריך את הציון שלו כ-6, אפילו 6.5, חיפה צריכה יותר מזה. אם היא רוצה להמשיך לשחק בליגת האלופות, להמשיך להתקדם בה, להתעגן בה. היא צריכה שוער פצצה. שוער 8.

אי אפשר להגזים בחשיבות השוער במשחק הכדורגל. חצי קבוצה, נהוג לומר. רצוי כמובן שתשחק לצידו הגנה חזקה (ובחיפה עוד לא ברור מה יהיה בעונה הבאה בעמדות המגן הימני והבלם האחורי), אבל שוער תותח זה מפתח. שוער תותח לא מקבל שני גולים אתמול, גם אם חיפה משחקת עם בלם מחליף (חרזי) ומגן ימני קצת מבולבל (ז'אנו).

אין כמו החיפאים לדעת מה עושה שוער לקבוצה. היה להם את אבי רן ז"ל, והיה להם את צ'אנוב, שוער זר שהיה שותף בכיר בקפיצת המדרגה של המועדון בחלק הראשון של שנות התשעים. מה תרם אובארוב למכבי תל אביב, כולם יודעים (וגם מה תרם אלימלך, בעונה בה הציג יכולת אירופאית אמיתית, להפועל תל אביב).

לא כל יום אתה מוצא צ'אנוב או אובארוב בשוק השחקנים, במחירים של ברית המועצות המתפרקת. ולמרות זאת, חיפה יכולה להשיג שוער זר מצוין. משלוש סיבות:

1. התקציב. עם ההכנסות של חיפה העונה, ופוטנציאל ההכנסות לעונה הבאה, היא כבר מסוגלת להשקיע סכום נאה בזרים שלה.

2.המחיר. באופן מוזר, לטעמי, מחירי השוערים בשוק השחקנים נמוכים מערכם האמיתי. אולי בגלל שיש פחות תהילה בתפקיד השוער, אולי כי כתוצאה מכך נגזרות פחות הכנסות של מרצ'נדייזינג למועדונים הגדולים, מה שמוריד את שוק השוערים כולו (היוצא מהכלל הבולט היתה המוכנות של יובנטוס לרכוש את בופון ב-50 מיליון דולר מפארמה).

3. פנחס זהבי. לרשות מכבי חיפה עומד אחד מסוכני השחקנים הבכירים באירופה. זהבי, שהביא לחיפה גם את צ'אנוב וגם את יעקובו, מסוגל בזכות היכולות המיוחדות שלו והקשרים הענפים למצוא שוער מצוין במחיר סביר. אין לדעת, כמובן, זהבי הוא לא חברת ביטוח, אבל עם תקציב הגיוני זו אפשרות ריאלית.

תארו לכם את חיפה עם שוער תותח בשער. שוער עם נוכחות מאיימת, כזה שחוששים להתקרב אליו. שוער שקוטף כדורי גובה, ולא שחוטף כדורי גובה. זו צריכה להיות משימה אסטרטגית עבור חיפה לשנים הקרובות– שוער מדרגה ראשונה. דוידוביץ', שיהיה בריא, תמיד יוכל להחליף אותו.




















טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully