וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הווינרים שסוחפת את אירלנד

26.6.2016 / 11:08

האב נחשב לאחד המאמנים הגדולים באי הבריטי, בנו עתיד לרשת אותו בעתיד הלא רחוק. הניצחון הראשון בגיל 16, הניצחון ההיסטורי ב-2012 ושאלת יורש העצר: סיפורה של משפחה אירית לא ממש טיפוסית

משפחת אובראיין – מרוצי סוסים. GettyImages
ג'וזף אובריאן/GettyImages

בימים האחרונים עסקו באירלנד בעיקר בדבר אחד: הצלחתו של הרוכב לשעבר והמאמן הצעיר, ג'וזף אובריאן, בנו של המאמן האגדי, איידן אובריאן, לעשות את המעבר מהאוכף לעמדת האימון.

ג'וזף, 23, שנחשב לאחד הרוכבים המבטיחים באירלנד, הפתיע עם הודעת הפרישה שלו לפני מספר חודשים והחלטתו לפתוח בקריירת אימון. הוא לא בזבז זמן, ומספר ימים בלבד לאחר שקיבל את הרשיון לאמן, כבר שלח שישה סוסים לגווראן פארק. התוצאה: ארבעה סוסים מנצחים וסיקור נרחב במדינה.

הצלחתו של ג'וזף אינה מקרית. אביו איידן בן ה-47 נחשב לאחד ממאמני הסוסים הטובים בעולם, עם נצחונות רבים ויוקרתיים מאז החל לאמן בשנות ה-80. כן, מקרה קלאסי של "התפוח לא נופל רחוק מהעץ".

מחניך ליריב תוך מספר ימים

קצת על עברו של איידן, והדרך שלו להצלחה. אביו, שהיה חקלאי, עסק מעט באימון סוסים ומשם ספג איידן את ההשראה. הוא החל לאמן כבר בגיל צעיר, ולאחר שהתחשל עבר לעבוד תחת אחד המאמנים האירים הגדולים, ג'ים בולגר, שלימים סיפר כי הבין תוך מספר ימים שבעתיד הלא רחוק איידן יהפוך ליריבו.

נקודת ציון חשובה נוספת בקריירה של איידן אובריאן הגיעה ב-1996, כשקיבל על עצמו את אחת העבודות הנחשקות בעולם הסוסים - בה הוא מחזיק עד לימים אלו. באותה שנה החליף את וינסנט אובריאן (אין קשר משפחתי) כמאמן בחוות הסוסים באלידויל, הנחשבת לאחת מחוות הסוסים המובילות בבריטניה. ומאז - אינספור זכיות והצלחות.

משפחת אובראיין – מרוצי סוסים. GettyImages
הבכיר מכולם. ג'וזף אובראיין בפעולה/GettyImages

בין הישגיו של אובריאן האב במהלך הקריירה המפוארת שלו, ניתן למצוא זכיות ב-2,000 גיניס האירי - שש בשמונה השנים האחרונות, ועשר כאלו מאז 1997 - מספר הניצחונות הגדול בהיסטוריה של המרוץ, שמונה זכיות בדרבי האירי, שש זכיות בגביע הזהב של אסקוט, שלוש זכיות רצופות בצ'מפיון הארדל, חמש כאלו באפסום דרבי ושלושה ניצחונות במרוץ על שם המלכה אן ברויאל אסקוט.

מלבד ג'וזף, לאיידן שלושה ילדים נוספים – שרה, דונאצ'ה ואנטסטסיה, וכן, גם הם רוכבים מקצוענים. שרה בת ה-21 כבר רשמה לעצמה הישג נאה בקריירה, כשגרפה את מדליית הארד באליפות הפוני האירופית. אנסטסיה, אחותה הצעירה, זכתה בשלוש מדליות בתחרויות שונות באירופה כל זאת בגיל 20 בלבד.

הצעיר שבחבורה, דונאצ'ה בן ה-18, הספיק לזכות בכמה מרוצים קטנים ולאחרונה אף לקח חלק באחד מהאירועים הגדולים בענף מרוצי הסוסים - פסטיבל הדרבי.

"ג'וזף לא הכיר שום דבר אחר מאז שהיה תינוק"

אבל עם כל הכבוד לשרה, אנסטסיה ודונאצ'ה, בנו הבכור של איידן, ג'וזף, הוא גם הבכיר מכולם. לפני שפרש מרכיבה ועבר לעמדת המאמן, הוא זכה ב-2,000 גיניס האירי והאנגלי, באפסום דרבי, בגביע הזהב של אסקוט, במרוץ על שם המלכה אן ובדרבי האירי.

הוא התאמן תחת אביו כמובן, כשאת הניצחון הראשון עבורו רשם קצת אחרי יום הולדתו ה-16, אי שם ב-2009. שלוש שנים לאחר הזכייה הראשונה, ב-2012, רשמו השניים הישג מרשים נוסף, כשהפכו לאבא-בן-מאמן-ג'וקי הראשונים שזוכים באפסום דרבי. למעשה, כשהאובריאנים שיתפו פעולה, הם עמדו על 30 אחוזי הצלחה.

"ג'וזף לא הכיר שום דבר אחר מאז שהיה תינוק", אמר בעבר אובריאן האב כשנשאל על הנושא. "אני אשמח אם בעתיד הוא יירש אותי כמאמן בחווה שלנו, למרות שיש עוד הרבה זמן עד שזה יקרה". "אנחנו משתפים פעולה בצורה נהדרת", אמר ג'וזף בנושא. "אנחנו משוחחים הרבה לפני כל מרוץ וביחד מתכננים את הכול. זה נהדר".

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

מור מרקוס בשיתוף רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully