וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי חיפה מחפשים מחליף לטואטחה, שעשוי להימכר בימים הקרובים

13.6.2016 / 8:51

במועדון אישרו כי פרנקפורט ואולימפיאקוס בתמונה, אך לוי רוצה קשר אחורי זר וזקוק לשחרור סטויקוביץ' כדי להביא למגן מחליף. שחר התעניין ברכישת שוער ניגריה. בירנבאום או אזולאי יגיעו?

טאלב טואטחה שחקן מכבי חיפה (שמאל) מול אלי דסה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יימכר בימים הקרובים? טואטחה/ברני ארדוב

במכבי חיפה מנסים להגביר הילוך בנוגע למחליף של טאלב טואטחה. רוני לוי מעדיף שחקן זר בעמדת המגן השמאלי, אך העובדה שהקבוצה כרגע מלאה מבחינת מכסת הזרים שלה מעט מקשה על העניין, משום שגם לאחר שחרור לודוביק אוברניאק, שכרגע מחזיק בחוזה ומתכוון להגיע לאימונים, יש לקבוצה ארבעה זרים ולוי רוצה מאוד גם קשר אחורי זר. אם ולדימיר סטויקוביץ' ישוחרר, לוי ינסה לצרף גם מגן שמאלי וגם קשר אחורי זרים. כך או כך, כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, שלומי אזולאי ועומרי בן הרוש הם שניים מהמועמדים הישראלים של המאמן. אם בן הרוש יחתום, לוי יוותר כמובן על מגן זר. אם חיפה לא תמצא כזה היא תבחן את האופציות של חן דילמוני ושמואל שיימן, שגם הם ברשימות של המאמן.

במקביל, למקרה שהסרבי יעזוב, נמשכים המגעים בנוגע לאופיר מרציאנו ובוריס קליימן, כשגם אריאל הרוש הוזכר כמועמד. חיפה התעניינה בשבועיים האחרונים בשוער של נבחרת ניגריה הצעירה, דניאל עמנואל (22). המטרה של יעקב שחר הייתה לרכוש אותו ולהשאיל לקבוצה אחרת בישראל, אך העסקה לא התקדמה בינתיים.

רוני לוי מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
מתכונן לעונה שבפתח. רוני לוי/יוסי ציפקיס

בנוגע לטואטחה, ביום שישי פרסמנו כי בכיר במועדון טוען שסוכנות השחקנים "ליאן ספורט" נמצאת במגעים עם איינטרכט פרנקפורט ואולימפיאקוס בנוגע לשחקן וההעדפה היא ככל הנראה למכור אותו לגרמניה. יחד עם זאת, טואטחה מחזיק בהצעות נוספות ובמועדון העריכו כי ייתכן שהוא יימכר כבר בימים הקרובים, כשהם דורשים מיליון וחצי יורו תמורת השחקן. במכבי תל אביב יהיו מוכנים לעסקה בה ייכלל שלומי אזולאי, אך כרגע טואטחה עדיין מנסה למצות את האופציה האירופית ואם הוא ישחק באירופה היא תנסה לרכוש את הקשר ללא קשר לעסקה. החוזה של דקל קינן הוארך אוטומטית לעונה הבאה, אבל חיפה מחפשת גם בלם נוסף.

סטיב בירנבאום עדיין נמצא על הכוונת ובמועדון לא פוסלים אפשרות שיצטרף למרות חיזורים מצד מכבי תל אביב. הבלם בן ה-25 נחשב לאחר השחקנים הטובים ב-MLS ונמצא במעקב קבוע של קבוצות מבלגיה וגרמניה. גם רועי קהת ואייל גולסה עדיין במעקב, כשהשניים מבוקשים גם במכבי תל אביב. "אין הרבה ישראלים בכירים, צריכים להביא לכאן כמה שחקנים כאלה כדי שנהיה קבוצה באמת חזקה בעונה הבאה. המטרה היא לא רק לדבר על תארים, אלא גם לזכות בהם ולהתברג גבוה יותר מאשר העונה", הסבירו שחקנים בקבוצה.

לוי החל בשיחות עם תור כריסטיאן קרלסן. במועדון טוענים כי המנהל הספורטיבי, שיהיה מעורב בהבאת השחקן הזר החמישי לארץ, היה מעורב בכל תהליך ההעברה של ניקיטה רוקאביציה לקבוצה. "קרלסן חושב שמדובר בשחקן שיכול לתרום מאוד למכבי חיפה. רוני רצה אותו כבר לפני חודשיים, אבל הכל נעשה בשיתוף פעולה", הבהירו במועדון. בשלב זה, בחיפה לא ממהרים לשחרר את אלירן עטר אלא אם יבהיר שהוא רוצה לעזוב ותהיה הצעה מספיק טובה, כלכלית או מקצועית, עבורו. כזכור, לאחרונה פרסמנו כי בית"ר ירושלים רצה את השחקן ובחיפה הבהירו כי הם מוכנים לעסקה במסגרתה יעבור עומר אצילי לכרמל. בכל מקרה, בחיפה רוצה את אצילי ויגבירו הילוך בנוגע להחתמתו לאחר שיסתיים הליך הבוררות.

מוחמד כליבאת הפך לשחקן חופשי בסוף השבוע, אבל במועדון עדיין לא חתמו על ההסכם עם החלוץ. הסיבה: בחיפה דורשים שבהסכם עם כליבאת יהיה סעיף שמקנה לה אפשרות לקבל אחוזים ממכירה עתידית, במקרה שבו ייקלט בקבוצה אחרת ויימכר ממנה לחו"ל. מהאימון ביום רביעי ייעדרו דקל קינן, נטע לביא, אעיד חבשי ושובל גוזלן ששהו לאחרונה עם הנבחרות, וכן הזרים החתומים בקבוצה, להוציא את ניקיטה רוקאביציה. עטאא ג'אבר יחל להתאמן בהדרגה לאחר הניתוח שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully