וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס בונד, מוסיקה חיה ו-40 ימים של מרוצים: פסטיבל סרטוגה יוצא לדרך

17.7.2016 / 8:33

ב-22 ביולי ייצא לדרך המרוץ הראשון בסרטוגה, שייתן את האות לתחילתן של התחרויות בניו יורק. 40 ימים, מאות מרוצים ומאות אלפי צופים: הכירו את אחד מאירועי הספורט הגדולים במדינה, שהגיע עד לספורטס אילוסטרייטד היוקרתי

פסטיבל סארטוגה. GettyImages
טירוף שנמשך 40 ימים. חובבי מרוצים משקיפים על אחד המרוצים בפסטיבל/GettyImages

ב-22 ביולי ייצא לדרך המרוץ הראשון בסרטוגה, שייתן את האות לתחילתן של התחרויות בניו יורק. 40 ימים, מאות מרוצים ומאות אלפי צופים: הכירו את אחד מאירועי הספורט הגדולים במדינה, שהגיע עד לספורטס אילוסטרייטד היוקרתי.

מסלול המרוצים סרטוגה שבניו יורק אמנם אינו מסלול המרוצים הראשון בארצות הברית (למעשה הוא השלישי), אך למרות זאת, נחשב לאחד החשובים במדינה, כשרבים מחובבי הענף משוכנעים כי הוא גם הוותיק ביותר. לא סתם הוזכר המסלול הכה מפורסם בשירה של הזמרת קארלי סימון "You're so vain", וכן בסרט "יהלומים לנצח" מסדרת סרטי ג'יימס בונד.

מסלול מרוצי הסוסים שבמזרח ארצות הברית נוסד ב-1863, על ידי איש עסקים אמיד ולימים חבר בקונגרס האמריקני, ג'ון מוריסיי, אשר ארגן את מרוץ סוסי הת'ורוברד הראשון אי פעם במסלול זה. ב-3 באוגוסט 1863 התכנסו אלפי צופים נלהבים ביציעים המאולתרים, והשאר היסטוריה.

נכס לציבור האמריקני

תחילה, נערכה התחרות על גבי ארבעה ימים, כשרק אלפים, יכלו לחזות בגיבוריהם על המסלול. עם השנים הגדילו את מספר ימי התחרות עד לארבה שבועות, כשכיום מתקיימת התחרות על פני 40 ימים - מה-22 ביולי ועד ה-5 בספטמבר.

עד 1960 הכיל המסלול כ-25 אלף מקומות ישיבה בלבד, אך באותה שנה נערך במקום שיפוץ נרחב; המסלולים שופצו, התנאים השתפרו ומספר מקומות הישיבה הוכפל ל-50 אלף. למעשה, מסלול המרוצים בניו יורק כל כך מפורסם וחשוב עבור חובבי הספורט במדינה, שב-1999 המגזין היוקרתי" ספורטס אילוסטרייטד", דירג אותו כאחד "מעשרת המקומות החשובים לציבור האמריקני במאה ה-20".

פסטיבל סארטוגה. GettyImages
אחד מאירועי הספורט הגדולים במדינה/GettyImages

כמו כל מסלול מרוצים יוקרתי, גם בסרטוגה תוכלו למצוא מכל הבא ליד אם במקרה תגיעו למקום. מלבד המרוצים, מסביב תוכלו למצוא דוכני מזון שונים, ברים, ציירים ואמנים שונים ואפילו מוסיקה חיה. במשך 40 ימים הופך המסלול לפסטיבל צבעוני וענק, מלא בתלבושות ססגוניות ובאנשים שמחים וצוהלים.

המסלול, כמובן, מושך אליו את מיטב הסוסים והרוכבים, כשבמוקד מתקיים ה"טראברס סטייקס" - במהדורה ה-147 של המרוץ (ייערך ב-27 באוגוסט). המרוץ מיועד לסוסים בני שלוש ומחלק פרסים בשווי 1.25 מיליון דולר. מדובר במרוץ עתיק יומין, שהתקיים לראשונה ב-1864 - השנה שבה נפתח המסלול - ונחשב למרוץ החשוב והיוקרתי ביותר בארצות הברית כולה. מרוץ זה נערך במסגרת ה"טראברס דיי", כשבמהלכו יתקיימו מרוצים חשובים נוספים.

לאלו מביניכם המתכננים לבקר באחד מימי המרוץ, כדי לדעת שלא רחוק משם נמצא אחד המקומות היפים בסביבה - פארק הספא של סרטוגה - המשתרע על פני עשרה קילומטרים ריבועיים של טבע, ירוק ומעיינות חמים.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

מור מרקוס בשיתוף רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully