וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב תשתתף בטורניר הפרידה מדימיטריס דיאמנטידיס

הצהובים ייצאו בספטמבר לאתונה, וישחקו באירוע הוקרה לכבוד הקפטן הפורש של פנאתינייקוס. גם צסק"א מוסקבה וריאל מדריד הוזמנו. הגופייה מספר 13 תוצא מכלל שימוש ותיתלה על גג האואקה

מאמן מכבי תל אביב ארז אדלשטיין עם רמי הדר וליאור ליובין. ניב אהרונסון
יזכו לבחון את הקבוצה בטורניר יוקרתי. ארז אדלשטיין ועוזריו רמי הדר וליאור ליובין/ניב אהרונסון

אם העונה האחרונה עמדה בסימן פרישתו המתקרבת של דימיטריס דיאמנטידיס, הרי שהיעדרו של מספר 13 ירחף מעל כל משחק של פנאתינייקוס בעונה הקרובה. אבל עוד לפני שייפתחו היורוליג והליגה היוונית, תוכל מכבי תל אביב להתרשם מהעידן החדש של הירוקים - וגם לבחון את עצמה מול יריבות מצמרת היורוליג.

הצהובים ייצאו באמצע ספטמבר לטורניר פרידה והוקרה שמארגנת פאו לקפטן האגדי שלה. היוונים מתכוונים לערוך אירוע יוקרתי במיוחד בהשתתפות ארבעה ממועדוני העילית של היבשת, והזמינו אליו גם את צסק"א מוסקבה וריאל מדריד - כך שהם יתמודדו בו עם שלוש אלופות אירופה האחרונות. השתתפותם של הרוסים והספרדים עדיין לא סוכמה.

דיאמנטידיס פגש פעמים רבות את מכבי במהלך הקריירה שלו, ראשית במדי היראקליס סלוניקי ואחר כך גם ב-12 עונותיו בפנאתינייקוס. הוא הפסיד לצהובים בחצי גמר הפיינל פור ב-2005, אבל ניצח אותם בגמר ב-2011 ובסדרה מרתקת שנגררה לחמישה משחקים ב-2012.

"אני זוכר ממכבי בעיקר את הקהל הגדול שלה, שהולך אחריה לכל מקום", סיפר דיאמנטידיס בראיון פרישה בלעדי שהעניק לוואלה! ספורט לפני חודשיים. "היו לי כל כך הרבה מפגשים עם הקבוצה הזו, ותמיד נהניתי. מכבי הייתה יריבה קשה ומתאגרת". ב-2007 הוא נפגע בעינו ממטבע שהושלך מהיציע ביד אליהו, במהלך משחק בין שתי הקבוצות, אולם בראיון האחרון אמר לי "זה בסדר, כבר סלחתי, אני יודע שזה חלק מהכדורסל".

דבר אחד בטוח יחסר לפנאתינייקוס החל מהעונה הקרובה: שחקן בגופייה מספר 13. חולצתו של דיאמנטידיס תוצא מכלל שימוש, כפי שנהוג ב-NBA, ובמהלך הטורניר לכבודו ייערך טקס מיוחד שבמסגרתו תועלה הגופייה אל תקרת האולם הביתי, האואקה.

בעבר הייתה רק חולצה אחת ש"הופרשה" במועדון הירוק - הסיפרה 4, שהייתה שייכת לקפטן הקודם פראגיסקוס אלוורטיס במשך 19 שנים רצופות. אגב, האואקה המיתולוגי עומד לשנות את שמו בקרוב ולהיקרא על שם גדול כדורסלני יוון בכל הזמנים, ניקוס גאליס, ממש כמו האלכסנדריו של אריס סלוניקי.

דימיטריס דיאמנטידיס שחקן פנאתינייקוס. GettyImages
טורניר מכובד כהוקרה לקריירה נהדרת. דיאמנטידיס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully