וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלתי מושגת: פריס סן ז'רמן לא תתקשה לזכות שוב אליפות בצרפת

12.8.2016 / 6:46

האלופה בארבע השנים האחרונות לא הצליחה למצוא תחליף הולם לזלאטן, אבל גם בלעדיו צפויה לטייל בזירה המקומית. ליון ומונאקו תיאבקנה על השאריות, מארסיי תנסה לאסוף את השברים וגם: איך יתקבל אויב הרפובליקה אדר ומי הצעירים שאמורים לפרוץ? לקראת פתיחת העונה בליג 1

AP

עידן חדש בפריס סן ז'רמן, האם גם עבור הליגה הצרפתית? כנראה שלא. אחרי ארבע אליפויות רצופות, פ.ס.ז' נפרדה לשלום מזלאטן איברהימוביץ', הכוכב הכי גדול שידעה הליג 1 מימיה, והחליטה גם לבצע שינוי על הקווים: אונאי אמרי במקום לורן בלאן, שגילה כי שני טרבלים רצופים לא מספיקים כשנעצרים תמיד ברבע גמר ליגת האלופות.

עוד במהלך העונה שעברה ניסו הקטארים למצוא את הפנים החדשות של הפרויקט שלהם. דיברו על (ועם?) כריסטיאנו רונאלדו וניימאר, ניסו את אדן הזאר ואלכסנדר לקאזט, ובסופו של דבר יצאו מהחלון הזה עם חסה. אדינסון קבאני יקבל את הבמה בשפיץ אחרי שנים בצלו של זלאטן, כשאנחל די מריה, חאבייר פסטורה, לוקאס מורה והמצטרף הטרי חאתם בן ארפה צפויים לחגוג בליגה. כדי ללכת צעד קדימה בליגת האלופות, הובא גז'גוז' קריכוביאק המרשים, שהבריק בקישור של אמרי בסביליה והצטיין במדי נבחרת פולין ביורו.

כ-34 מיליון יורו שולמו על קריכוביאק בן ה-26, שחוזר לצרפת מהדלת הקדמית, כרכש הכי יקר של פ.ס.ז' בחלון יחסית צנוע שלה (פחות מ-76 מיליון יורו, לעומת 106 בעונה שעברה או 147 בקיץ 2012). לאירופה זה אולי לא יספיק, בטח כשאין פיגורה אמיתית שתספק את הסחורה גם על המגרש וגם מחוצה לו. בליגה? לא אמורה להיות תחרות.

מחזור הפתיחה:

באסטיה - פריס סן ז'רמן (שישי, 21:00, ספורט 5 גולד)
מונאקו - גנגאן (שישי, 21:30)
בורדו - סנט אטיין (שבת, 18:00)
מונפלייה - אנז'ה (שבת, 21:00)
דיז'ון - נאנט (שבת, 21:00)
קון - לוריין (שבת, 21:00)
מץ - ליל (שבת, 21:00)
נאנסי - ליון (ראשון, 16:00)
ניס - ראן (ראשון, 18:00)
מארסיי - טולוז (ראשון, 21:45)

חסה שחקן פריס סן ז'רמן עם בת זוגו אאורה רואיס. AP
פ.ס.ז' נאלצה להסתפק בו. חסה עם בת זוגו אאורה רואיס/AP

31 נקודות הפרידו בסיום העונה שעברה בין פ.ס.ז' לבין ליון השנייה ומונאקו השלישית. שיא כל הזמנים. הפער בין האלופה לסגניתה היה גדול יותר מהפער בין ליון לגאזלק אז'קסיו שירדה מהמקום הלפני אחרון. ליון הצליחה (לפחות בינתיים) לשמור על לקאזט וקורנטן טוליסו, בתקווה שזה יספיק לה להשיג פעם נוספת את הכרטיס האוטומטי לליגת האלופות. עמנואל ממאנה הארגנטינאי וניקולא אנקולו הקמרוני הגיעו כתחליפים זולים (ולא פחות טובים) לסמואל אומטיטי שנמכר לברצלונה. ברונו ז'נסיו, שקיבל את תפקיד המאמן באמצע העונה, הרוויח את החוזה החדש וימשיך להריץ צעירים כישרוניים לצד לקאזט ונביל פקיר שחוזר אחרי פציעה קשה.

מונאקו מקווה להצטרף לשתי הראשונות ולהופיע בשלב הבתים של ליגת האלופות, אבל ספגה מהלומה לא פשוטה עם היוודע דבר פציעתו (כן, שוב) של רדאמל פלקאו. החלוץ הקולומביאני חזר לקבוצה אחרי שתי קדנציות איומות כמושאל בצ'לסי ומנצ'סטר יונייטד, ודווקא נראה מצוין עם שערים במשחקי ההכנה והצטיינות מול פנרבחצ'ה במוקדמות הצ'מפיונס. ואז הגיעה הפציעה. עוד ארבעה חודשים בחוץ ל"אל טיגרה" חסר המזל. לאונרדו ז'ארדים הספיק לחזק את ההגנה עם המגן הימני המצוין ג'יבריל סידיבה (15 מיליון יורו מליל), המגן השמאלי בנג'מין מנדי (13 מיליון ממארסיי) והבלם הפולני קמיל גליק (11 מיליון מטורינו) אבל ללא פלקאו ההתקפה תישען בעיקר על ואלר ז'רמן שחוזר מעונת השאלה טובה בניס ועל ברנרדו סילבה הכישרוני (אך מועד לפציעות).

הסיפור העצוב של הקיץ שייך למארסיי. רוכש חדש עדיין אין, פרנק פאסי האפור שמר איכשהו על תפקיד המאמן וכמעט כל הכוכבים עזבו. מישי בטשואיי נמכר לצ'לסי ב-39 מיליון יורו והעשיר מעט את הקופה המתרוקנת, כשפרט אליו עזבו גם הקפטן והשוער סטיב מנדנדה, המגנים מנדי ובריס ג'ה ג'ג'ה, הבלם אנקולו ועוד רשימה ארוכה של אורחים לרגע. בסטאד ולודרום רק מקווים שזה לא ייגמר יותר גרוע מהמקום ה-13 של העונה שעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אוהדי מארסיי משתוללים. רויטרס
כולם עזבו, הבלגן יימשך? אוהדי מארסיי/רויטרס

בניגוד למארסיי, אצל קבוצות רבות דווקא התבצע שינוי על הקווים. בורדו מינתה את ז'וסלן גורבנק שהחזיר לצרפת את ז'רמי מנז, הביא ממונאקו את ז'רמי טולאלן ומקווה להחזיר את הקבוצה מעיר היין לצמרת הגבוהה. כריסטיאן גורקוף יאמן בראן את בנו יוהאן, רנה ז'יראר ישאף לטפח את שחקני הבית בנאנט, אנטואן קומבוארה חוזר לליגה כמאמן גנגאן שיצאה לדרך חדשה אחרי שש שנים מוצלחות עם גורבנק, ולוסיאן פאברה השוויצרי יצטרך להמציא את ניס מחדש אחרי עזיבת בן ארפה וחצי מההרכב הראשון.

סנט אטיין, שצריכה לפגוש את בית"ר ירושלים בפלייאוף על העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית, ממשיכה לעונה שמינית עם כריסטוף גלטייה ועם שלד שרץ יחד כבר שנים. זה צריך להספיק שוב להשגת כרטיס לאירופה, ולזה שואפת גם ליל, שכבר הודחה בבושת פנים בידי גבאלה, אבל בליגה תציג פרט למיודענו וינסנט אניימה גם את אימת הרפובליקה אדר - האיש שהפך את פורטוגל לאלופת אירופה ומנע מצרפת חגיגה ביתית ביורו 2016.

העולות החדשות הן דיז'ון (חזרה אחרי ארבע שנים), נאנסי (אחרי שלוש שנים) ומץ (אחרי שנה). השלוש תנסנה להימנע מירידה, כשהעונה יוצג החידוש שאמור היה להיכנס לתוקף בעונה שעברה ובסופו של דבר נדחה: שתי האחרונות יורדות, המדורגת 18 הולכת למבחנים מול השלישית בליגת המשנה. טולוז, שנחלצה בעור שיניה מירידה בזכות מסע קסום בהנהגת המוטיבטור פסקל דופרא, תקווה לא להיות שוב באזור המסוכן ובונה על אולה טויבונן ואולה ג'ון שאמורים למלא את החלל שהותיר וויסאם בן ידר.

וכיאה לליגת הפיתוח הכי טובה באירופה, גם העונה יהיו צעירים אלמוניים שיבצעו את הפריצה הגדולה שלהם ויילכו בדרכם של עוסמאן דמבלה, ונסן קוזיילו ותומא למאר, מתגליות העונה שעברה. אז למי כדאי לשים לב? קודם כל, לשחקנים שהובילו את צרפת לזכייה באליפות אירופה עד גיל 19. בעוד ז'אן קווין אוגוסטן יילחם על דקות משחק בפ.ס.ז', חברו להתקפת נבחרת הנוער קיליאן אמבפה (עוד לא בן 18) אמור לקבל זמן משחק משמעותי במונאקו וכך גם לודוביק בלאס הנפלא בגנגאן, לוקא טוזאר בליון ואמין האריט בנאנט (אם לא יימכר). אלן סן מקסימן חזר לליגה בתקווה לממש את הפוטנציאל במדי באסטיה, והבלם המבטיח קלמון לנגלה סירב לארסנל וסביליה כדי להשאיר את נאנסי בליגה.

קיליאן אמבפה שחקן מונאקו חוגג. AP
מהתקוות הגדולות של צרפת. קיליאן אמבפה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully