וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצר המלכה: האירוע עליו מלכת אנגליה לא תוותר לעולם

13.6.2016 / 16:42

סלבס מכל קצוות תבל, עשירי הממלכה ומלכת אנגליה אליזבת': אחד מאירועי הספורט הגדולים בממלכה יוצא לדרך. על הפרק: חמישה ימים גדושי אדרנלין, מוסיקה, אלכוהול, קוד לבוש קפדני ופרסים יוקרתיים. כל מה שצריך לדעת על הפסטיבל הכי מדובר בבריטניה

מרוצי סוסים. GettyImages
רויאל אסקוט. פסטיבל מרוצי הסוסים היוקרתי ביותר/GettyImages

תושבי אנגליה בוודאי מתפללים לשקט בימים הקרובים. הסיבה: בשבוע בקרוב המלכה אליזבת' תתעניין אך ורק דבר אחד: פסטיבל מרוצי הסוסים היוקרתי ביותר - רויאל אסקוט – שייצא לדרך מחר (שלישי) ויימשך עד ליום שבת, עם 30 מרוצים שיחלקו למנצחים מיליוני ליש"ט.

מלבד העובדה שהרויאל אסקוט נחשב לאחד מאירועי הספורט הגדולים בממלכה, חמשת ימי הפסטיבל מהווים עבור רבים סוג של הפוגה קטנה מהשגרה היומיומית המתישה. דוכני מזון, אלכוהול בכמויות מסחריות, הופעות, מוסיקה, תהלוכות וכמובן: קוד לבוש קפדני, המאפשר לבאי הפסטיבל לשכוח מג'ינס וטי שירט - ולעלות על חליפות, שמלות ערב יוקרתיות ולחבוש כובעים ייחודיים. יותר מ-300 אלף איש פוקדים את המקום במהלך חמישה ימים - ובכך הופכים את הרויאל אסקוט לאירוע המרוצים הכי נצפה באירופה.

המלכה אליזבת' מגיעה לצפות במרוצים מדי יום בכרכרה המלכותית שלה היישר מטירת ווינדזור שנמצאת בסמוך למסלול אסקוט. מלבדה, לפסטיבל מגיעים ידוענים רבים וכן אזרחים הנמנים על העשירון העליון, כדי לצפות במרוצים השונים, להמר והכי חשוב: לראות ולהיראות. מנחת המסוקים הסמוך למסלול עמוס ביותר, וגם חברות השכרת רכבי השרד לא נשארות חסרות תעסוקה.

מדובר באירוע עתיק יומין, כשהשורשים של הפסטיבל נמצאים בתחילת המאה ה-18. הוא החל בשנת 1711, אז ייסדה אותו המלכה אן, ולכן המרוץ שיפתח את הפסטיבל, קווין אן סטייקס, נקרא על שמה.

הפסטיבל ייצא לדרך ב-14 ביוני, עם שלושה מרוצים בקטגוריה 1. הראשון - המרוץ על שמה של המלכה אן, במהלכו תתחרה הסוסה בת החמש טפין, הפייבוריטית לניצחון, שגרפה מתחילת השנה ארבעה תארים חשובים, ואיתה הג'וקי הצרפתי, ז'וליאן לפרו. טפין ולפרו מתחרים בעיקר בארה"ב והג'וקי המצוין לא יכול לחכות לרגע הזינוק: "זה תמיד היה החלום שלי. זה כיף רק לקבל הזדמנות לרכב ברויאל אסקוט, אבל אני חושב שיש לנו סיכוי טוב לנצח".

מרוצי סוסים. GettyImages
המלכה אליזבת'. היישר מהכרכרה המלכותית/GettyImages

המרוץ השני נקרא קינג'ס סטנד סטייקס, שבו הסוסים הפייבוריטים לניצחון הינם פרופיטייבל והסוסה אקפולקו, שכמו טפין גם היא מגיעה מארה"ב, ואילו השלישי, סנט ג'יימסס פאלאס סטייקס, מושך בעיקר סוסים שהתחרו ב-2000 גינס האנגלי והצרפתי. כאן, מעריכים המומחים כי דה גורקה של המאמן איידן אובריאן עם הג'וקי ריאן מור יהיה הסוס שיחצה את קו הסיום ראשון.

ביום השני של הפסטיבל, ב-15 ביוני, האווירה מעט רגועה יותר, וכאן ממליצים המארגנים למשפחות או לחובבי הענף שמחפשים מעט שקט, לפקוד את המקום. באותו יום נערך אחד המרוצים החשובים ביותר - פרינס אוף וויילס סטייקס - שהתקיים לראשונה ב-1862. אם דווקא מרוץ זה משך את עיניכם, כאן אה שין היקארי, הסוס היפני, פייבוריט גדול לניצחון.

ב-16 ביוני יתקיים המרוץ היוקרתי גולד קאפ, המושך את טובי הסוסים באירופה. בשנת 2013 אסטימייט, סוסתה של המלכה אליזבת', חצתה ראשונה את קו הסיום במרוץ זה, והביאה לבעליה הרבה מאוד כבוד. הפעם הפייבוריט לניצחון הינו הסוס האירי בן הארבע, אורדר אוף סנט ג'ורג', שגרף יותר מרבע מיליון ליש"ט במהלך שנותיו במסלולי המרוצים השונים.

ב-17 ביוני המרוץ המרכזי הינו קורוניישן סטייקס, שנערך לראשונה ב-1840 ואילו ביום האחרון של התחרות, ב-18 ביוני, יתקיים אחד המרוצים הבינלאומיים המובילים - דיימונד ג'ובילי סטייקס. בג'ובילי, יתחרו ראש בראש שלושה סוסים מעניינים למדי: מג'יקל ממורי, שניצח בשני מרוציו האחרונים, ובונדי ביץ' האירי, שזכה בגביע קארה האחרון, ינסו למנוע מאנדראפטד האוסטרלי להגן על תוארו משנה שעברה

כמו שניתן להבין, מדובר באירוע המוביל בענף הסוסים, ובאחד מאירועי הספורט הגדולים של השנה בממלכה. אם לחובבי ענף הכדורגל יש בקיץ הנוכחי את טורניר היורו בצרפת ואילו לחובבי הספורט האולימפי מחכה האולימפיאדה בריו - לחובבי ענף המרוצים, יש את הרויאל אסקוט - המונדיאל/האולימפיאדה של מרוצי הסוסים אם תרצו.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

מור מרקוס בשיתוף רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully