וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת לה פמיליה: בעקבות דרמה משפטית, מעצר החשודים הוארך

שלומי גבאי

4.8.2016 / 20:55

שופטת העליון הבהירה בנוגע לאחד החשודים כי מדובר בפרשה חמורה ורחבת היקף, וההחלטה לקצוב מספר מועט של ימי מעצר הייתה שגויה. בעקבות זאת, כתבי אישום נגד 19 המעורבים יוגשו ביום ראשון. בן גביר: "התנהלות מחפירה"

צילום מסך

בווידאו: משדר וואלה! ספורט בנוגע לפרשת "לה פמיליה"

דרמה משפטית בפרשת לה פמיליה. בית המשפט העליון נדרש להחליט בעניינו של החשוד נאור שמואל לאחר שפרקליטות המדינה הגישה ערר על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה שהורה על הארכת מעצרו של שמואל עד למחר, אז היתה צריכה הפרקליטות להגיש נגדו וכנגד שאר המעורבים כתבי אישום חמורים. בפרקליטות סברו כי הזמן שנקצב אינו מספיק לגבש את טיוטת כתב האישום, שכן ישנם מספר סעיפי אישום הדורשות את אישור היועץ המשפטי לממשלה.

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
שלט תמיכה של אוהדי בית"ר ירושלים בחברי לה פמיליה/ברני ארדוב

לוואלה! ספורט נודע כי בכוונת הפרקליטות לכלול בכתב האישום סעיף בגין הסתה וקריאה לגזענות בנוסף לשלל העבירות החמורות הכוללות ניסיון רצח, חבלה בכוונה מחמירה, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות נשק ואלימות.

עם קבלת החלטת השופטת אסתר חיות שקיבלה את ערר המדינה, הגישה המשטרה בתיאום עם פרקליטות מחוז תל אביב 17 עררים לבית המשפט המחוזי בהסתמך על החלטת העליון בעניינו של שמואל בכדי לבטל את החלטת בית משפט השלום שהאריך את מעצר החשודים עד למחר. בפרקליטות הביעו שביעות רצון מהחלטת השופטת חיות וביום א' יוגשו כתבי האישום כנגד 19 המעורבים.

בהחלטתה קבעה השופטת חיות כי מדובר בפרשה חמורה, מורכבת ורחבת היקף, וטעה בית המשפט המחוזי שקצב מספר מועט של ימי מעצר לחשודים. יש לציין כי התיק העסיק את בכירי פרקליטות תל אביב ופרקליטות המדינה היום, כשהסוגיה המשפטית המורכבת הסתיימה בניצחון הפרקליטות.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג כמה מהחשודים, מסר בתגובה: "מדהים לראות איך המשטרה והפרקליטות הופכות את העולם כדי שאוהדי בית"ר יישארו במעצר עוד יומיים. ההתנהלות של הפרקליטות והמשטרה היא מחפירה. אם היו משקיעים את אותה אנרגיה בטרור או באלימות במגרשים, גם של אוהדי הפועל תל אביב וסכנין, אז לא הייתה אלימות ולא היה טרור. לדעתי זה יום עצוב לדמוקרטיה ואני מקווה שביום ראשון בית המשפט יסנן את רעשי הרקע ויורה על שחרורם של מרשיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully