וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב הוכח: עמוד התווך של מכבי תל אביב

30.6.2016 / 15:00

העימות בין גולדהאר לקרויף בנוגע לזהבי הוא לא על שחקן. הוא על דרך. כשבוחנים את התנהלות הקנדי בנוגע לדסה ואזולאי, כשמגלים שהצהובים בחנו בינואר האחרון את אופציית איינבינדר, מבינים למה בעלי המועדון כל כך צודק בוויכוח עם המנג'ר. אופיר סער מנתח

האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידיאו: יגור פיליפנקו בראיון לאתר הרשמי של מכבי תל אביב

לאורך רוב הקיץ שעבר, מיטש גולדהאר סירב לשלם לאלי טביב את הסכומים שהוא דרש על אלי דסה ושלומי אזולאי. ג'ורדי קרויף לחץ, אבל גולדהאר לא התלהב להוציא עוד סכום ענק על עוד שני ישראלים שסיימו עונה טובה. לפני שמכבי תל אביב הבטיחה שהיא לכל הפחות תשחק בליגה האירופית, ההצעות של גולדהאר לטביב נעו סביב ה-400 אלף דולר לשחקן, ורק כאשר ההעפלה הושלמה הבעלים אישר את הבקשות של קרויף ומכבי ובית"ר ירושלים סגרו עיסקה על 1.8 מיליון דולר, זה לא אומר שגולדהאר אהב את זה.

יש האומרים שזה היה הסדק המרכזי הראשון בין קרויף לגולדהאר. בכל מקרה, סיפור ערן זהבי הוא ללא ספק הסדק המרכזי. חשוב לשים לב כי המתיחות הזו, שעלולה בסופו של דבר להוביל לעזיבת קרויף, היא מתיחות על דרך. לא על שחקן. חוסר ההסכמות בין השניים היו הרבה לפני זהבי. למעשה, העובדה שקרויף נלחם על זהבי גם בשכר של 2.5-3 מיליון יורו לעונה זו אולי האכזבה הכי גדולה של גולדהאר. הוא ציפה מהמנהל הספורטיבי שלו למשהו אחר לגמרי. לתשוקה לבנות משהו אחר לגמרי. להתחיל לראות קבוצה שלא תלויה רק בזהבי, וגם כוללת תפוקה גדולה יותר מלא מעט שחקנים שעולים למועדון הרבה מאוד כסף.

קרויף שמע לאורך השנים את הביקורות שאלמלא צירופו של זהבי כל השושלת שלו בצהוב הייתה נראית אחרת. ההולנדי, טוענים מבקריו, הצליח עם רכש רק בעונה הראשונה, כאשר צירף את ראדה פריצה ואת אותו זהבי. העזיבה של EZ7 אמורה היתה להיות ההזדמנות שלו להראות שהוא הרבה מעבר לזה. שהוא יכול ליצור תלכיד אחר ומצליח, עם צירוף של 2-3 זרים טובים ועוד 2-3 ישראלים כמו עומר אצילי ואלירן עטר, ומעל לכול - שהוא יכול לבנות מכבי לא פחות טובה. ממה שאנחנו רואים השבוע לא ברור אם הוא לא מספיק רוצה או לא מאמין שהוא יכול.

יותר מכל הרכילות שנשפכה השבוע בנושא זהבי, הדבר הכי שקוף הוא שג'ורדי שבע ממכבי תל אביב. אין לו חדווה ליצור ולבנות תלכיד מקצועי חדש ומצליח במועדון. הוא התרגל לחיים הקלים שזהבי סידר לו לאורך השנים, ופתאום העבודה הקשה בקרית שלום היא משהו שכבר לא מתאים לו בשלב הזה של הקריירה. הוא כנראה מעדיף את היעד הבא. זכותו, אבל זה רק מוכיח כמה גולדהאר צדק בדרכו.

עוד בנושא:

זהבי ערך אימון בכורה בגוואנגז'ו, שממתינה לשחרור הבינלאומי
מכבי חיפה הציעה לרכוש מחצית מכרטיסו של שלומי אזולאי

מיטש גולדהאר, ג'ורדי קרויף, מכבי תל אביב. מכבי תל אביב בכדורגל, אתר רשמי
כנראה שגולדהאר צודק בדרכו/אתר רשמי, מכבי תל אביב בכדורגל

מיטש גולדהאר משקיע 15 מיליון שקל בשנה במחלקת הנוער של מכבי תל אביב. הוא נתן לקרויף יד לצרף ישראלים מובילים רבים לאורך השנים, כמו זהבי, דסה, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, אבי ריקן, שלומי אזולאי, עדן בן בסט, טב"ח 1 ו-2 ועוד. מההשקעה הזאת הוא מצפה להרבה יותר גם ללא ערן זהבי. הסדקים, כאמור, היו גם בקיץ שעבר, כשקרויף דחף ללכת על עיסקת ה-1.8 מיליון דולר עם בית"ר ירושלים על דסה ואזולאי וגולדהאר סירב לשלם את הסכום בתחילת המגעים.

אי אפשר שלא לקרוא בין השורות. גולדהאר לא מאמין שכל שחקן שנותן עונה לא רעה בבית"ר או בקבוצה אחרת עומד על תג מחיר סביב המיליון יורו, ואז ממהרים לרכוש אותו מבלי להסתכל על מה שיש במועדון ובמחלקת הנוער. בקיץ האחרון הביאו לקרית שלום שני קשרי 50:50 כמו שלומי אזולאי ואבי ריקן, והקיץ מכבי תל אביב רוצה להביא את רועי קהת ומחפשת גם זרים בתפקיד. זאת עוד לפני שדיברנו על האריס מדוניאנין, שצורף בינואר שעבר. קרויף שכנע את גולדהאר לצרף קשרים כמו ריקן ואזולאי, דיבר עליהם כעל העתיד של המועדון וחצי שנה לאחר מכן הכול נשכח ומזכירים אותם בטריידים אפשריים עם בית"ר ירושלים או מכבי חיפה.

עוד דוגמה: בינואר השנה מכבי תל אביב בדקה מה מצבו החוזי של דן איינבינדר בבית"ר. כן, אותו איינבינדר שמכבי תל אביב שיחררה בקיץ הקודם. אילו קרויף לא היה משחרר את הקשר, לא מן הנמנע שהיום הוא היה אומר לגולדהאר ששווה לרכוש אותו מבית"ר והוא העתיד של המועדון.

גולדהאר, במסגרת אותו ויכוח על הדרך, רוצה הרבה יותר שחקני בית שישתלבו. התבשרנו השבוע, למשל, שמתן חוזז הושאל למכבי פתח תקוה ושון גולדברג לבני יהודה. אנחנו בשלב כל כך מוקדם של הקיץ, ובמועדון אפילו לא מנסים לחשוב על שני שחקני בית צעירים ואיכותיים כאופציה משמעותית לסגל. לא מזמן התקשר אחד מאנשי המקצוע בענף למשה דמאיו לשאול אותו על גולדברג. דמאיו ענה לו: "הוא יהיה תוך שנתיים מגן פותח בנבחרת". חצי ליגה רצתה את גולדברג (העובדה שהוא מושאל ממכבי תל אביב ולא תינתן אופציה לרכישה, הורידה את העניין של קבוצות כמו מכבי חיפה ובית"ר ירושלים שמאוד רצו אותו), אבל במועדון הבית שלו אפילו לא שקלו אותו כגלגל עזר. מה כבר יקרה אם הוא היה נלחם על עמדת המגן השמאלי, עמדה שנכון להיום כל מי שנמצא בה לא מספיק טוב? כבר שנים מחפשים מחליף לבן הרוש. ריקן הוא הרבה יותר קשר ממגן. אבל הרעיון של גולדברג אפילו לא עלה.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ניב אהרונסון
זהבי הלך, אבל איפה כל האחרים?/ניב אהרונסון

מה היה קורה אם מכבי תל אביב הייתה הולכת על דם חדש? למה השחקנים הכי טובים של קבוצת הנוער עד לפני שנה, כמו חוזז ויונתן כהן, מושאלים באופן מיידי מבלי לנסות ולראות אולי הם יכולים לתרום משהו? זהו עיוורון. הסגל הנוכחי מיצה עצמו וצריך רוח חדשה, גם בגזרת הזרים וגם בגזרת צעירים מקומיים שאולי לא יפתחו בהרכב אך יהיו ברוטציה. השינוי הזה מתחייב גם אם התוצאה שלו תהיה עוד עונה ללא אליפות. השינוי הזה הוא הבראה, התנהלות מקצועית נכונה וניצול חכם יותר של משאבי המועדון. לזנוח את כל מה שיש ולהתרכז בעיקר בתקציב לרכש זה משהו שגולדהאר לא יכול ולא רוצה לחיות איתו.

קרויף יצטרך לבחור אם יש לו עדיין אנרגיות ותשוקה לעבוד קשה וליצור במכבי תל אביב, או שבאמת יכבד את הבעלים והמועדון וימשיך הלאה. גולדהאר? המעצורים לרכש, ההתנהלות במקרה זהבי והברקס לקרויף רק מוכיחים למה הוא כל כך מצליח בכל מה שהוא נוגע בו בעסקים. דווקא בקיץ הקשה הזה רואים למה הוא עמוד התווך האמיתי של מכבי תל אביב. הרבה מעבר לכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully