וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשאוהדי היריבה עודדו אותי בדרבי: הטור השבועי של ערן זהבי

ערן זהבי

21.8.2016 / 9:00

ההבדלים בין היריבות העירונית החדשה שלי לבין השנאה התל אביבית, הסיבה לכך שבאר שבע תהיה בליגה האירופית וההימור שלי לגבי האלופה הבאה של ישראל (חשבתם נכון). הטור האישי של ערן זהבי בוואלה! ספורט

צילום מסך

השבוע אתחיל, איך לא, עם הדרבי של גוואנגז'ו. אחרי שניצחנו את אברגראנד בבית בליגה, לפני חודש, באיצטדיון שלהם - הפעם בגביע - זו כבר היתה אופרה אחרת. היציעים התמלאו ב-40 אלף איש, האווירה הייתה נהדרת ומוזרה. היה יום חם מאוד, אבל הגשם לא הפסיק לרדת וזה היה קצת הזוי. כשאני אומר אווירה מוזרה, אני מתכוון לכך שזה לא הרגיש לי ממש דרבי כמו בארץ. זו לא הייתה היריבות של מכבי והפועל. יש יריבות, ומרגישים כמה המשחק הזה חשוב לאוהדים, אבל בדרבי של תל אביב זה מרגיש יותר כמו מלחמה מאשר משחק כדורגל. אתה מרגיש את השנאה ביציעים, וזה מחלחל גם לכר הדשא. האוהדים מתעבים זה את זה והשחקנים ממש לא חברים. כאן יש כבוד הדדי גם בין השחקנים וגם ביציעים - בסיום המשחק אפילו זכיתי לעידוד מלא מעט אוהדים של אברגראנד.

מבחינת כדורגל זה היה משחק מצוין, גם קבוצתית וגם אישית, עם שער ובישול (והחמצת מספרת, אוי, כמה זה היה קרוב). אחרי הגול שלי הורדתי חולצה, זרקתי אותה באוויר ויריתי לעברה. מודה, זו לא הייתה חגיגה ספונטנית, אלא משהו שחשבתי עליו הרבה לפני המשחק. בראיון קודם שעשו לי בסין שאלו אותי על החגיגה המיוחדת שלי ועל מי אני יורה, ורציתי להדגיש שמדובר ביריות ספורטיביות. לכן יריתי על החולצה שלי.

עוד בנושא

זהבי בסיום המשחק: "האווירה השפיעה עליי, לכן הורדתי חולצה"
בסין שוב מתמוגגים מזהבי: "הוא שובר את הליגה, אין כמוהו"
קיץ ראשון בלי זהבי: איך נראה דירוג וואלה החדש של ליגת העל?

seperator

שתי ישראליות יגיעו לשלב הבתים בליגה האירופית

התרשמתי כי מכבי תל אביב שומרת על אותו סגנון ואותה דרך שמאפיינים אותה בארבע השנים האחרונות. לא משנה איזה מאמן מגיע, זה נראה כמעט אותו דבר

אני רוצה לדבר קצת על הישראליות באירופה, ואתחיל עם מכבי תל אביב. צפיתי רק במחצית הראשונה מול היידוק ספליט (בכל זאת, המשחק התחיל באחת בלילה שעון גוואנגז'ו) וראיתי קבוצה מסודרת ומאורגנת, שמשחקת כדורגל טוב מאוד מהיר ולוחצת את היריבה, שלא הגיעה אפילו לחצי מצב. הייתי בטוח שהמשחק ייגמר ב-0:3, וכשקמתי בבוקר וראיתי את התוצאה הבנתי שהייתה מחצית שנייה לא טובה.

בכל זאת, מאוד התרשמתי ממכבי, ששומרת על אותו סגנון ועל אותה דרך שמאפיינים אותה בארבע השנים האחרונות. דור מיכה, טל בן חיים וגל אלברמן היו מצוינים. מיכה ובן חיים עושים את ההבדל בכל משחק. אצל מיכה זה לא מתבטא בשערים, אבל תוציאו אותו מהקבוצה וזה לא ייראה אותו דבר. יש שחקנים מיוחדים שמשפיעים על המשחק הקבוצתי גם בלי שערים, ומיכה הוא אחד מהם, סוג של אינייסטה כזה. בן חיים לוקח על עצמו יותר מתחילת העונה ומפגין יכולת גבוהה, וגם במשחק הזה היה יכול להבקיע. אין ספק שהוא כרגע השחקן הכי מסוכן במכבי תל אביב. כך או אחרת, לא משנה איזה מאמן מגיע, מכבי נראית כמעט אותו דבר. עם שינויים קלים, ואני מאמין שהיא תעבור את ספליט כי היא קבוצה הרבה יותר טובה.

אני חושב שבית"ר ירושלים הציגה משחק טוב מאוד נגד סנט אטיין. יש הבדלי רמות וניסיון ברמה האירופית, אבל בית"ר לא באה עם רגשי נחיתות ושיחקה כדורגל טוב. היא יכלה גם לצאת עם תוצאה טובה יותר מהמשחק הזה. כשהקהל של בית"ר ממלא את האיצטדיון יש אווירה מטורפת, וככה זה גם בסנט אטיין. שיחקתי שם במדי הפועל תל אביב, והקהל שם לא פחות משוגע. מצפה לבית"ר אווירה מצוינת בגומלין.

הפועל באר שבע איבדה את הסיכוי לעלות לליגת האלופות אך ורק בגלל חוסר ניסיון בזירה האירופית. מסורת של הופעות באירופה יוצרים עם השנים, ואז מבינים שאי אפשר לעשות טעויות קטנות כי משלמים עליהן ביוקר. אני חושב שהמערך של באר שבע בגלאזגו לא היה נכון. אמרתי באחד הטורים הקודמים שלי שמי שישלוט במרכז המגרש במשחק הזה ינצח, וזה בדיוק מה שקרה. ברק בכר שיחק עם שני שחקני אמצע במחצית הראשונה, וסלטיק עשתה מה שרצתה על המגרש. באר שבע נראתה לא טוב וירדה בפיגור שלושה שערים.

במחצית השנייה בכר שינה מערך ובאר שבע חזרו ל-3:2, וכשאני אומר חוסר ניסיון - על זה אני מדבר. 3:2 בחוץ זו תוצאה מצוינת, חוזרים הביתה ומספיק 0:1 בשביל להגשים את החלום. רדו קצת אחורה, שחקו חכם ובטוח, ונסו לגנוב גם את ה-3:3. כרגע באר שבע מתאימה לליגה האירופית, היא תצבור שם ניסיון ותעשה דברים יפים. אני מאמין שיהיו לנו שתי נציגות בשלב הבתים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ערן זהבי שחקן גוונאגז'ו R&F. גוואנגז'ו R&F, אתר רשמי
אוי, כמה זה היה קרוב. זהבי מנסה להבקיע במספרת בדרבי/אתר רשמי, גוואנגז'ו R&F

איך הליגה הישראלית נראית כשעוקבים אחריה מבחוץ

הליגה הישראלית חזרה, ומוזר לי שאני לא שם. פתאום לעקוב אחרי הליגה מבחוץ גם מכניס קצת לפרופורציות. אני חושב שהליגה שלנו הרבה יותר טובה ממה שהרבה פרשנים אומרים עליה

הליגה הישראלית חוזרת, וקצת מוזר לי שאני לא שם. פתאום לעקוב אחרי הליגה מבחוץ גם מכניס קצת לפרופורציות. אני חושב באמת שהליגה שלנו הרבה יותר טובה ממה שהרבה פרשנים ואנשים אומרים עליה. יש קבוצות טובות, איצטדיונים חדשים ומלאים ברובם, הרבה שערים. מה עוד צריך?

נכון, אנחנו לא אנגליה ולא ספרד, אבל בואו ננסה לשנות את השיח הציבורי על הכדורגל שלנו ולאהוב אותו כמו שהוא. כמו שהייתם אוהבים אותו בשנות ה-80 וה-90. הכדורגל של היום לא פחות טוב מהכדורגל של אז. גם אם אתם חושבים שכן, זה בגלל נוסטלגיה או סיבה אחרת. הוא לא. היום הכל יותר טוב. ובטח לא היה לכם יותר כיף לראות משחק באורווה מאשר במושבה, או בקופסה מאשר באיצטדיון החדש בנתניה, ובאמת - קרית אליעזר מתקרב לסמי עופר?

אני מקווה שתהיה עונה עם קרב מותח על האליפות כמו בשנה שעברה, אבל עם שלוש או ארבע קבוצות. ההימור שלי? מה אתם חושבים? מכבי מחזירה לעצמה את האליפות. שתהיה לכולם עונה מוצלחת ומהנה, ושנאהב את הכדורגל שלנו. בהצלחה לכולם!

  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully