וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילוקי הדעות, השיחה הקשה והקש ששבר את גב הגמל: הסיבות לעזיבת רוני לוי את מכבי חיפה

27.7.2016 / 12:55

המחלוקת סביב קגלמאכר, איום ההתפטרות של רוני לוי, הפגישה הגורלית עם שחר וההחלטה של קרלסן. איציק יצחקי עם הסיפור האמיתי על העזיבה הדרמטית של המאמן את קבוצתו רגע לפני שהעונה יוצאת לדרך. צפו במשדר מיוחד על המהפכה במכבי חיפה

צילום מסך

רוני לוי עזב הבוקר (רביעי) את מכבי חיפה לאחר שמהלך דרמטי זה התבשל בימים האחרונים. הסיבה המרכזית לעזיבת המאמן היא חילוקי דעות קשים עם המנהל הספורטיבי, טור כריסטיאן קרלסן, שהגיעו לפיצוץ גדול ביומיים האחרונים. המתיחות בין הצדדים החלה בעקבות הגעת השחקן גארי קגלמאכר. רוני לוי ביקש מקרלסן למצוא קשר אחורי בכיר. כעבור מספר ימים הציע המנהל הספורטיבי את האורוגוואי להנהלה, ולוי ערך בדיקה אודות השחקן.

משיחה שנערכה בין השניים, טען המאמן שמדובר בכלל בבלם ובמגן ימני ואילו קרלסן הבהיר ללוי כי קגלמאכר מסוגל לשחק היטב גם בעמדת הקשר האחורי. במהלך אותה שיחה, כך סיפרו במועדון, לוי כעס על כך שקגלמאכר הגיע על תקן קשר והבהיר זאת שוב ושוב, כשבקבוצה הבהירו למאמן שקרלסן מתעקש כי מדובר בקשר. לוי אמר: "אם קגלמאכר קשר, אתם יכולים לחפש מאמן אחר".

בהנהלה מעריכים מאוד את המנהל הספורטיבי ולכן בשיחה משותפת עם לוי הוחלט שקגלמאכר יגיע כקשר. השחקן נחת בארץ אולם כבר במשחקים הראשונים הבחין המאמן כי הוא אינו מתפקד על המגרש כקשר אחורי קלאסי ולכן בשיחה נוספת עם הנורבגי הבהיר כי מבחינתו הוא מעוניין בקשר אחורי זר, ולהסיט את האורוגוואי לעמדת הבלם.

באמצע השבוע שעבר נערכה שיחה קשה, כהגדרת גורמים במועדון, בין לוי לקרלסן. גורם בקבוצה סיפר כי במהלך השיחה המאמן הבהיר למנהל הספורטיבי כי אין לו בעיה שיהיה אחראי על נושא הרכש כפי שסוכם תחילה, אך הוא דורש שכל שחקן שיגיע למכבי חיפה, יקבל את אישורו. קרלסן המשיך בחיפושים, ובימים האחרונים הציע שחקנים בעמדות שונות, כולל שחקני הגנה והתקפה. השניים היו חלוקים מאוד בנוגע לבניית הסגל והבוקר יזם לוי פגישה עם הבעלים יעקב שחר. על פי גורמים במועדון, המאמן סיפר לשחר במהלך השיחה על חילוקי הדעות עם הנורבגי בנוגע לבניית הסגל ולטענת אותם גורמים הפערים הללו "לא היו ניתנים לגישור".

עוד בנושא:
רוני לוי עוזב את מכבי חיפה, טור כריסטיאן קרלסן רוצה מאמן זר
קרע חלקי לאיסמעיל ריאן, מכבי חיפה עשויה להגדיל ההצעה על אזולאי

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה עם רוני לוי. ברני ארדוב
חילוקי דעות מתמשכים. רוני לוי ויעקב שחר/ברני ארדוב

בסיום השיחה החליטו השניים כי הצעד המתבקש הוא עזיבה מיידית של המאמן, כשמיד לאחריה עודכן קרלסן בפרטים. "קרלסן ורוני לא ממש הסתדרו", סיפר גורם במועדון. "חילוקי הדעות היו גדולים מדי והיינו חייבים לפתור אותם או להפריד בין השניים. רוני מאוד מוערך כאן. הבאנו לכאן מנהל ספורטיבי שאמור לעבוד במהלך השנים הקרובות ולהוביל את הקבוצה להישגים חדשים, ולכן כיבדנו את דעתו של רוני, שטען כי הם לא יכולים לעבוד יותר ביחד".

מיד לאחר השיחה, הנורבגי הונחה על ידי שחר למצוא מאמן מחליף. הנורבגי הבהיר כי מבחינתו יגיע רק מאמן זר למכבי חיפה והוא מתכוון למנות אותו כבר בשבוע הקרוב. עוזרו של לוי, רונן גבאי, יעזוב יחד איתו כששמוליק חנין המחזיק בתעודת מאמן יעביר באופן זמני את האימונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully