וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנת 1843: הפסטיבל הבריטי שלא מפסיק להפתיע יוצא לדרך

15.8.2016 / 10:14

במשך ארבעה ימים, ב-17-20 באוגוסט, ייערך אחד הפסטיבל היוקרתיים של עונת המרוצים השטוחים באנגליה. האווירה המחשמלת, המרוצים הבולטים והרגע הגדול מכולם: כל מה שצריך לדעת לקראת הפסטיבל הססגוני

פסטיבל יורק – מרוצי סוסים. ShutterStock
פסטיבל ססגוני המתדהר באווירה צבעונית/ShutterStock

ב-17 באוגוסט ייצא לדרך אחד הפסטיבלים היוקרתיים של ענף מרוצי הסוסים: פסטיבל יורק, שייערך במשך ארבעה ימים בעיר יורק, בצפון אנגליה. מדובר בפסטיבל הגדול האחרון של הקיץ האנגלי, לכן הוא צפוי למשוך כ-300 אלף מבקרים, בהם גם את עשירי הממלכה וידוענים רבים.

הפסטיבל הססגוני, המתדהר באווירה צבעונית, מושך לא רק את חובבי הענף הגדולים, שבאים לשפוך את מיטב כספם על סוסיהם האהובים, אלא גם את נשות הממלכה, המשקיעות את מיטב זמנן בתלבושות וכובעים מהודרים וכן משפחות רבות, המתייחסות לפסטיבל כאל בילוי משפחתי לכל דבר.

לפסטיבל היסטוריה ארוכה. הוא נוסד ב-1843, ומאז, בכל שנה באוגוסט, מושך מאות אלפי מבקרים. רק בשנת 2008, בשל תנאי מזג אוויר קשים, לא התקיים הפסטיבל ביורק אך פרט לכך - בכל שנה רצו מאות הסוסים על המסלול היוקרתי לקול תשואות הקהל הנלהב.

לאורך ארבעת ימי המרוץ נערכים 25 מרוצים יוקרתיים. ביומה הראשון של התחרות (יום רביעי) המרוץ המרכזי יהיה הג'אדמונטה אינטרנשיונל, שמעניק למנצח פרס כספי של מעל לחצי מיליון ליש"ט. המועמד לניצחון הוא הסוס פוסטפונד, שמגיע למרוץ עם רצף של חמישה נצחונות.

פסטיבל יורק – מרוצי סוסים. ShutterStock
לא פחות משישה סוסים נמצאים בתמונת הסיכויים לזכייה במקום הראשון/ShutterStock

ביום שישי המרוץ הבולט יהיה הנאנת'ורפ, הנחשב לאחד המהירים בעולם. כאן, הסוס הפייבוריט לזכייה הינו פרופיטייבל, על פי רוב סוכנויות ההימורים בבריטניה. מיד אחריו ברשימה נמצא לימאטו, כשגם הסוסה מקאז אנג'ל לא נשארת הרחק מאחור מבחינת סיכויי הזכייה.

יומו האחרון של הספטיבל הוא גם היוקרתי ביותר, ובו המרוץ הנחשב מכולם - אבור הנדיקאפ - המיועד לסוסים בני שלוש ומעלה. במרוץ זה, המתפרש על פני כשלושה קילומטרים, מושקעים סכומי כסף אדירים, כשמלבד הצופים ביציעים מאות אלפים מלווים את רגעי הדרמה דרך מסכי הטלוויזיה, ולא רק בבריטניה עצמה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

תתכוננו לדרמה

הוא נחשב לאחד המרוצים היוקרתיים באירופה, ולא לחינם. מלבד פלינט ג'ק, שזכה במרוץ פעמיים ב-1922 וב-1923, אף סוס לא הצליח לסיים ראשון יותר מפעם אחת. נראה שגם השנה צפויה לנו דרמה לא קטנה, כשלא פחות משישה סוסים נמצאים בתמונת הסיכויים לזכייה במקום הראשון, כששאר הסוסים לא נמצאים הרחק מאחוריהם מבחינת הסיכויים לזכייה.

הסוסים שלהם הסיכוי הטוב ביותר לזכות הם אנטיקוואריום ואיבן גרוזני (10 ל-1) כשמיד אחריהם דולקים דנידיי, האוס אוף פרלמנט, קינמה וסימור (12 ל-1), מה שמבטיח מרוץ פתוח לגמרי, עם סיכויים רבים להפתעות מצד סוסים מעט פחות מוכרים לקהל הגדול של מרוצי הסוסים.

אחרי שנגענו בשחקנים המרכזיים, הסוסים כמובן, קצת על אלו שינווטו אותם במהלך המרוץ: ריאן מור, שהיה הרוכב המצטיין ברויאל אסקוט ובפסטיבל גודווד פצוע בידו וצפוי להחמיץ את הפסטיבל. בהיעדרו, פרנקי דטורי וג'יימס דויל נחשבים לג'וקים המובילים, וסיכויי הזכייה של הסוסים עליהם הם רוכבים גבוהים למדי.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

מור מרקוס בשיתוף רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully