וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת לה פמיליה: "תתחיל לדבר, אחרת תראה אור רק בעשור הבא"

שלומי גבאי, אופיר סער

3.8.2016 / 9:40

חדרי מעצר נפרדים, מדובבים וקטעי וידאו חלקיים. שלומי גבאי ואופיר סער עם חומרים מחדרי החקירות בפרשת לה פמיליה ותמלילים מרתקים. כמה פעילים נחשבים לראש הנחש וכל הממצאים הסותרים

צילום מסך

10 ימים מאז התפוצצה "פרשת לה פמיליה" בקול תרועה רמה, המשטרה מגיעה לצומת דרכים משמעותי. מבין 70 החשודים שנעצרו בגל המעצרים הנרחב שביצעו חוקרי מפלג התשאול של ימ"ר חוף, שוחררו כבר כשני שלישים. בימים הקרובים אמורים צוות החקירה המעובה ופרקליטות מחוז תל אביב, להחליט נגד מי מהחשודים שעדיין עצורים גובשה תשתית ראייתית מבוססת להגשת כתב אישום בגין העבירות המיוחסות לו.

בכל בקשות הארכות המעצר שהגישה המשטרה לבית המשפט צוין כי החשודים פעלו במסגרת חברותם בארגון פשיעה, מה שלא יקבל תוקף בבית המשפט. אם בתחילה המשטרה ייחסה לכ-20 חשודים מעורבות בניסיון הרצח של אוהד הפועל תל אביב יורי סדלצקי (אוקטובר 2015), היום משוכנעים במשטרה כי שישה מהחשודים בלבד נטלו חלק פעיל משמעותי באירוע.
.
המשטרה מייחסת לאותם שישה חשודים תפקיד ניהולי משמעותי בתוך ארגון לה פמיליה ומגדירים אותם כ"ראש הנחש". החוקרים מטיחים בשישה דברים קשים במהלך החקירות ובעימותים עם עד המדינה טוענים בפניהם כי הם שלחו חברים אחרים בארגון לבצע פעולות אלימות רבות. השישה, כך על פי המשטרה, הורו על פעולות אלימות נגד אוהדי קבוצות יריבות , פיקדו על החדרת אבוקות ורימונים לתחומי האצטדיונים והורו על גרימת נזק לרכוש.

אוהדים מארגון "לה פמיליה" בהארכת מעצר. ספק 500
כשני שלישים מהעצורים כבר שוחררו/ספק 500

מפרטים שהגיעו לוואלה! ספורט מתוך חדרי החקירות, עולה כי השישה הופרדו לחלוטין משאר העצורים, הוחזקו בתחנות משטרה נפרדות ומרוחקות בצפון הארץ (ראש פינה, עכו), והובלו בנפרד ותחת אבטחה כבדה לדיונים בבתי המשפט. לתאיהם הוחדרו מדובבים והחוקרים הבכירים והמנוסים ביותר חקרו אותם שעות ארוכות, תוך שהם משתמשים בתרגילים רבים ומגוונים.

במשטרה מביעים אמון רב בעדותו של עד המדינה שהצליח להביא להגשת שמונה (מתוך תשעה) כתבי אישום בעניינם של סוחרי הסמים שנעצרו בתחילת הפרשה (בלי קשר לארגון לה פמיליה). הסברה היא שגם בעניין עצורי לה פמיליה הצליח עד המדינה לאסוף ראיות שיספיקו להביא להעמדתם לדין ולהרשעתם.

לעומת האופטימיות במשטרה בנוגע להגשת כתבי אישום והרשעות, בקרב חלק מהאוהדים שנעצרו וכבר שוחררו, לא ממש "התרשמו". אחד המשוחררים סיפר: "ממה שהראו לי ולאחרים, המלשין (עד המדינה) הקליט וצילם בקבוצות קטנות של שני אנשים, שלושה אנשים, גג ארבעה. גם הקליט וגם צילם בווידאו. אבל לא הראו שום דבר על התקיפה עם הפטיש, רק דיבורים של ילדים מתלהבים שמספרים שהיו באירוע. בוא נראה את המשטרה מוציאה מזה כתב אישום. הכי קל קודם לעשות רעש ולשרוף אנשים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עורך הדין גיא מימון. אדריאן הרבשטיין
עורך הדין גיא מימון/אדריאן הרבשטיין

הסניגורים הרבים שמעורבים בפרשה מביעים ספק רב בעדותו של עד המדינה. כך למשל בעניינו של העצור חיזיגיל יאדדוב מחדרה שנחשד בעת מעצרו כי נטל חלק פעיל בניסיון רצח סדלצקי ובעבירות נוספות. בחדר החקירות הראו לו החוקרים סרטון מזירת האירוע שקיבלו מעד המדינה וטענו כי הם יודעים כי שהה במקום והשתתף באירוע. אלא שיאדדוב טען כי בזמן הרלוונטי הוא שהה בכלל בעבודתו במפעל בחדרה.

עורך דינו של יאדדוב, גיא מימון, הציג לחוקרים ולבית המשפט פלט מחשב מדו"ח הנוכחות שלו במקום עבודתו במהלך חודש אוקטובר 2015 בכלל וביום האירוע בפרט ובנוסף צירף את עדותו של אדם ששהה איתו בעבודתו. טענות המשטרה ועד המדינה הופרחו לחלוטין, מה שהביא לבסוף להשמטת סעיף אישום ניסיון הרצח ולשחרורו של יאדדוב למעצר בית.

חשודים נוספים טענו כי אותו עד מדינה מעליל עליהם ושהוא זה שביצע חלק מהעבירות המיוחסות להם - לכן הוא זוכר פרטים מאותם אירועים וזורק שמות של חפים מפשע .

חשודים נוספים שעומתו בחדרי החקירות עם עד המדינה ובינתיים שוחררו למעצר בית, סיפרו כי המשטרה להוטה מידי לפענח את התיק הזה ושהחוקרים הלכו שבי אחרי עד מדינה מניפולטיבי שהוא בעצם העבריין בסיפור הזה. "הם טיפסו על עץ גבוה מידי ולא יודעים כיצד לרדת ממנו", אמר אחד מהם, "ארגון פשיעה? אנחנו? מישהו פה התבלבל ובגדול, זאת הרי בדיחה".

עצורים אחרים סיפרו כי החוקרים איימו עליהם: "כאן זה לא משטרת תל אביב, אתה בימ"ר חוף. תתחיל לדבר, אחרת תראה אור רק בעשור הבא. נגמרה הקייטנה שהיית בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully