וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכבי ממש ניסו להלחיץ. רציתי שידעו שאנחנו לא פראיירים"

תכנון הנאום באנגלית ("כל מילה שנייה במכבי – באר שבע"), ההודאה בטעות בטיפול בברדה ("הגעתי בגישה שלא מעניין אותי כלום, זה לא עובד ככה"). ברק בכר נרגע ממשחק האליפות ("לך תצא מהאצטדיון עם הילדים במקרה של הפסד. הם לא צריכים חוויה כזו") ומספר הכל. ראיון

אורן יוסיפוביץ מראיין את ברק בכר/ברני ארדוב

ברק בכר ישן פחות משעה בליל האליפות שבין שבת לראשון. זה לא הפריע לו לחרוש את קו באר שבע תל אביב עם הג'יפ השחור. הצבע של הג'יפ, לעומת זאת, כן הפריע - כמה חם היה בראשון ("כן, כן, צריך להחליף את האוטו"). לא משהו שמענק אליפות לא יכול לסדר. בזמן הליכה של כמה דקות בפארק הירקון בתל אביב הוא כנראה הבין שבפעם הבאה שיזכה בתואר הוא יצטרך מזכירה - לסנן ולנווט את מפיקי התוכניות שמתחננים להעלות אותו על הקו או על המסך. הפעם הוא עושה את זה בעצמו.


עוד בנושא:

אגדה שהיתה באמת: הפרק האחרון של עמה יעמיק
הפועל באר שבע מימשה את האופציה על דודו גורש, שימשיך עונה נוספת
הפועל באר שבע: ברקת ורחמים ייפגשו עם בכר. שטיליץ' הבוסני מועמד
הפועל באר שבע תפתח את החוזה של אוגו, הקבוצה ביקרה בלשכת ראש הממשלה


עייפות הוא לא מרגיש, אבל הימים האחרונים כן נותנים את אותותיהם. "אני מרגיש שיצא לי פצע בשפתיים. זה או מכל הנשיקות או מהלחץ - אחת משתיים".

זהו, אתם אלופים. עכשיו תענה ברצינות - כמה לחץ היה? כמה פחדת אחרי הגול של משומר?

"היה פחד. לא אוכל להגיד שלא. כל השנה שידרנו אופטימיות גדולה וגם השבוע האמנו בעצמנו, אבל אני יכול להגיד לך שמעבר להצלחה האישית שלי כמאמן או של הקבוצה כולה - הפחד היה ממה שיהיה בעיר, אם חס וחלילה זה לא יקרה. אקצין ואומר - זה עניין של חיים ומוות עבור המון אוהדים, וזה היה מאוד חשוב. ואני מודה שמיום שישי הרגשתי את הלחץ הזה. היה לי קשה לישון, קשה לאכול. כשיש לך במה להתעסק זה עובר, אבל כשאין לך במה להתעסק אתה חופר בעצמך וקורא בפייסבוק ואתרים ורואה את האוהדים סופרים את השניות. זה קשה, זה קשה, ובסופו של דבר הכול עליך. הכול על הכתפיים שלך".

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר לצד שחקן מכבי חיפה אייל משומר. ברני ארדוב
"?היה פחד. לא אוכל להגיד שלא". בכר ומשומר/ברני ארדוב
seperator
"אשתי עוברת הכל איתי, היה חשוב לי שהיא תהיה איתי ברגע הזה?

אוהד מכבי שעובר מאחורינו זורק למאמן הפועל באר שבע "היו לנו 12 משחקים יותר, לא לשכוח". ברק צוחק. "זה בסדר", הוא עונה. "מכבי עשתה עונה מדהימה. צריך לפרגן להם, כל הכבוד". כמה דקות לאחר מכן שני אוהדי הפועל תל אביב עוברים לידו, מצטלמים איתו ומוסרים: "תודה לך, אתה תותח שניצחת אותם. כולנו איתך".

עד כמה השבועות האחרונים פגעו במשפחה? אפשר לומר שהיית אבא פחות טוב לאחרונה?

"חד משמעית. גם האישה היתה לחוצה מאוד. פעם ראשונה שהיא היתה במשחק שלי, כמאמן. ועוד עם הילדים. זה סיכון, כי אם לא היינו עושים את זה, זה בלגן, ולך תצא מהאיצטדיון עם הילדים. בגיל הזה הם לא צריכים לחוות חוויה כזו אם חס וחלילה זה לא היה הולך. בבתי ספר כבר מדברים ומקניטים. היה חשוב לי בשביל הילדים, וגם בשביל אישתי — היא עוברת איתי הכול, גם בתקופה בקרית שמונה עשיתי הרבה נסיעות, לא היינו ביחד, והיא גידלה את הילדים. היה חשוב לי שהיא תהיה איתי ברגע הזה".

אם זה המשחק הראשון שלה, יש לה אחוזי הצלחה טובים.

"100 אחוז. אביא אותה לאירופה, כרכש".

מה התסריט השלילי שהיה בראש?

"הקהל בבאר שבע השתנה, אבל לא יודע מה היה קורה אם לא היינו עושים את זה. אני כן יודע מה היה קורה נפשית להמון אנשים שראו את זה ביד וחיכו כל כך הרבה זמן. פתאום לפספס את זה אחרי שאתה מוביל בבטחה - זה היה גורם לאנשים טראומה להמון שנים. זו האחריות שאחזה בי וזה מה שהתפרץ אצלי בסוף המשחק - ההרגשה הזו שהצלחתי לשמח כל כך הרבה אנשים. הצלחנו ביחד, אבל האחריות היתה עליי. לכן הייתי חייב להתפרק בסוף".

והתפרקת.

"כן, כן. זה לא קורה הרבה. פעם בכמה שנים", הוא מחייך.

כשמאמן עובר מקבוצה "קטנה" לקבוצה "גדולה" החשש הוא שהוא לא יסתדר, ולא יצליח להתמודד עם הכוכבים. נראה שאתה, מהרגע הראשון, לא פחדת מאף אחד.

"בתחילת השנה היה את כל העניין עם ברדה. עשיתי המון רוטציות ובאיזשהו שלב יכול להיות שקצת הגזמתי. לפעמים הלכתי רחוק מדי. יותר מדי מקצועי, יותר מדי 'מי שמגיע לו, ישחק', מי שטוב באימונים. לפעמים צריך לדעת שגם מי שפחות טוב באימונים יותר מתאים. אתה לומד את זה. זו שנה ראשונה שהתמודדתי עם סגל איכותי כזה, בו כל אחד יכול לשחק. אלה שחקנים שמרוויחים יותר, שעברו יותר בקריירה שלהם, שהיו באירופה, ואתה כמאמן חסר ניסיון כביכול צריך להיות מאוד אמיתי מבחינה מקצועית אבל מצד שני גם להסתדר. אי אפשר לבוא בגישה של 'לא מעניין אותי כלום'. פה גם נכנסת כל המערכת. אלונה, הצוות, אביתר אילוז שהפך להיות מנהל, אסי. אני מתייעץ הרבה עם דני ענבר, שמאוד עוזר לי. הוא בן אדם מאוד חכם. הצוות מאפשר לי להיות מאמן טוב יותר ולהצליח לחבר את השחקנים".

מה ההחלטה הכי קשה שקיבלת השנה?

"לך אחורה שבועיים, למשחק מול בית"ר ירושלים. בין בן שהר לאליניב ברדה. אליניב הביא אותנו לאן שהביא, אבל היתה לו ירידה והוא יודע את זה. זה טבעי. ובן היה בכושר טוב. אני יכול להגיד לך שעד סמוך למשחק לא ידעתי מה אני הולך לעשות, וזה לא קורה לי הרבה. בסופו של דבר לקחתי החלטה - ללכת עם מי שבכושר. שיתפתי את אליניב בכך והוא קיבל את זה והיה פשוט מדהים".

מה זאת אומרת 'שיתפתי את אליניב'? אם שחקן אחר מגלה את זה בדף הרכב בחדר הלבשה, אליניב יודע מראש?

"כן. כן. זה משהו שבתחילת השנה פחות עשיתי ויכול להיות שבגלל זה נוצר החיכוך. הייתי צריך לשתף אותו יותר בכך. הגעתי בגישה של 'אני הולך ככה וככה ולא מעניין אותי כלום' ועם הזמן הבנתי שזה לא עובד ככה'. עכשיו אני משתף אותו הרבה יותר. לקחנו ביחד את ההחלטה הזו שבמשחק הזה הוא יעלה מהספסל. והוא ניצח לנו את המשחק".

אליניב ברדה הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"לקחנו ביחד את ההחלטה הזו שבמשחק הזה הוא יעלה מהספסל". בכר וברדה/ברני ארדוב
seperator
"לא היה רגע אחד שאמרתי ?מה אני צריך את זה??. ידעתי לקראת מה אני הולך. בתחילת העונה היה נראה שלאוהדים חשוב שלפחות ניתן פייט?

אגב החלטות קשות, להכניס את בוזגלו להרכב מול סכנין. מועדון אחר היה אולי מתנהל אחרת. השעיה, יציע, ספסל.

"מה יש להשעות אותו? מה הוא עשה? הוא לא שיחק, הוא לא היה מרוצה וזה טבעי. שחקן בסדר גודל שלו רוצה לשחק, בטח ברגעים כאלה מכריעים. אני יכול להגיד לך שהוא התאמן מצוין, הוא לא עשה פרצופים, הוא הבין שיש פה משהו גדול. הבנתי כבר אחרי ההפסד לחיפה שאנחנו חייבים לנצח את המשחק, בגלל הגול הזה של משומר. הוא באמת ילד מקסים, ואני לא אומר את זה סתם - אני שמח שלקחתי את ההחלטה הזו ושמח שהוא נתן לי לקבל את ההחלטה הזו, עם החדות שלו באימונים. יש לו דברים מעבר לעוד שחקן, אין מה לעשות. והוא היה חד מהשנייה הראשונה. היו הרבה משחקים העונה שאפילו הוא בעצמו הודה שהוא משחק על בטוח יותר מדי, משחק יותר כמו 'מבוגר אחראי' מאשר להיות הילד החצוף שאנחנו צריכים. ובמשחק הזה הוא עשה, ולקח, וחזר להיות מאור בוזגלו שאנחנו אוהבים ומכירים. אני שמח שהוא היה חלק מאוד משמעותי במשחק הזה ובאליפות הזו".

יש לו חוזה לעונה הבאה. מה יהיה עכשיו?

"מבחינתנו הוא נשאר. אבא שלו מייצג אותו, וזה בסדר. הם יישבו עם אלונה, יראו את התנאים, ואם יסתדרו ביניהם, אז בסדר. יש עניין כספי שאני לא נכנס אליו אבל כמאמן אני רוצה אותו. יש לו את השיקולים שלו. אנחנו לא מחזיקים אף אחד בכוח. הוא חלק משמעותי מאוד בקבוצה הזו, גם מבחינה חברתית".

מתי הרגשת שאתה חלק מהמערכת ושהכל זורם?

"מההתחלה. קיבלו אותי יפה, נתנו לי להביא את הצוות שלי, גם חלק מהשחקנים הכרתי. לא היה רגע אחד שאמרתי 'מה אני צריך את זה?'. ידעתי לקראת מה אני הולך. בתחילת העונה היה נראה שלאוהדים חשוב שלפחות ניתן פייט".

שנה שעברה זה היה רק כמעט.

"זה לא היה. גם בקרית שמונה זה לא באמת היה כמעט. כולם יודעים את זה. מהתחלה כיוונתי מאוד גבוה, ולא סתם אמרתי לשחקנים כדי לרצות אותם. אני באמת האמנתי בזה ורציתי שזה יחדור. לאט לאט זה חלחל והבנו שאנחנו לא פחות טובים ואין סיבה שלא נעשה את זה".

ואז הגיע המשפט באנגלית לפטר בוס.

"אני לא מצטער על זה. באותו רגע זה מה שהרגשתי לנכון, וזה מה שעשיתי. ואם הייתי רוצה באמת לא לטעות בזמני העבר באנגלית, הייתי אומר את זה בצורה מושלמת".

הטעות מראה שלא באמת תכננת את זה עד הסוף.

"תכננתי לעשות משהו אבל לא ידעתי מה".

מה עצבן אותך שהיית חייב לענות ככה?

"הם ניסו ממש להלחיץ וכל מילה שנייה היתה על באר שבע. זה בסדר, זה לגיטימי. אבל גם מה שאני עשיתי לגיטימי. זו עקיצה קטנה. הם דיברו עלינו וניסו להלחיץ והרגשתי שאני חייב, אחרי ניצחון טוב, לבוא ולהוריד את זה קצת. זה היה מכוון גם לשחקנים וגם לקהל שלנו - שיבינו שאנחנו לא פראיירים. שמדי פעם אפשר להגיב".

מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"יש עניין כספי שאני לא נכנס אליו אבל כמאמן אני רוצה אותו". בוזגלו/ברני ארדוב
seperator
"אני לא יכול לשכוח את מה שאיזי עשה בשבילי. זה הסתיים אמנם בצורה לא נעימה אבל אני מאוד מכבד אותו"

כשכתבתי כתבה על קריירת השחקן שלך איזי שרצקי מאוד החמיא לך, אבל הבהיר שאין סיכוי שהוא יסלח לך.

"אני לא יכול לשכוח את מה שהוא עשה בשבילי. זה הסתיים אמנם בצורה לא נעימה אבל אני מאוד מכבד אותו. אף פעם לא אגיד מילה רעה על המועדון הזה, ולא משנה מה יהיה. אני לא יכול לשלוט על מה שהוא אומר. אני עשיתי את המהלך, הייתי חייב לעשות אותו ואני לא מצטער. לא יודע אם זה היה יכול להיעשות בצורה אחרת. תמיד אזכור לאיזי את מה שהוא עשה. שמחתי שקרית שמונה נשארה, זה היה עושה לי רע מאוד אם הם היו יורדים ליגה".

וכמו שגילינו לאחרונה, אפילו לא היית סגור שאתה רוצה להיות מאמן.

"יכול להיות שזה היה קורה במקום אחר, אבל בסופו של דבר - איזי דחף אותי לזה".

זה בכלל עניין אותך כשחקן?

"לא יכול להגיד לך שכן, אבל לא חשבתי יותר מדי. הייתי בגיל צעיר והפציעות גרמו לי לפרוש והכל קרה כל כך מהר והיה חשוב לי להישאר בתוך המערכת. שמח שאיזי יחד עם רן [בן שמעון] תמכו בי ונתנו לי להיות עוזר מאמן. כשאימנתי את הנוער הבנתי שאני רוצה להיות מאמן".

ערן זהבי סיפר לא מזמן שלפעמים הוא יושב בבית ומסתכל אחורה ונדהם ממה שקרה לו, מהעלייה המטאורית שלו. גם אתה ככה?

"אני חושב שאצלי זה אפילו יותר קיצוני. סך הכול בארבע שנים כמאמן, הייתי בליגה האירופית עם קרית שמונה, זכיתי בגביע ועכשיו באליפות. רק לפני כמה שנים עוד הייתי שחקן…".

גם אתה יושב בבית לפעמים וחושב "מה לעזאזל?"

"כן, כן, הכול קורה כל כך מהר וברוך השם יש הצלחה, רק שיימשך. אתה מוצא את עצמך אומר פתאום 'מה זה? איפה אני נמצא? מה קורה פה?!".

אוטוטו חו"ל?

"באירופה יש תנאים מדהימים ויכול להיות שבעתיד ארצה לחוות אבל כרגע אני נמצא בטופ של הכדורגל. יכול להיות שהתחנה הבאה כן תהיה מעבר לים אבל זה עוד מוקדם. יש לי עוד הרבה מה ללמוד, אני רחוק מלהיות מושלם ואני מודע למגבלות שלי. אני רוצה להתקדם וללמוד ולהיות מאמן טוב יותר. אני יכול להיות מאמן טוב יותר".

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully