וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום ראשון: פרשת לה פמיליה מגיעה לרגע האמת שלה

שלומי גבאי

5.8.2016 / 19:47

פרקליטות מחוז תל אביב תגיש לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום חמורים כנגד 19 חשודים. סיפוק רב בקרב אנשי ימ"ר חוף, מחמאות לאנשי מפלג הסוכנים. וגם: מי יואשם בתקיפת אוהד הפועל תל אביב?

צילום מסך

בווידאו: משדר מיוחד בעקבות הארכת מעצרם של החשודים

פרשת לה פמיליה מגיעה לשעת הש' שלה. ביום ראשון בבוקר תגיש פרקליטות מחוז תל אביב לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום חמורים כנגד 19 חשודים. אותם חשודים נעצרו לפני שבועיים על ידי ימ"ר חוף כאשר הפכה חקירת הפרשה לגלויה ומאז הם נתונים במעצר. זאת לאחר אין ספור תסבוכות משפטיות שהגיעו עד לפתחו של בית המשפט העליון, שנדרש להכריע בעניינו של החשוד נאור שמואל. זו הייתה החלטה שהשליכה באופן ישיר על שאר החשודים, שנותרו במעצר למשך יומיים נוספים. עד ראשון בבוקר תגבש הפרקליטות את כתב האישום לאחר שיתקבלו ההיתרים הנדרשים ממשרדו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

אוהדים מארגון "לה פמיליה" בהארכת מעצר. ספק 500
ביום ראשון יוגשו כתבי האישום/ספק 500

במשרדי ימ"ר חוף הביעו בסוף השבוע סיפוק רב כאשר הודיעה הפרקליטות על הגשת כתבי האישום כנגד 19 המוערבים. מי שזכו למילות הערכה הם אנשי מפלג הסוכנים בימ"ר, שהצליחו לגייס את עד המדינה ולהפעיל אותו במשך תקופה ארוכה תוך שהוא אוסף ראיות ממשיות נגד עשרות חברי הארגון. גם חוקרי מפלג התשאול בפיקודו של רפ"ק ורדי, שהצליחו לגבש תשתית ראייתית, זכו למילות שבח ולברכות מסגל הפיקוד הבכיר של המחוז.

מפקד הימ"ר נצ"מ בני אבליה כינס את אנשיו והביע את הערכתו לצוותים שעבדו סביב השעון מול נחקרים קשים ומיומנים. עבור מרבית הנחקרים הללו זאת לא הפעם הראשונה בחדרי החקירות ובתאי המעצר. יש לזכור כי חוקרי ימ"ר חוף הצליחו בדיוק היכן שנכשלו חבריהם ממחוז תל אביב, שחקרו את האירוע המשמעותי ביותר בפרשה: ניסיון הרצח של אוהד הפועל תל אביב יורי סדלצקי באוקטובר 2015. עם זאת, אותם חוקרים לא הצליחו לאסוף ראיות שיבשילו להגשת כתבי אישום, מה שהביא לבסוף לשחרורם של כל החשודים.

במשטרה ובפרקליטות רואים בפיצוח הפרשה הצלחה גדולה והודפים את הטענות על כך שהפרשה הסתיימה במפלה בשל כך שרק 19 כתבי אישום יוגשו לבית המשפט. במשטרה ובפרקליטות טוענים כי נגד מעורבים נוספים ששוחררו לביתם, יוגשו כתבי אישום חמורים פחות בבוא העת, מה שיביא לכליאתם של המעורבים ולהרחקתפ ממגרשי הספורט, חלקם אף לצמיתות.

אוהדים מארגון "לה פמיליה" בהארכת מעצר. ספק 500
כנראה שרק נגד ארבעה יוגשו כתבי אישום בנוגע לתקיפת אוהד הפועל תל אביב/ספק 500

מעורבים שנחקרו בפרשה סיפרו לוואלה! ספורט כי למרות הגשת כתבי האישום, בית המשפט יזכה חלק נכבד מן החשודים. זאת מכיוון ש"הראיות שאסף הסוכן המפוקפק הן נסיבתיות ולא מספיקות להרשעת אדם, בטח בעבירות כאלו חמורות, שבגינן נשלחים לתקופות מאסר ארוכות. אנחנו ישבנו בחדרי החקירות והטיחו בנו את הפנטזיות של הסוכן. בפועל אין להם כלום, הכול חארטה בארטה, סיפורי אלף לילה ולילה". גם שורת עורכי הדין הבכירים שנשכרו על ידי החשודים משוכנעים כי יצליחו לערער את אמינותו של עד המדינה ולמחוק חלק נכבד מן האישומים שיכללו בכתב האישום.

הפרקליטות מצידה מכוונת גבוה. במשך הימים האחרונים שקדו בכיריה על כל החומרים והחליטו לכלול בסעיפי האישום (מלבד ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, עבירות אמל"ח וקשירת קשר לביצוע פשע) גם עבירות של הסתה וקריאה לגזענות. כאמור, בראשון בבוקר הכדור עובר למגרשו של בית המשפט המחוזי, שם ישמעו לראשונה החשודים את חלקו של כל אחד מהם בפרשה וייחשפו לכל הראיות שנאספו נגדם.

שאלת השאלות היא מי הטיח את הפטיש בראשו של סלדצקי. שאלה זו תיפתר ככל הנראה גם היא ביום ראשון. לכולם ברור כי לא ניתן להאשים מספר רב של חשודים בעבירה הספיציפית הזאת ולכן מסתמן כי לפחות ארבעה מהחשודים המרכזיים יואשמו במעורבות אקטיבית וישירה באירוע.

  • עוד באותו נושא:
  • לה פמיליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully