וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: טאלב טואטחה ונציגיו המריאו לחתום בחו"ל

9.6.2016 / 13:25

המגן מבוקש בגרמניה וביוון, סוכניו בסרביה ינסו לסגור את ההעברה השבוע. פרנקפורט ואולימפיאקוס בין המתעניינות. רפי אוסמו מונה למנהל הקבוצה, כליבאת שוחרר לצמיתות

one

מגן מכבי חיפה, טאלב טואטחה, עזב היום (חמישי) את ישראל בליווי הסוכנת הישראלית שלו, ויקי וקנין. המטרה היא לנסות ולהחתים את המגן בחו"ל, כשהוא מחזיק במספר הצעות, בניהן מגרמניה, יוון ופורטוגל. ככל הידוע, טואטחה לא סגר עדיין באף אחת מהקבוצות הללו, אך נציגיו הסרבים בשיתוף וקנין ינסו לסגור במהלך בימים הקרובים את העברתו. ספק גדול אם טואטחה יופיע לתחילת האימונים ביום רביעי.

לגבי האופציה הגרמנית, מדובר באיינטרכט פרנקפורט, כשגם שאלקה מתעניינת בשחקן. לאחרונה התעניינו גם קבוצות מיוון (אולימפיאקוס) ומטורקיה (קלטות נשלחו העונה לבשיקטאש ולטרזבונספור), אך נראה כי יעדיפו שהמגן ישחק בליגה הבכירה יותר. "אין שום דבר סגור", אמרו בסביבתו של השחקן.

אם העסקה תתקדם, העברתו למכבי תל אביב לא תצא כמובן אל הפועל. כזכור, בתחילת אפריל פרסמנו כי ג'ורדי קרויף פנה למכבי חיפה וביקש לברר שוב את מעמדו של השחקן, אותו הוא רוצה להעביר בעסקת חליפין. חיפה, שרצתה אז את אבי ריקן, השיבה כי בתום העונה העניין יהיה פתוח למשא ומתן. קרויף הציע לטואטחה 450 אלף יורו לעונה, בחוזה לארבע שנים, תוך הבטחה שיוכל לצאת לאירופה אחרי שנתיים.

בכל מקרה, אם טואטחה אכן יחתום בחו"ל, חיפה תנסה לצרף את אחד השחקנים שייפלטו ממנה ללא קשר לעסקת חליפין. טואטחה יחגוג בסוף החודש יום הולדת 24. הוא משחק בחיפה מאז גיל הנוער ומעולם לא עזב את המועדון. בחיפה מעריכים יקבלו תמורתו 1.5 מיליון יורו בקירוב.

טאלב טואטחה מכבי חיפה מול קרלוס גרסיה מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אם העסקה תתקדם, עסקת העברתו למכבי תל אביב לא תצא לפועל. טואטחה/ברני ארדוב

החלוץ מוחמד כליבאת קיבל הודעה ממכבי חיפה כי הוא משוחרר לצמיתות מהמועדון, ובהתאם לכך קיבל את כרטיס השחקן שלו. השחקן מבוקש במכבי פתח תקוה והפועל חיפה ומתכוון להיפגש עמן בשבוע הקרוב.

מכבי חיפה הודיעה ששחקן העבר רפי אוסמו מונה למנהל הקבוצה. אוסמו, שזכה להיות שחקן מוביל באליפויות הראשונות של מכבי חיפה, יתחיל החל מהיום בתפקידו החדש.

בנוסף, כחלק מהשינוי הארגוני שעובר מועדון מכבי חיפה ואותו מוביל המנכ"ל אסף בן דב, המנהל היוצא רועי שני, ישמש כמנהל על כל תחום האדמיניסטרציה במועדון כדורגל מכבי חיפה, בין השאר כנציג המועדון מול ההתאחדות לכדורגל, מול אופ"א ובנוסף אחראי על קשרי חוץ וארגון פעילות המועדון במפעלים האירופאיים.

רפי אוסמו שחקן העבר של מכבי חיפה. מכבי חיפה
ברוך שובך. אוסמו/מכבי חיפה

אחרי שסומן כמועמד המוביל להצטרף למכבי חיפה בחודשיים האחרונים, ניקיטה רוקאביציה הצטרף אתמול למועדון והוסיף לא מעט התלבטויות למאמן רוני לוי. הקשר, שעל המגעים עימו פורסם לראשונה בוואלה ספורט לפני כחודשיים, יהיה הזר החמישי בסגל, כולל ולדימיר סטויקוביץ' ולודוביק אוברניאק. האחרון יגיע לפתיחת האימונים של בקבוצה בשבוע הבא, אך לא צפוי להישאר. רוני לוי מעריך את השחקן מאוד, אבל רוצה להחתים מגן שמאלי וקשר נוסף, מה שיתאפשר רק אם גם הסרבי יעזוב. אופיר מרציאנו, אריאל הרוש ובוריס קליימן מועמדים להגיע במקרה כזה. בחיפה ינסו לזרז את הליך האזרוח של הקשר. אם זה יקרה, המועדון יישאר בעלויות גבוהות יותר משום שייאלצו לשלם מס כפול עבור שחקן ישראלי. יחד עם זאת, במועדון מבינים שיוכלו לצרף זר נוסף ולכן רוצים מאוד שהתהליך יושלם. ההערכה היא שהאוסטרלי יהפוך לישראלי בחודש ינואר. בכל מקרה, במועדון התנגדו מלכתחילה לתקנת הזרים כך שגם אם יתאפשר מצב בו יוכלו להחתים ששה זרים, ייתכן ששחר יתנגד לכך. על פי החוזה, גם אם יהפוך לישראל, רוקאביציה ירוויח במכבי חיפה 1.1 מיליון יורו נטו לשלוש העונות הבאות.

רוקאביציה עצמו פרסם פוסט באינסטגרם ובו כתב: "לפני הכל אני רוצה להודות לבית"ר, לכל הצוות, האנשים והאוהדים! אני יודע שהרבה אנשים מאוכזבים, אבל זה הכדורגל! באמת מאוד נהניתי בתקופה שלי במועדון, ואני מוקיר תודה לכולם על האהבה שהענקתם לי. תמיד תישארו בלבי, ואני מאחל רק את הטוב ביותר לכל מי שמעורב בבית"ר. חוץ מזה, אני מאוד מתרגש להצטרף למועדון גדול כמו מכבי חיפה, ואני כבר מצפה בקוצר רוח לעונה הבאה".

מכבי חיפה הציעה לבלם עאיד חבשי להאריך את חוזהו במועדון. פגישה בין הצדדים אמורה להתקיים בימים הקרובים, בנוכחות נשיא המועדון יעקב שחר וסגנו עוזי מור. חיפה תציע לבלם חוזה משודרג, כנראה לארבע שנים. בבני סכנין מנסים לפתות את השחקן לחזור אליהם, אולם רוני לוי רוצה אותו בסגל. טאלב טואטחה אמור לצאת לאירופה. כפי שכבר פרסמנו בעבר, השחקן מחזיק בהצעות משתי קבוצות באירופה וסוכניו ינסו לסגור את העסקה כבר בימים הקרובים. נציגת השחקן ויקי וקנין בודקת אפשרות להעבירו עד השבוע הבא לקבוצה באירופה.

ומה קורה עם המנויים לעונה הבאה? נראה כי ההחתמות של רוקאביציה ופיראס מוגרבי בהחלט תרמו למכירות. בתוך פחות מיומיים מכרה חיפה יותר מ-2,000 מנויים, כשאתמול לאחר ההחתמה קצב המכירה עלה. במועדון מקווים לשבור את השיא מהעונה שעברה – 18 אלף מנויים. "ההחתמות האחרונות הן רק תחילת הדרך בבניית הסגל. בתחילת העונה כולם יבינו שהמעבר לאיצטדיון החדש הוא לא הסיבה היחידה שבגללה כדאי לקנות מנוי", אמרו במועדון. גורם במועדון הוסיף: "אנחנו עובדים בשקט. שחררנו שחקנים וכעת אנחנו בוחרים את השחקנים שמתאימים לנו. חשוב מאוד שהקהל ימשיך לתמוך בנו ונעשה הכל כדי לשמח אותם כי מגיע להם. אני מאמין שנשבור את שיא המנויים כי הקהל מעריך את התהליך הזה".

עדכון ראשון: 8:56

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully