וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אמור, איט'ס מיגל: על ההשתלבות של מיגל ויטור בהפועל באר שבע

נונו גומש לוואלה! ספורט: "כולם יתאהבו בו". קצוראניס האגדי לאתר: "מקצוען אדיר, מבקיע יותר מהחלוצים". הגענו עד לאנשים הכי קרובים למיגל ויטור ("הוא ואישתו כמו קסיאס וקרבונרו") כדי להבין איזו גניבה הפועל באר שבע הביאה לליגה. ותודה לממליץ: אורלנדו סה

עריכת וידאו: מרום שפיצר

כל קיץ הם יורדים לאלגרבה, מיגל ויטור ואשתו טניה פריירה. הפינה הכי דרום-מערבית באירופה. אם תעשו גוגל, כנראה תרצו לבטל את החופשה הבאה שלכם ולהזמין כרטיסים לשם. הם היו שם עם כמה חברים של ויטור מימי בנפיקה, כרגיל, וכרגיל, בלי ילדים. הוא כדורגלן, היא עיתונאית ספורט בעיתון הנפוץ ביותר במדינה. הפעם זו הייתה חופשה קצת שונה, טניה מספרת. מיגל לא עזב את הטלפון. כל היום הוא והסוכן.

את האקסית פאוק סלוניקי, אחרי שלוש עונות טובות מאוד, הוא עזב בטריקת פייסבוק. ברשת החברתית גולל את כל הסיפור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אמ;לק: ההצעה שהבוס העביר לסוכן היתה מעליבה. למרות זאת, ויטור קיבל אותה, רק כדי לגלות שאפילו היא כבר לא על השולחן. מי שכן היו על השולחן אלו הצעות מסרביה, מטורקיה וגם מהפועל באר שבע.

"מי אמור, איט'ס מיגל, איים קולינג יו אין ישראל".

שחקן הפועל באר שבע מיגל ויטור. ברני ארדוב
ברח מיוון לזרועותיה של באר שבע. ויטור/ברני ארדוב

מאי שעבר והפועל באר שבע עם חצי ראש בעתיד. בקבוצה לקחו החלטה שבלם זר צריך לנחות ועוד לפני סיום העונה ההצעות החלו לזרום למסדרונות. במועדון קיבלו את הקליפים והנתונים, צפו ורשמו, אבל חיכו למישהו שילהיב את כל המערכת. אחרי סיום העונה זה הגיע. סוכן זר הציע את מיגל ויטור ובבאר שבע, כך מספרים, נדלק ניצוץ. הרזומה החזק גרם לעניין מיידי. "שחקן הרכב בפאוק בוודאי יכול לעניין", סיפר גורם בבאר שבע, "וברק בכר מיד נכנס לכל תוכנות הסקאוטינג והחל לראות משחקים שלו". בכר צפה במשחקי הפלייאוף היווני והתרשם מאוד. ימים לאחר מכן יספר: "זה הבלם הראשון שסימנתי". אבל זה לא בא בקלות. "היה מו"מ קשה מאוד", מעיד גורם בבירת הנגב. "ברגע מסוים גם פאוק נכנסה שוב לתמונה, אבל בסופו של דבר האנשים שמסביבו חשבו שהכי נכון בשבילו יהיה להגיע לבאר שבע והוא נחת כאן".

אלו לא היו רק סוכנים שעזרו לוויטור בהתלבטויות. טניה מספרת שקרדיט רב בהחלטה מגיע לאייל גולסה, כיום יריב שלו לתואר האליפות. "הוא כל הזמן דיבר טובות על ישראל וזה נתן לנו ביטחון", פריירה אומרת. גזרת התומכים לא נגמרה בגולסה. חלוץ מכבי תל אביב, הפורטוגלי אורלנדו סה, אף הוא דיבר בשבחה של המדינה ושל הקבוצה שהקדימה אותו בשתי נקודות בסיום העונה שעברה. למרות שעכשיו ציינו שני שמות של שחקני מכבי תל אביב, הגורם המפתיע ביותר שסייע הוא דווקא וויליאם סוארס, יריב על המשבצת, בלם שבשבוע שעבר התבשרנו על עזיבתו. "אנחנו תמיד חושבים על העתיד", אומרת טניה וטוענת שהעובדה שמדובר בפרויקט משכה אותם מאוד. בני הזוג ויטור הגיעו לארץ להתרשם. הם התרשמו. "ויטור התלבט רבות", מעיד שחקן במועדון, "אבל בסופו של דבר סה, סוארס וההגעה לארץ שכנעו אותו שבאר שבע זה המקום הנכון".

כל שחקן חדש שמגיע לבאר שבע מבין מהר מאוד שה-DNA של המועדון מחייב גם השתלבות חברתית. כדי לקבל קו תקן של חבר מועדון, ויטור נאלץ לעבור את הזובור התורן. במחנה האימון בפולין, רמקול קטן החל לנגן והנה מיגל עומד על כיסא, מול כולם ושר קריוקי לקול מחיאות הכפיים של יתר השחקנים. לפי מקור מהימן מאוד, האיוונט לא היה אוטופי כמו שנשמע ונרשמו לא מעט קריאות בוז בגלל כישורי השירה הקלוקלים של ויטור. פורטוגזית, כנראה, קשה שפה. "הוא התאקלם נהדר", מספר גורם במועדון, "נכנס מיד לתוך הקלחת". שחקן בקבוצה מבשר שמיגל התחבר בעיקר למאור בוזגלו. אפילו קידוש בבית המשפחה כבר היה ונאמר אמן.

עלילות בוזי בבאר שבע אולי יסיימו את הקשר מוקדם מהצפוי, אבל אם לא, מספר 11 צפוי להיכנס לכוורת אקסלוסיבית, כוורת שיודעת לשחק כדורגל. החבר הכי טוב של ויטור הוא נונו גומש, אליל יורו 2000 וצ'מפיונשיפ מנג'ר 98'. בשבוע שעבר, כך נראה, כל פורטוגלי העולם נפשו -- אולי זו הזכייה בכתר האירופי שגרמה לאופוריה. גם גומש הנהדר רבץ על איזה אי. "מיגל הוא אחד החברים הטובים שהכדורגל נתן לי", חלוץ העבר מספר לוואלה! ספורט. "שיחקנו ביחד בבנפיקה והיו לנו תקופות נהדרות".

לוויטור, באופן אישי, קצת פחות. "הוא לא שיחק שם יותר מדי, בגלל שבתקופה ההיא היו בבנפיקה את גאראי ולואיזאו והמאמן ז'ורז'ה ז'סוס היה קשוח ולא נתן לצעירים הזדמנויות", מנתחת העיתונאית הפורטוגלית מריאנה קבראל. "ויטור לא באמת קיבל את הצ'אנס. אם היה לו למשל את המאמן שיש לבנפיקה היום, רוי ויטוריה, הוא היה משחק. רוי ויטוריה הוא זה שנתן לרנאטו סאנצ'ס צ'אנס. הוא מאמין בצעירים". "הוא שמח עכשיו וזה מה שהכי חשוב", נונו גומש ממשיך. "זה אתגר חדש בשבילו ואני מאמין שכולם יתאהבו בו, על המגרש ומחוץ לו. מגיע לו הטוב ביותר".

נונו גומס חלוץ העבר של בנפיקה. AP
החבר הטוב נונו גומס מאשר/AP

ומה מגיע להפועל באר שבע? קחו דוגמה: עם סיום האימון הראשון של השחקן בקבוצה, חלק מהשחקנים ערכו תרגילי שחרור וחלקם כבר בדרך למנוחה בחדרים. ויטור, שהגיע למתחם באיחור של כמה ימים, לא פזל לכיוון המקלחת. הוא חתך לחדר הכושר והעביר שם שעה. בתחילה זה נראה עניין של רושם ראשוני, אבל אחרי כמה שבועות כבר ברור: מדובר בנורמה. "אחרי כל אימון הוא נכנס למכון", מספר שחקן והתוצאות ניכרות. מיגל חזק, בנוי, שומר על גופו בקנאות. בכל מתחם בו הוא מתאמן חשוב לו לדעת היכן החדר של אמבטיית הקרח. שאלנו שחקנים עליו. כולם ענו בקלישאה הכי מעצבנת לכתבות על שחקנים חדשים: "הוא מקצוען". כן. כשביקשנו משהו עמוק יותר, הוסיפו שהוא משרה שקט על המגרש, שיש שכל בראש, שהוא יודע מתי לצאת קדימה ומתי להישאר מאחור, יודע מתי לתקוף כדור באגרסיביות ומתי לתת ליריב קצת ספייס. ועדיין, שוב הקלישאה הזו: "הוא מקצוען".

אז הטרדנו את קוסטס קצוראניס במהלך, איך לא, חופשה במיקונוס. מקום שלישי בטבלת הופעות כל הזמנים בנבחרת יוון, 116 משחקים, זכייה ביורו, גריק פריק שפרש בעונה שעברה והכי חשוב לסיפורינו: הבחור שיחק עם ויטור, גם בבנפיקה וגם בפאוק. "הדבר הכי חשוב שיש לי לספר לכם עליו זה שהוא מקצוען עצום", קאצו השיב לנו באותה הדרכמה. אבל אז הציל במעט את הקלישאה, כאשר הכריז: "מיגל הוא אחד המקצוענים הכי גדולים שראיתי בקריירה". טוב, נו, אם הוד יוונותו, על מאות משחקיו ושלל קבוצותיו, בוחר בסופרלטיב הזה, נאפשר את השימוש בקלישאה. "מקצוען אדיר", נו, גם גומש רוצה להשתתף בקרנבל. "הוא דוגמה עבור כל שחקן צעיר, יכול ללמד את כולם איך להתנהל. בחור אחראי". "הוא שחקן שמשחק בשביל הקבוצה, ממושמע, חזק", מסכם קאצורניס את הנושא. "זו העברה אדירה להפועל באר שבע".

שאלנו אותו לגבי ההבדל בין ויטור של בנפיקה לוויטור של פאוק. "זה מועדון ענק עם הרבה אופציות והיה לו קשה, כמו לכל שחקן צעיר בסגל", היווני אישר את התזה של העיתונאית קבראל. "בפאוק הוא היה מוכן יותר, מנוסה יותר והוא היה אחד השחקנים הכי טובים שלנו". ואז קאצו המשיך בסקאוטינג: "האמת, היו שלבים שהוא היה מבקיע יותר מהחלוצים. הוא יכול לתת לבאר שבע הרבה פתרונות בקרנות ומצבים נייחים. הוא טוב עם הראש. באימונים הייתי צועק לו 'היי, ואן באסטן, היי, ויירי'. כולנו אמרנו לו 'אתה לא בלם, אתה חלוץ'". והוא בכלל התחיל כשוער.

"בנוסף לכל התכונות ההגנתיות שלו, הוא גם יודע לכבוש הרבה", גומש מאשר. "אבל לא הרבה כמוני...".

שחקן נבחרת יוון, קוסטאס קצוראניס. Thanassis Stavrakis, AP
גם קצוראניס מאוהב/AP, Thanassis Stavrakis

מבחינה מקצועית אכן נראה שמדובר בכלי שישרת את הפועל באר שבע בעתיד הקרוב. דוגמאות לכך ראינו כבר במעט הדקות ששיחק במדים האדומים. "הוא יודע שהוא הגיע לקבוצה שנלחמת על כל התארים וזו תהיה המטרה שלו", אומר גומש. "הוא שחקן שמבין מה הקבוצה רוצה ותמיד ייתן מעצמו מה שצריך. לדעתי, מדובר בפספוס ענק של פאוק".

מול אולימפיאקוס הערב, אחרי 0:0 טקטי ביוון, די ברור שאם באר שבע רוצה לחלום פלייאוף צ'מפיונס, ויטור יצטרך להיות חף מטעויות. לפני המשחק ביוון הוא הזמין את קצוראניס לקפה, אך החופשה של היווני מנעה מפגש. לא נורא, בגומלין למיגל תהיה משפחה ביציע, אחרי שטניה והבנות נחתו שלשום בנתב"ג. בשלוש השנים ביוון היא המשיכה לכתוב ל"A Bola", סיקרה לגיונרים במדינה, קיימה ראיון שבועי מקיף וכן, כתבה גם על פאוק. היא מספרת שחשוב לה להמשיך לעבוד, להמשיך לכתוב, לא משנה היכן היא. "טניה ומיגל זה כמו קסיאס ושרה קרבונרו", מתבדחת העיתונאית קבראל ואילו טניה אומרת: "אני לא כותבת רק עליו, לא מתמקדת בו, להפך, מנסה להימנע מזה. בעיקר בשבילו".

אז הנה כמה עדויות אופי, תוצרת המרואיינים לכתבה זו: מיגל נינוח מול תקשורת, כנראה מבין את העסק יותר טוב בזכות האישה; איש משפחה, אוהב את הבנות ושונא את קדם העונה כי הוא רחוק מהן; חובב NBA ואוהד את הלייקרס ולקינוח, לפי גורמים, מדובר באחלה טבח.

יאללה, בוזגלוז, את הקידוש הבא תעשו אצלו.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully