וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי כוכבים, עם הרבה נשמה

20.11.2000 / 17:02

קטש פצוע, שטיינהאור נשאר בארץ לנוח, גודס בתקופת התאקלמות באיטליה ושפר פרש. אבל מאמן נבחרת ישראל בכדורסל נשמע רגוע – תמיד יהיה לו את נדב. מולי קצורין בראיון שלפני ההמראה לסבב משחקים נוסף בחצי גמר אליפות אירופה

מאת טל וולק


פעמיים או שלוש בשנה מתכנסת נבחרת ישראל בכדורסל ותופסת את הבמה הראשית של הספורט הישראלי. מאזן ה-0:5 של הנבחרת בטורניר מוקדמות אליפות אירופה והסגל המדולדל שיוצא להולנד לא עושים רושם על המאמן מולי קצורין, שרוצה להשיג לפחות שני ניצחונות בכדי להבטיח באופן סופי את העלייה לטורניר האירופי.

מולי, פעם ראשונה שאין לנבחרת כוכב שסביבו היא בנויה. קטש פצוע, שפר פרש ונדב, השריד היחיד עליו בנויה הנבחרת, כבר לא ילד.

"ראשית, נדב הוא העוגן שלנו מהבחינה שהוא השחקן הוותיק והמשמעותי בהרכב של הנבחרת. מבחינת השחקנים צוברי הנקודות, קטש ותומר אינם הפעם וזה בהחלט אתגר גדול להרכב שנוסע לראות כיצד הוא יתפקד".

אתם נוסעים עם מאזן של 0:5 ובעצם כמעט הבטחתם את העלייה. זה שינה משהו בהכנות או בסגל השחקנים?

"קודם כל עדיין לא הבטחנו את העלייה ואנחנו זקוקים לעוד שני ניצחונות. אני מניח שבמצב אחר לא הייתי מוותר על תומר. מעבר לזה, פשוט אין לנו שחקנים אחרים לקחת. אלה הטובים ביותר שיש פה היום בארץ. השחקן היחיד שמחוץ לסגל ועם יכולת לשחק זה תומר".

מה עם גיא גודס, הוא בכלל היה על הכוונת?

"גיא לא הוזמן הפעם הזו מכיוון שהוא עבר לאיטליה, לקבוצה חדשה, וחשבנו ששחקן שתרם כל כך הרבה לנבחרת, לא צריך להפריע לו בקליטה בקבוצה. בפעם האחרונה, כשהוא עוד היה בספרד, היו בעיות סביב הנושא הזה. אבל אי ההזמנה שלו לא אומרת כלום לגבי העתיד שלו בנבחרת".

דורון לא חוזר

נבחרת הכדורסל שלנו מעולם לא ניחנה בגבוהים בעלי נוכחות באזור הצבע. חסרונו של שטיינהאור מותיר במערכה את אמיר מוכתרי, עידו קוז'יקרו ויניב גרין. קצורין לא מתעלם מהבעיה.

"באופן מסורתי אנחנו נמצאים בנחיתות מתחת לסל, כך שמבחינתנו זה לא תירוץ אלא פשוט נתון פתיחה. נגד סנטימטרים אין מה לעשות, זה מי שיש ובהם נשתמש. לגבי שחקני החוץ, ברור שבלי עודד ודורון אנחנו הרבה פחות טובים".

לגבי דורון, אתה מאמין שיש איזשהו סיכוי שהוא יחזור לפעילות? ניסית לשכנע אותו?

"בשלב זה הוא מאוד קרוב לפרישה שלו".

הוא מדבר במונחים של סוף פסוק או שהוא השאיר איזשהו פתח לחזרה?

"לא, הוא לא השאיר שום פתח. מבחינתו הוא סיים את הפרק הזה ותהיה הפתעה מרעישה אם הוא יחזור. אני יכול להבטיח לך שאם הוא יודיע שהוא חוזר אני אסע אליו הביתה ואביא אותו אישית לאימון".

עונה בהחלט מעניינת

איך אתה רואה את הליגה בארץ עד עכשיו?

"עד עכשיו היא בהחלט מעניינת. אנחנו נמצאים בשלב די מוקדם של העונה והקבוצה היחידה שלא נוצחה היא דווקא גליל עליון ולא מכבי ת"א, וזה כבר שינוי מרענן. העובדה שמכבי כבר נוצחה פעם אחת וכמעט הפסידה גם ברמת-גן, ושרעננה וירושלים עדיין לא מגלות את היכולת שכולם מצפים לה, בעצם צמצמה את הפערים בליגה ורוב המשחקים באמת מעניינים.
חוץ מזה, שני בוסמנים ושני זרים לכל קבוצה זה מעלה את הרמה, מוסיף עניין, מצמצם פערים ואם אני לא טועה יש גם יותר קהל מבעונה שעברה".

איך אתה רואה את ההשתלבות של שחקני הסגל בליגה, בייחוד החבר'ה הצעירים?

"בוא נגיד שבאווירה הכללית מי שמגיע לו – משחק. השחקנים היותר וותיקים, נדב, פפי, מוכתרי וליובין משחקים הרבה יחסית. מבחינת הצעירים, אוחנון משחק די הרבה בהרצליה, גרין משחק הרבה ברעננה וטל בורשטיין מוכיח את עצמו בכל פעם שהוא מקבל הזדמנות במכבי. בסך הכל אין לי טענות לגבי השיתוף שלהם".

לאחרונה דיברת על דחיקת ענף הכדורסל לפינה. אולי זה בעצם מה שהציבור רוצה זה יותר כדורגל ופחות כדורסל?

"אמרתי אז ועכשיו – אין לנו תחרות עם הכדורגל. בראייה שלי, אני דואג לכדורסל, לאור העובדה שזה ענף הספורט הקבוצתי המוביל במדינת ישראל, וככזה מגיע לו קצת יותר התייחסות וצריך לקדם אותו דרך העיתונות. הטירוף שיש בימי חמישי עם מכבי ת"א, אני יכול להגיד לך באחריות, שאין תופעה כזו בכל אירופה.

"אני לא בא ואומר שממחר יהפכו סדרי עדיפויות בספורט ויהיה רק כדורסל, אני בסך הכל מדבר על התייחסות. אני יכול לתת לך דוגמא – ביום שדיברתי על זה, לפני כשבוע, הייתה מסיבת עיתונאים שהמטרה שלה הייתה להציג את הסגל. בערב, בערוץ הספורט, אפילו לא הזכירו את הסגל. אתה מבין, מסיבת עיתונאים שנועדה לפרסום הסגל ולא הזכירו בערוץ הספורט אף שם של שחקן. מה גם ששמו אותנו בקצה המהדורה על השאריות של הזמן".

לא מאמן נבחרת לנצח, אלא אם...

מה עושה מאמן נבחרת בין התכנסות להתכנסות, לא חסר לך הקצב ואינטנסיביות קצת?

"הייתי שמח, אם הייתה לי אפשרות, לעמוד על הקו בצורה יותר סדירה, אבל זה התפקיד ואי אפשר להחזיק את החבל בשני הקצוות".

אז מתי אתה חוזר לאמן קבוצה?

"מיד כשאני מסיים את התפקיד באיגוד אני חוזר. לא אאמן את הנבחרת לנצח. אתה יודע מה? אם ניקח את אליפות אירופה אני אשקול להישאר".


לוח המשחקים של הנבחרת:
רביעי, 22.11: הולנד – ישראל
ראשון, 26.11: ישראל – בוסניה
רביעי, 29.11: פינלנד - ישראל

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully