וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כבוד: בסטיאן שווינשטייגר מושפל במנצ'סטר יונייטד ומחפש כיוון חדש

6.8.2016 / 13:00

ביום ההולדת שלו ועם חזרתו מירח הדבש, קיבל הקשר הגרמני הודעה מז'וזה מוריניו לפנות את הארונית שלו וללכת להתאמן עם קבוצת המילואים. אחיו רתח, רומניגה הפציץ ובסטי מחפש בית חדש

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: לירוי סאנה מוכן לחיים החדשים במנצ'סטר סיטי

הקיץ האחרון היה סוער מאוד מבחינת בסטיאן שווינשטייגר. הקשר, שחגג את יום הולדתו ה-32 ביום שני, קיבל תפקיד משמעותי יותר מאשר יועד לו מלכתחילה ביורו 2016 ופתח בהרכב בחצי הגמר מול צרפת בשל הפציעה של סמי חדירה. הוא גם נגע ביד ברחבה באותו משחק וגרם לפנדל לזכות צרפת דווקא אחרי שגרמניה שלטה במשחק באופן מוחלט. כל זה קרה ב-7 ביולי. חמישה ימים לאחר מכן, "בסטי" כבר היה בוונציה, שם התחתן עם אנה איבנוביץ' בחתונה שזכתה לסיקור נרחב מאוד בגרמניה. משם, המשיך שווינשטייגר לירח דבש עם אשתו הטרייה עד הרגע בו אמור היה לחזור לאימונים בקבוצתו, מנצ'סטר יונייטד.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בסטיאן שווינשטייגר שחקן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
"מתנת" יום הולדת לא נעימה. שווינשטייגר/GettyImages

ועכשיו, שוב אנחנו חוזרים ליום שני השבוע, 1 באוגוסט. שווינשטייגר הגיע למתחם האימונים של יונייטד בקרינגטון כבר ביום חמישי שעבר ונותר מחוץ לסגל הקבוצה שנסעה למשחק אימון מול גלאטסראיי בשבדיה בשבת. כשהשדים האדומים חזרו לאנגליה וגם לאימונים ביום שני, שווינשטייגר קיבל מז'וזה מוריניו הודעה שהוא לא רשאי להתאמן עם הקבוצה הראשונה ושהוא מועבר לאימונים של קבוצת המילואים. זה קרה אחרי ששווינשטייגר כבר התאמן עם קבוצת הנוער של יונייטד בשבוע שעבר ואף קיבל ממוריניו הודעה לפיה הוא צריך לפנות את הארונית שלו בחדר ההלבשה של הקבוצה הראשונה ולהעביר את הציוד שלו לזה של קבוצת המילואים.

אפשר להגיד שלמוריניו יש זכות לשחרר שחקן בו הוא לא מעוניין. שווינשטייגר הוא מקצוען ושחקן ותיק מאוד שיודע שבעידן הנוכחי אפשר לשחרר ולהתעלם משחקן שלא מעוניינים בו. העסק עובד כך לשני הכיוונים. גם שחקנים יכולים ויודעים להתנהג בצורה אנוכית ומתעלמת מחוזים חתומים כשהם רוצים, וגם מועדונים ומאמנים יכולים לנהוג בצורה אכזרית כלפי שחקנים. עם זאת, קצת קשה להבין את הצעד הזה של מוריניו. היה די ברור ששווינשטייגר לא נמצא בתכניות שלו, בטח לאחר העונה החלשה שהייתה לגרמני אשתקד, במהלכה רשם 31 הופעות ושער אחד וסבל מפציעות רבות. הכול נכון והכול מובן, אבל שחקן עם הרזומה והניסיון של שווינשטייגר לא מצפה שדווקא ביום ההולדת שלו ועם חזרתו מירח הדבש ינהגו כלפיו בצורה כזו.

אין במנצ'סטר יונייטד הרבה שחקנים עם רזומה כמו זה של שווינשטייגר, שזכה בקריירה שלו ב-8 אליפויות, 7 גביעים בליגת האלופות ורק לפני שנתיים ב-13 ביולי 2014 היה ה-כוכב של אלופת העולם בגמר מול ארגנטינה בברזיל. בנוסף, השדים האדומים רכשו את כוכב באיירן מינכן רק לפני שנה תמורת 15 מיליון ליש"ט והעניקו לו חוזה לשלוש שנים תמורת 160 אלף ליש"ט לשבוע. לכן ההלם מהמהלך של מוריניו היה כל כך גדול. מה עוד שלא מדובר באיזשהו עונש על עבירת משמעת או משהו בסגנון. מוריניו לא מעוניין בו, רוצה למכור אותו למועדון אחר ולכן הוא החליט לפגוע בו דווקא ביום ההולדת שלו. אפשר לומר שמדובר בצירוף מקרים, אבל שווינשטייגר ציפה להרבה יותר רגישות והתחשבות, בטח כשמדובר בשחקן במעמד שלו. לא פלא אפוא שאחיו, טוביאס שווינשטייגר - שמגדיר את עצמו גם כחבר הכי טוב של בסטיאן וביקר פעמים רבות באולד טראפורד בעונה האחרונה - צייץ בטוויטר: "No Respect" מיד עם היוודע הבשורה בשני.

ז'וזה מוריניו מאמן מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
אבל מה עם הדרך? מוריניו/רויטרס

הקשר עצמו שמר על שקט מוחלט לגבי הנושא. לא התראיין, לא דיבר, לא הדליף (כנראה) ולא התייחס לנושא. עם זאת, אפשר להבין מהציוץ של אחיו בדיוק את מה שהוא חושב על מה שקרה. יותר מזה, שווינשטייגר עצמו כנראה רצה לשמור על ממלכתיות ומקצוענות וצילם קטע וידאו ביום ההולדת שלו וכשהוא לבוש בחולצה של מנצ'סטר יונייטד הודה לכל מי שבירך אותו לרגל יום ההולדת. בנוסף, הוא העלה תמונה שלו מיציעי אולד טראפורד במהלך משחק ההוקרה לוויין רוני של יונייטד נגד אברטון וכתב: "תמיד כיף להגיע לאולד טראפורד כדי לראות את משחק ההוקרה לוויין רוני". סביר להניח שהקשר הוותיק לא מיהר לחדר ההלבשה כדי לשוחח עם מוריניו.

לא ברור מה משפיל יותר מבחינת שווינשטייגר. העובדה ששוחרר מהסגל ככלי אין חפץ בו, התזמון המכוער בו זה נעשה או העובדה שהתקשורת בגרמניה התייחסה לעניין בחשיבות אדירה וניפחה אותו לפרופורציות אדירות. אחרי הכול, בגרמניה באיירן מינכן היא עדיין הדבר הכי חשוב בספורט, הדבר שדוחק כל אירוע אחר לשולי החדשות. בסטיאן שווינשטייגר הוא סמל ואגדה של באיירן וגם (מה לעשות?) טיפוס מעניין מאוד ונוצץ, בטח אחרי הנישואין עם אנה איבנוביץ'. בעידן בו תקשורת הספורט הגרמנית נאלצת להתמודד עם ילדים טובים ומחונכים כמו מריו גצה (בן של פרופסור), מאטס הומלס, תומאס מולר, אנדרה שורלה ומנואל נוייר, שווינשטייגר ולוקאס פודולסקי הם עדיין שניים שיכולים לספק צבע ואקשן ולמכור עיתונים. דווקא במובן הזה לא צריך לדאוג לשווינשטייגר. הוא בטח נהנה מאוד לראות איך התקשורת הגרמנית קופצת ונזעקת כדי להגן עליו.

בסטיאן שווינשטייגר שחקן מנצ'סטר יונייטד (ימין) עם אשתו אנה איבנוביץ'. AP
בעידן בו תקשורת הספורט הגרמנית נאלצת להתמודד עם ילדים טובים ומחונכים כמו מריו גצה/AP

מי שהגן על שווינשטייגר היה אוליבר קאהן. שוער העבר האגדי, שכמובן שיתף פעולה עם הקשר (אז עוד בכינוי "שוויני" ולא "בסטי") בבאיירן בעבר, פרסם בפייסבוק פוסט לכבוד יום ההולדת ה-32 של חברו, בו כתב: "אני סקרן לגבי עתידו של בסטיאן. אני בטוח שהוא יכול להיות מנהיג בקבוצה גדולה עם כל הניסיון שלו. אם הוא באמת יעזוב את מנצ'סטר, זה חשוב שהוא ימצא מועדון שייתן לו להביא מהניסיון שלו ומסגנון המשחק שלו ב-100%. לא צריך לדבר על החסרונות שלו, אלא על הנקודות החזקות שלו. למרות כל הבעיות בעבר הלא רחוק כל כך, בסטיאן עדיין צעיר מדי בשביל לפרוש וחזק מדי בשביל זה".

יושב ראש באיירן קרל היינץ רומניגה נשאל על ידי העיתונאים הגרמנים הרבים שליוו את הבווארים למסע המשחקים שלהם לארצות הברית על כוכב הקבוצה לשעבר. "כשקראתי את זה, כמעט לא האמנתי למה שאני קורא", אמר שחקן העבר, "בבאיירן מינכן, דבר כזה מעולם לא קרה ובבאיירן מינכן דבר כזה לעולם לא יקרה. שחקנים צריכים לשקול היטב לפני שהם מחליטים לעבור לכאלה מועדונים כי יש את הסיכון שדבר כזה יקרה נגד רצונם". יש לציין שרומניגה, בניגוד לאולי הנס למשל, בדרך כלל דיפלומטי מאוד בכל הנוגע למועדונים אחרים ועונה בצורה ג'נטלמנית כאשר הוא נשאל לגביהם. אף פעם אי אפשר לדעת איך ומתי מועדון גדול כמו באיירן יזדקק למועדון כמו מנצ'סטר יונייטד כדי לבצע איזו עסקה או משהו אחר. היחסים בין מועדונים כל כך גדולים הוא חשוב. כנראה שבמקרה של שווינשטייגר באמת נגעו לו בעצב רגיש. גם מאמן שאלקה, שבמקרה או שלא הוזכרה כמועמדת לקלוט את שווינשטייגר, מרקוס ויינצירל התייחס למקרה ואמר: "חשוב מאוד להתייחס אל שחקנים מנוסים ומוכחים כמו בסטי שווינשטייגר בצורה מכובדת. הוא אלוף העולם, הוא השיג המון דברים בכדורגל. יש דרך אחרת להתייחס אליו".

בגיל 32 שווינשטייגר צריך להחליט אם הוא נשאר ברמות הכי גבוהות או שהוא הולך לעשות לביתו באיזו קבוצה עליה מעולם לא שמע בסין, ארצות הברית או במפרץ. גם האפשרות של טורקיה פתוחה. יש הרבה קבוצות שישמחו מאוד לקלוט את הקשר הוותיק והמנוסה הזה, במיוחד כשהוא פגוע ורעב להוכיח את עצמו מחדש. מעטות הקבוצות שיסכימו לשלם לו 160 אלף ליש"ט לשבוע. האמת? כנראה שזה לא ממש מגיע לו לאור ביצועיו. אבל חוזה זה חוזה והוא כנראה לא איים על אף אחד במנצ'סטר יונייטד כדי שיחתמו איתו על החוזה.

בסטיאן שווינשטייגר שחקן באיירן מינכן (ימין) עם טוביאס שווינשטייגר שחקן אונטרכטינג. GettyImages
האחים שווינשטייגר/GettyImages

הסוגייה הזו מעוררת שוב שאלות לגבי הנאמנות והאופי של המועדונים לשחקנים ולאוהדים ולהפך בעידן בו הכסף הענק מעוור את עיני כולם. באיזה מקום עבודה יגידו למישהו מאיתנו ללכת לארוז את הדברים שלו וללכת בצורה מכוערת, משפילה ופומבית כל כך? מצד שני, אף אחד מאיתנו לא יתקרב כנראה אפילו לשמינית מסכומי הכסף ששחקן כמו שווינשטייגר מרוויח ולכן באמת קשה לרחם עליו או להזדהות איתו. מצד נוסף (שלישי כבר), אנחנו רואים פה גם הבדלים בין מועדונים, מאמנים וקלאסה. באיירן לא רצתה להשאיר את מריו גצה בקיץ, אז נאמר לו בשיחה שלא מעוניינים בו והוא חיפש קבוצה אחרת וגם מצא. אף אחד לא איים להושיב אותו בצד, לשלוח אותו להתאמן עם קבוצת המילואים או חשב להשפיל אותו באיזושהי צורה. לא מתאים? בסדר גמור, אבל אפשר - ויש יאמרו גם שצריך - להיפרד אחרת. או כמו שבבאיירן קוראים לזה "MIA SAN MIA" ("אנחנו מי שאנחנו" בבווארית). כלומר, מועדון משפחתי וחם יותר. כנראה שזה גם מה שכל כך הקפיץ אנשים קרי רוח כמו רומניגה.

נכון לתחילת אוגוסט 2016 שווינשטייגר מחפש קבוצה. השאלה הגדולה היא האם מי שתיקח אותו תקבל כדורגלן שרעב להצליח ולהוכיח את עצמו ומסוגל להביא 100% מעצמו לאורך עונה שלמה או שתקבל שחקן שבע שמבלה שלושה ימים בפציעות על כל יום של כשירות. כמו שפפ גווארדיולה אמר אחרי שבאיירן שחררה את שווינשטייגר ליונייטד לפני שנה: "בסטי היה נהדר בשבילנו כשהוא היה כשיר. לצערנו, הוא סבל מפציעות רבות".

הציוץ של טובי שווינשטייגר על אחיו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully