וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מלכת אנגליה מתעקשת להשתתף במרוץ למיליון?

19.7.2016 / 15:43

המרוץ על שם המלך ג'ורג' והמלכה אליזבת ייצא לדרך ב-23 ביולי. המלכה אליזבת, שרוצה לסגור מעגל אחרי 62 שנה, הפכה לפייבוריטית באופן פתאומי. האם היא תעמוד בלחץ? כל הפרטים על אחד האירועים היוקרתיים בממלכה

מרוצי סוסים. ShutterStock
מרוץ שנחקק בספרי ההיסטוריה יותר מפעם אחת לאורך השנים/ShutterStock

השבוע לפני 65 שנה נערך לראשונה אחד המרוצים היוקרתיים ביותר בבריטניה ובעולם כולו - המרוץ על שם המלך ג'ורג' השישי והמלכה אליזבת. לפני קצת יותר מ-65 שנה התקבלה החלטה בממלכה לאחד שניים מהמרוצים היוקרתיים ביותר שיש - אחד על שמו של המלך ג'ורג' ואחד על שמה של המלכה אליזבת למרוץ אחד, והשאר היסטוריה.

מדי שנה בחודש יולי מארח מסלול המרוצים אסקוט שבברקשייר את המרוץ היוקרתי, המיועד לסוסים בני שלוש ומעלה, ומושך את הכוכבים הכי גדולים של הענף מחד, ועשרות אלפי צופים נרגשים - עשירים יותר ועשירים פחות - מאידך.

המרוץ, שמתקיים לאורך כ-2.5 קילומטרים, נחשב למרוץ היוקרתי ביותר בעונת המרוצים השטוחים (מחלק פרסים בשווי 1.15 מיליון ליש"ט) הפתוח לסוסים כמעט בכל הגילאים, והוא נחקק בספרי ההיסטוריה יותר מפעם אחת לאורך השנים.

האירוע הזכור ביותר התרחש ב-1975. שני הסוסים האגדיים, גראנדי ובוסטינו, נאבקו ראש בראש על המקום הראשון ממש עד לקו הסיום, במרוץ שלימים זכה לכינוי "מרוץ המאה". בשנת 2011 נכנס המרוץ לסדרת "הברידרס קאפ", כשבכל שנה המנצח זוכה להזמנה לתחרות היוקרתית "ברידרס קאפ טרף".

המלכה אליזבת עם הדוכסית קייט מידלטון. רויטרס
המלכה אליזבת. רוצה לחגוג שוב/רויטרס

המרוץ השנה יהיה חגיגי מתמיד, במיוחד עבור משתתפת אחת, או יותר נכון מתחרה אחת. בערך. סוסה של המלכה אליזבת בכבודה ובעצמה, דארתמאות', הפך לפייבוריט לזכייה בצורה הכי דרמטית שיכולה להיות, לאחר שפוסטפונד, שהיה פייבוריט לזכייה ביחס של 1-2, נמצא לא כשיר להתחרות, ובכך הזיז את הבמה לדארתמאות', שינסה לשמח את האישה החזקה בממלכה הבריטית עם סיום המרוץ היוקרתי.

פוסטפונד, יש לציין, אשר נחשב לסוס הטוב באירופה בימים אלו, זכה במרוץ בשנה שעברה והוא אינו הסוס הנהדר היחיד שמפספס את המרוץ. גם הואק ביל לא ייקח בו חלק, והמלכה אליזבת תקווה לנצל זאת היטב.

אגב, אם המלכה אכן תזכה במרוץ (היחס על הזכייה הוא 6 ל-1), תהיה זו סגירת מעגל מרגשת במיוחד עבורה. זכייתה האחרונה במרוץ היוקרתי הייתה שלוש שנים בלבד לאחר שהוא נערך לראשונה, ב-1954, כשהייתה בסך הכול בת 28.

האם 62 שנה אחרי זכייתה הראשונה המלכה סוף סוף תרשום זכייה נוספת במרוץ שנקרא על שם הוריה? והאם דארתמאות, עבורו המלכה שילמה בתחילת השבוע סכום של 75 אלף ליש"ט (התעריף של הרשמה מאוחרת) כדי לצרפו לרשימת המשתתפים, ימשיך את המומנטום מהזכייה בהארדוויק שברויאל אסקוט בחודש שעבר?
התשובות בעתיד הקרוב מאוד.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

מור מרקוס בשיתוף רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully