וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר דמארי בראיון בלעדי: "לא זוכר מתי נהניתי, לא זוכר מתי כבשתי"

"זה לא נעים, אתה מרוויח כל כך הרבה כסף ואפילו לא משחק", "אוסקר לא בנה עליי ואמר לי את זה", "המחיר שלייפציג שילמה עליי פוגע בי עכשיו". מכבי? "לא פנתה הקיץ". הפועל? "לא רוצה לצאת בהצהרות". בלעדי: עומר דמארי מחפש את היעד שיתניע לו את הקריירה. ראיון חד ומפוכח

one

בווידאו: השער האחרון של עומר דמארי במדי הפועל תל אביב

במלון בלייפציג, בין אימוני קבוצת המילואים של RB, כשמולו אייפד ובו מוקרן משחק של גוואנגז'ו R&F, יושב עומר דמארי ולא חושב 'אכלו לי-שתו לי'. 26 השערים בעונה האחרונה שלו בישראל, במדי הפועל תל אביב, הפכו לזיכרון מתוק אך רחוק; הפתיחה המסחררת באוסטריה וינה, שם הרשית עשר פעמים בחצי עונה, אף היא מאחוריו. הוא בלי ספק בתקופה המקצועית הקשה בקריירה, אבל לא תשמעו ממנו האשמות על כל מי שהוא לא עומר דמארי. אולי פציעה, אולי מחלה, אבל לא מאמן שהתנכל או שחקן שהפריע או סוכן שהפיל. מבחינת אופי ונינוחות ובגרות, תמיד היה בטופ בכל קבוצה בה עבר. לצערו, בכדורגל לא כך המצב זה שנה וחצי. "אני רוצה לחזור ולשחק, לחזור להבקיע, לחזור ליהנות מכדורגל", הוא אומר בראיון בלעדי לוואלה! ספורט. "אני לא זוכר מתי נהניתי, לא זוכר מתי כבשתי - עבר הרבה מאוד זמן".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עומר דמארי חלוץ ר.ב. לייפציג (ימין) מול בנימין הובנר שחקן אינגולשאדט. GettyImages
"כשהגעתי לליגה הגרמנית קיבלתי הלם". דמארי/GettyImages
"בגדול - לא סיפקתי את הסחורה. בלייפציג הציפיות ממני היו בשמים, קנו אותי בהרבה כסף, היו לי כמה משחקים טובים אבל לא כבשתי, שזה מה שציפו ממני, כך שלא עמדתי בציפיות"

אוטוטו עשרה חודשים מאז הגול האחרון של דמארי, מונחי נצח עבור רזומה כמו שלו, 27 שנות כיבוש. וגם זה, שער שביעי ב-0:8 מופרע של זלצבורג על חשבון אדמירה. אבל נחזור קצת אחורה.

בקיץ 2014 הוא היה על גג העולם. את האדום של הפועל המיר בסגול של וינה, יותר ממיליון יורו וחצי החליפו ידיים, והשכר של דמארי עמד על כ-350 אלף יורו. ואם כבר מדברים מספרים, הוא המשיך במלוא האון. עם שמונה שערי ליגה בשלושה חודשים, הוא הפך ללהיט. באותו רבעון חורר גם חמישה שערי נבחרת, בשלושה משחקים, והשם היה חם כמו שמעולם לא היה. "הייתי בכושר נהדר, גם בקבוצה וגם בנבחרת", הוא נזכר, "הגעתי אחרי עונה נהדרת בהפועל. זו הייתה תקופה בה הכל הלך לי". בינואר כבר נחטף על ידי ר.ב לייפציג, אז בבונדסליגה השנייה. דמי העברה של 5.5 מיליון יורו שהשתדרגו ל-7 מיליון, שכר שהוכפל ואף יותר מכך תודות לעלייה העתידית. אבל שם נעצר הכדורגל, וכנראה גם המזל.

"שם חזרתי אחורה", הוא אומר. "סבלתי ממחלת הנשיקה, וכשהגעתי לליגה הגרמנית קיבלתי הלם. אומנם ליגה שנייה, אבל הרמה הרבה יותר גבוהה מהליגה האוסטרית, עם כל הכבוד. לא באתי מוכן, ואחרי כמה אימונים נפצעתי ופספסתי נתח עיקרי. בגדול - לא סיפקתי את הסחורה. בלייפציג הציפיות ממני היו בשמים, קנו אותי בהרבה כסף, היו לי כמה משחקים טובים אבל לא כבשתי, שזה מה שציפו ממני, כך שלא עמדתי בציפיות. הנה זהבי, יואו", ראה את ההחמצה של הקולגה ששודרה באותו זמן בלייב אל תוך האייפד שלו. "כמעט".

אוסקר גרסיה מאמן רד בול זלצבורג. GettyImages
דמארי: “אוסקר לא בנה עליי להרכב והוא אמר לי את זה. כבר בינואר הוא רצה את מואנס וזה התפקשש לו. הוא ערך איתי שתיים-שלוש שיחות ורמז לי שעדיף לי לחפש מקום אחר. אני חושב שהוא מאמן מצוין"/GettyImages

- עכשיו, במבט לאחור, אתה מצטער על משהו? מעבר שלא היית צריך לעשות? אולי אפילו להישאר בישראל?

"מה פתאום? הייתי עושה את אותו הדבר. זו התקדמות מקצועית וכלכלית, וכשאתה הולך למקום אתה אף פעם לא יודע מה יהיה. אתה לוקח סיכון. בכל החלטה יש שחקנים שמצליחים ויש שחקנים שנכשלים, זה לא אומר שום דבר. הצלחתי באוסטריה, מינפתי את היציאה לחו"ל, אני לא מצטער על זה. לגרמניה הגעתי לא מוכן מנטלית, לא הייתי ברמה, לא ביכולת הפיזית. לא אשקר, אני לא בורח מזה, אני תמיד אומר את האמת". מה שנכון.

ואז עבר בהשאלה לרד בול זלצבורג. אותו בוס, והוא ראה בזה מהלך חכם. "צעד טוב מבחינתי, מקום נהדר לשחקני כדורגל, יש שם את כל התנאים להצליח והייתי רגיל לליגה האוסטרית. זו ליגה שמתאימה יותר לסגנון שלי מאשר הגרמנית, שם מתבססים על מהירות ופיזיות. ואז במחנה שוב נפצעתי ופספסתי את פתיחת העונה באירופה".

- לא זוכר אותך כל כך "פציע". אולי לא היית מוכן פיזית גם בתחום הזה.

"לא יודע מה קרה לי בשנה וחצי האלו, כל הזמן פציעות ומחלות, אבל בזלצבורג זה היה משהו אחר". הוא כבש שלושה שערים בחמישה ימים, ונראה שחזר שוב להיות על גב הסוס, "אבל במשחק השלישי שברתי את כף הרגל", הוא נזכר. "מישהו נכנס בי, אין לזה שום קשר לאימון לא נכון". הוא חזר, כנראה מוקדם מדי, ולא הצליח לשחזר את היכולת של פתיחת העונה. עד ינואר כבש רק עוד פעם אחת.

חלוץ ר.ב לייפציג, עומר דמארי. GettyImages
"אתה מתחיל להגיד ?אולי אני באמת לא מתאים??. זו המחשבה"/GettyImages
"עזבת הכול בשביל ללכת לשחק בחו”ל והקרבת כל כך הרבה והמשפחה באה איתך ואין לך מה לעשות במהלך היום - זה רק אתה והמשפחה ומשעמם ואין חברים. וזה שאתה לא משחק, זה מוריד אותך הכי נמוך שאפשר"

תמיד נראה שמאמן מוכר הוא הדבר הכי טוב לשחקן, ואוסקר וגרסיה אכן התלהב מדמארי בתקופתו בישראל. אבל כמו מקרה גרנט ובן חיים בצ'לסי, כך אוסקר ועומר באוסטריה. שם היה למאמן את ג'ונתן סוריאנו, מכר מברצלונה. כשהגיע לרד בול, סוריאנו היה קלף המיקוח של גרסיה. המאמן דרש שיישאר. את מואנס דאבור רצה גם. דמארי, מהשנייה הראשונה, לא היה בתוכניות. "אוסקר היה כן איתי מהתחלה", מספר החלוץ. "הוא לא בנה עליי להרכב והוא אמר לי את זה. כבר בינואר הוא רצה את מואנס וזה התפקשש לו. הוא ערך איתי שתיים-שלוש שיחות ורמז לי שעדיף לי לחפש מקום אחר. אני חושב שהוא מאמן מצוין, אני מאוד מעריך אותו, הוא שיפר פלאים את הקבוצה. יש מאמנים ששחקן כזה או אחר לא מתאים להם, ויצא שאני נפגעתי מקצועית כי שיחקתי אצלו בקושי שלושה משחקים בחצי שנה".

קשה לראות על דמארי רגשות, וגם בקולו קשה לשמוע. גם ברגעים הטובים, גם ברעים. הפנים כמעט זהות בין אם הוא חוגג צמד ובין אם לא שיחק חודשיים. האיש כספת, לפעמים נראה שכלום לא חודר. אבל התקופה האחרונה עשתה את שלה. מבחינה כלכלית הוא לבטח מסודר עד תום ימיו, והאישה והילדה והתינוק הקטן מנעימים את שגרת היום. ועדיין: "אתה לא מצליח להראות יכולת טובה, ופתאום אתה לא משחק ולא מקבל ביטחון ואתה רואה שאתה לא בסגל וחושב על מקומות אחרים שאתה רוצה להיות בהם. עזבת הכול בשביל ללכת לשחק בחו"ל והקרבת כל כך הרבה והמשפחה באה איתך ואין לך מה לעשות במהלך היום - זה רק אתה והמשפחה ומשעמם ואין חברים. וזה שאתה לא משחק, זה מוריד אותך הכי נמוך שאפשר, ואתה מתחיל להגיד 'אולי אני באמת לא מתאים?'. זו המחשבה...".

ובאופן אירוני, המונולוג המפוכח נקטע ב-"הנה זהבי… 1:2, לא ייאמן".

בנקודה זו בטח אפשר לחשוב על כך שאנחנו לא באמת צריכים לרחם על שחקן כזה, שמרוויח מיליוני שקלים בעונה. אבל דמארי לא האיש שיסתכל רק על העובר ושב. "ברור שאתה רוצה לדאוג לעתיד המשפחה", הוא אומר, "אבל אתה רוצה לשלב את זה ביחד. זה כבר לא נעים. אתה מרוויח כל כך הרבה כסף ואפילו לא משחק. זה לא מה שאני ציפיתי מעצמי. אני חושב 'למה אני לוקח כל כך הרבה כסף אם אני לא תורם?'. אני רוצה לתת יותר, מנסה לעשות את המקסימום. לפעמים זה מצליח ולפעמים זה לא".

עומר דמארי הפועל תל אביב מול קרלוס גרסיה מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"כולם יודעים שאני מחובר מאוד להפועל, הם נתנו לי הרבה ואני אוהב את המועדון הזה. בסופו של דבר אצטרך להחליט לפי מה שהכי טוב לקריירה שלי". דמארי/ברני ארדוב

אז כרגע הוא עם המילואים, או יותר נכון, קבוצת העד-גיל-23 של המועדון. "זמני, עד שיימצא פתרון", דמארי משתף. הראש כמובן כבר הלאה, ליעד הבא, ולפי מה שהוא אומר, ר.ב. רק תשאיל אותו. "זה תלוי בעיקר בהם, הם יקבעו איפה אשחק. הם בודקים אופציות באירופה, מחפשים ליגה בכירה יותר מישראל". אם לא ימצאו, יאשרו לו לחפש שידוך כחול-לבן, בתנאי שהמשוואה הפיננסית תסתדר.

- בעצם, כרגע, נראה שסכום ההעברה שלך והשכר שלך בעצם מפריעים למעבר.

"כן, אין ספק שהמחיר שהם שילמו פוגע בי בדיעבד, כי ברור שהם לא רוצים למכור אותי בסכום הרבה יותר נמוך ממה שקנו אותי רק לפני שנה וחצי. הם רוצים להשביח אותי במקום אחר, כדי שאוכל לשחק ולשחק ועוד פעם לפרוץ. כרגע, ממה שהם אמרו לי, אני לא בתוכניות. לא עשיתי את מה שהם ציפו ממני ומה שציפית מעצמי, וזהו, מחפשים אלטרנטיבה, ועד שאמצא אותה אתאמן במילואים".

- בסכומים האלה, עד כמה אתה בטוח שתמצא אלטרנטיבה עוד הקיץ?

"אני חושב שאמצא, כי בסופו של דבר הם לא רוצים שאהיה בקבוצת המילואים, זו לא המטרה שלהם. הם רוצים להשביח, לתת לי להתקדם. זה שלא הלך לי לא אומר שעשיתי משהו רע. וגם הם - לא מתנכלים לי, נותנים לי את כל התנאים, מלון, אוטו, דואגים להכל".

- אם כבר לא להיות בתוכניות, עדיף של קבוצה בגרמניה ולא של קבוצה בישראל.

"אין ספק", הוא צוחק.

- אז על רכישה אין מה לדבר.

"זה לא ריאלי. אף אחד לא ישלם את הסכומים האלה, ולא חצי מזה. השאלה לקבוצה ישראלית, זו יכולה להיות אופציה".

שחקן נבחרת ישראל עומר דמארי. יוסי ציפקיס
"אני חושב שאמצא, כי בסופו של דבר הם לא רוצים שאהיה בקבוצת המילואים, זו לא המטרה שלהם. הם רוצים להשביח, לתת לי להתקדם. זה שלא הלך לי לא אומר שעשיתי משהו רע"/יוסי ציפקיס

- אז בוא נמפה. באר שבע החתימה חלוץ-9. הפועל זה בית אבל המצב הכלכלי לא בשמים, ומכבי…

"מכבי לא פנתה אליי בחלון האחרון. לא שאני יודע. אולי פנו לסוכן שלי והוא לא אמר לי - זה המצב היחיד. בכל מקרה, יש כמה אופציות בארץ, יש דברים, אין משהו סגור עדיין כי בכל מקרה מחכים לאישור של לייפציג. הם עדיין מחפשים יעד אירופי אחר".

- ואם לא, אז הפועל תל אביב? מבחינתך, כרגע, כל האופציות בארץ שוות?

"כולם יודעים שאני מחובר מאוד להפועל, הם נתנו לי הרבה ואני אוהב את המועדון הזה. בסופו של דבר אצטרך להחליט לפי מה שהכי טוב לקריירה שלי, כמובן. אני בקשר טוב עם הפועל ואני לא רוצה לצאת עכשיו בהצהרות. לא רוצה לגרום לאנשים לצפות".

- עם מה שאנחנו קוראים על המצב הכלכלי של הפועל, זה בכלל ריאלי?

"באמת שאני לא יודע, באמת. לא הגענו למצב שמדברים בו על כסף. אני מחכה שהגרמנים בכלל יתנו לי אישור לנהל מו"מ עם קבוצות מישראל, ואז נראה".

- נו, איפה אתה בעוד חודש?

"אין לי מושג. מקווה שאהיה במקום בו יבנו עליי, במקום בו יתנו לי ביטחון".

- נשמע שאתה מתגעגע.

"להכל. למשפחה, לאוכל, לחברים. לעברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully