וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז אדלשטיין סגר כמאמן מכבי תל אביב לעונה הבאה

8.6.2016 / 17:43

המועמד המועדף על ההנהלה סיכם עקרונית ויעמוד על הקווים בהיכל. אדלשטיין הצהיר בראיון לפני שלוש שנים: "בחיים לא אאמן את מכבי תל אביב". הצהובים הודיעו על סיום דרכו של טבק: "איש עבודה איכותי"

one

פחות מ-48 שעות לאחר ההדחה מהפיינל פור, מכבי תל אביב קרובה למינוי מאמן חדש. הצהובים הגיעו לפני זמן קצר לסיכום עקרוני עם ארז אדלשטיין, שקיבל את הצעתם לעמוד בעונה הבאה על הקווים ביד אליהו וינסה להשיב להם את תואר האליפות לראשונה מאז 2014. אם לא תחול התפתחות דרמטית ובלתי צפויה, החתימה הרשמית צפויה בימים הקרובים לאחר שייסגרו הפרטים האחרונים בחוזהו.

אדלשטיין, המכהן כמאמן נבחרת ישראל, היה מועמד כבר בחודש נובמבר האחרון, לאחר פיטוריו של גיא גודס, אולם סירב לקבל על עצמו את התפקיד באמצע העונה ועם הסגל שהיה אז בקבוצה. כעת הוא פותח דף חדש במקומו של ז'אן טבק ובגיל 55 יקבל הזדמנות ראשונה כמאמן ראשי ביורוליג.

בשבועות האחרונים היו במכבי קולות שקראו להמשיך ולפנות לשוק המאמנים הזרים, אבל המועמדים נפלו בזה אחר זה: יורגוס ברצוקאס היווני התברר כיקר מדי, בעיקר בשל חוזהו לעונה הבאה בלוקומוטיב קובאן שיצריך תשלום פיצוי לקבוצה הרוסית; ושרונאס יאסיקביצ'יוס הבהיר כי הוא מעדיף להמתין לברצלונה, מה שעלול היה לגרור את הצהובים לסחבת שתימשך שבועות ארוכים.

ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל. ניב אהרונסון
בעונה הבאה הוא צהוב. אדלשטיין/ניב אהרונסון

אדלשטיין מחליף את ז'אן טבק, שהיה זה שהגיע בסופו של דבר במקומו של גודס אך לא הצליח לשקם את הקבוצה ולהתאושש מפתיחת העונה הלא טובה. טבק אמנם זכה עם הצהובים בגביע המדינה לאחר ניצחון בגמר על מכבי אשדוד אך נכשל להעפיל לגמר הפיינל פור והיה שותף להדחה משני המפעלים האירופיים, היורוליג והיורוקאפ.

הנהלת מכבי פעלה במהירות לאחר ההפסד למכבי ראשון לציון, שהשלים רצף שלילי נדיר: לראשונה זה 50 שנים, הקבוצה לא זכתה באליפות פעמיים ברציפות, ולראשונה אי פעם היא נעדרה מהגמר במשך שנתיים רצופות. בקבוצה עובדים כבר שבועות ארוכים על הסגל לעונה הבאה כאשר מספר שחקני רכש כבר סגרו לעונה הבאה, וכעת גם ידוע מי יאמן את הקבוצה.

מדובר במינוי שעד לאחרונה היה נחשב בגדר מדע בדיוני, ובמידה מסוימת מזכיר את הבאתו של פיני גרשון במקום יורם חרוש בנובמבר 1998. במשך שנים נחשב המאמן הג'ינג'י מעפולה לאופוזיציונר בכדורסל הישראלי, בעיקר בשתי הקדנציות שבהן הדריך את הפועל תל אביב. הוא חתום על הניצחון הגדול ביותר של האדומים בדרבי, 71:96 ב-2004.

לפני שלוש שנים, בראיון שהעניק לי ולאסף שלונסקי ב"ישראל היום" הוא אף אמר כי "בחיים לא אאמן את מכבי. לא, זה לא החלום שלי, ואני לא אומר את זה בגלל שאני בהפועל ושאני פוליטיקאי. ממש לא. אם זה היה החלום, הייתי מתנהל אחרת במשך כל הקריירה. זה בכלל לא בראש שלי, זה לא הכיוון. לא נהנים שם. זה לא שווה את המאמץ, לא שווה את עוגמת הנפש. שום פיצוי כספי לא שווה את זה. זה לא רק דיוויד בלאט. פיני גרשון וצביקה שרף הביאו אליפויות וגביעים, והיו מלכים במכבי, ותראו איך הם גמרו שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ב-2013 אדלשטיין הצהיר: "בחיים לא אאמן את מכבי"

ארז אדלשטיין מצהיר – "בחיים לא אאמן את מכבי תל אביב". 'ישראל היום', צילום מסך
ארז אדלשטיין מצהיר – "בחיים לא אאמן את מכבי תל אביב"/צילום מסך, 'ישראל היום'

אדלשטיין החל את דרכו בליגה הבכירה לפני 25 שנים, כעוזרו של בוזי ינאי בהפועל גבת. אחר כך, ב-1993, הפך למאמנה הראשי ובהמשך אימן גם את בני הרצליה, גליל עליון, מכבי רמת גן, הפועל ירושלים (בשתי קדנציות) והפועל תל אביב. הוא שימש עוזרו של גרשון לפני 20 שנים בירושלים, כשהקבוצה זכתה בגביע המדינה הראשון בתולדותיה, ועבד תחתיו גם באולימפיאקוס.

הוא הגיע לגמר הפלייאוף שלוש פעמים (ב-2002 עם רמת גן, ב-2004 עם הפועל תל אביב וב-2006 עם הפועל ירושלים), ולהישג השיא שלו ברזומה האירופי הגיע לפני עשור בדיוק - כשהצעיד את ירושלים לחצי גמר גביע יול"ב. שנתיים קודם לכן הוביל גם את האדמים מתל אביב לפיינל פור של המפעל השלישי בחשיבותו, היורופליג. בשנה שעברה הגיע אדלשטיין עם נבחרת ישראל לשמינית גמר אליפות אירופה.

בשנתיים האחרונות, מאז מינויו למאמן הלאומי, חדר אדלשטיין ללב הקונצנזוס, ורבים מאוהדי מכבי תל אביב קראו להביאו וראו בו את ממשיך דרכם הטבעי של המאמנים הישראלים המצליחים במועדון, אחרי רלף קליין ז"ל, צביקה שרף, פיני גרשון ודיוויד בלאט.

חלק מסגל השחקנים שימתין למאמן החדש ביד אליהו כבר מוכן. עוד לפני שהעונה הסתיימה, סגרה הנהלת המועדון עם סוני ווימס ומאיק צירבס, בעוד די.ג'יי סילי אמור לחתום בקרוב. גם קווינסי מילר הגיע לסיכום עם הצהובים, אבל יש לו אפשרות יציאה ל-NBA בחודש הקרוב. גל מקל, יוגב אוחיון, סילבן לנדסברג, גיא פניני ואיתי שגב אמורים להישאר, בעוד הקבוצה תנסה להשתחרר מחוזיהם של דווין סמית', ריצ'רד הנדריקס וטיילור רוצ'סטי.

קווינסי מילר שחקן הכוכב האדום חוגג. GettyImages
חלק מהסגל כבר מוכן. מילר/GettyImages

ז'אן טבק נפרד

מאוחר יותר הצהובים הודיעו רשמית גם על עזיבתו של ז'אן טבק, שהאופציה להאריך את חוזהו בעונה נוספת לא תמומש.
מכבי רוצה להודות לטבק - מקצוען אמיתי, איש עבודה איכותי ובעל אישיות מרשימה. אנו מאחלים לטבק הצלחה בהמשך דרכו ובטוחים שדרכינו עוד יצטלבו", נמסר מהצהובים.

טבק עצמו אמר: "היה לי הכבוד לאמן את מכבי תל אביב. אני רוצה להודות להנהלה, לאירגון, לכלי התקשורת וכמובן לאוהדים. זו היתה חוויה אינטנסיבית".

ז'אן טבק מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אומר שלום. טבק/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully