וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חן עזרא בראיון: "מכבי חיפה לא עמדה מאחורי. לא באמת רצו שאשאר"

25.5.2016 / 13:30

התקופות הקשות על הספסל ("שכחו מה עשיתי"), האכזבה מההנהלה ("פתאום שואלים למה אני לא נשאר"), חוסר הפרגון בתקשורת ("הדביקו לי סטיגמה") ורוני לוי. בראיון בלעדי ראשון העונה, חן עזרא מספר על החודשים הקשים שעבר במכבי חיפה, שהגיבה: "חן עזרא זכה ליחס הטוב ביותר"

צילום וידאו: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: מרום שפיצר

בווידאו: שחקני מכבי חיפה חוגגים את הזכייה בגביע

"אחרי ארבע שנים נגמר לי החוזה במכבי חיפה. בתקופה שלא שיחקתי, יענקל'ה וההנהלה לא באמת באו ודיברו איתי וביקשו שאשאר. אז אחרי שראו מה אני שווה, שלקחתי תואר, אז דברים פתאום משתנים וכולם שואלים למה אני לא נשאר? היי, אנשים צריכים להבין, במהלך העונה לא היה עליי לחץ כזה גדול מצד שחר והקבוצה להישאר. לא שיחקתי, זה המצב. אז אני לא פוסל שום דבר, כי מכבי חיפה זה מועדון גדול ואני מאוד אוהב אותו. אבל אם לא רוצים אותי, לא אשאר". הפתיח הזה כנראה משקף בצורה הטובה ביותר מיהו חן עזרא – מצד אחד, שחקן שסבל בחודשים האחרונים במכבי חיפה ומספר בצורה מדויקת מה עבר עליו העונה, ומצד שני עדיין לא פוסל אפשרות להישאר נאמן.

עוד באותו נושא:
צפו בחגיגות של מכבי חיפה, דקל קינן: "הופתענו מבניון, אבל הוא ילד גדול"
סאגת בניון, גרסת מכבי חיפה: הירוקים מציעה לקפטן חוזה ללא קיצוץ בשכרו
למרות התנגדות הקהל: מכבי ת"א ממתינה לאישור גולדהאר להחתמת בניון

שחקן מכבי חיפה חן עזרא. ברני ארדוב
בטן מלאה. עזרא/ברני ארדוב
"היה לי קשה לשבת בצד ולדעת שאחרי שלוש שנים כשחקן מרכזי בקבוצה אתה לא מקבל את הצ'אנסים שמגיעים לך. אבל בסופו של דבר, חן עזרא הוכיח לכולם מה הוא שווה"

זאת הפעם הראשונה שעזרא מדבר על זה בהרחבה, על אפשרות להישאר עדיין במועדון כל כך פגע בו, ומצד שני על הפגיעה ועל הסבל שעבר בחודשים האחרונים, ועל מה שעבר על הקבוצה של רוני לוי העונה. בשבוע הבא הוא יעמוד מתחת לחופה עם בת זוגו, ובמקביל להתהליך ההתחזקות, עזרא מרגיש שהתבגר.

"אני שלם עם זה שעד היום לא דיברתי על מה שעברתי", פותח עזרא את הראיון. "לעולם לא עבדתי עם תקשורת, לא הרגשתי צורך לגרום לאחרים לשמור עלי. יש בורא לעולם, אני מאמין בזה שהוא שומר עליי. זאת הייתה עונה מוזרה מאוד מבחינה אישית. קיבלתי הזדמנות במחזורים הראשונים של העונה, אבל רק לכמה מחזורים. אחר כך די העלימו אותי במכבי חיפה. לא נתנו לי צ'אנס", הוא מספר.

איך הרגשת?

"היה לי קשה לשבת בצד ולדעת שאחרי שלוש שנים כשחקן מרכזי בקבוצה אתה לא מקבל את הצ'אנסים שמגיעים לך. שאלתי את עצמי למה זה קורה, אבל המשכתי להאמין שמשהו ישתנה. ידעתי שאם אשחק אראה מה אני שווה, ועובדה - סיימתי את העונה בצורה הכי יפה שיש. ארבעה שערים בחמישה משחקים, עזרתי לקבוצה להגיע לאירופה ולזכות בתואר. בסופו של דבר, חן עזרא הוכיח לכולם מה הוא שווה".

שחקני מכבי חיפה, אלון תורג'מן, חן עזרא. יוסי ציפקיס
ספסול מתמשך. עזרא במרכז/יוסי ציפקיס
"התאכזבתי כי שכחו אותי. נכון, לא הבאנו תארים, אבל היו לי מספרים שלא כל אחד בקבוצה עשה. כעסתי כי היו ביקורות מסביב, והמועדון לא עשה דבר כדי למנוע את זה"

אתה שווה חוזה?

"הייתה שיחה בתחילת העונה, הגעתי עם דודו אוואט לפגישה ושם הם הציעו לי חוזה. אני ודודו יצאנו משם, ישבנו על החוזה והגשנו הצעה רשמית. מאז, אף אחד במכבי חיפה לא חזר אלינו. משם זה נתקע. לא הגשנו הצעה שלא יכלו לעמוד בה".

לבעיות עם עטר ובניון בתחילת העונה הייתה השפעה?

"זה לא היה אמור להשפיע, אבל זה השפיע על המועדון. לא היה שקט במערכת, הרבה התעסקו במה שקרה. זה השפיע וחלחל עלינו. מסביב כל הזמן היו רעשים. ידענו שאם יהיה תיקו או הפסד, יהיה הרבה יותר רעש. כי אז כולם מדברים ומחפשים אשמים. הייתה תקופה קשה. העונה הזאת התחילה בצורה לא טובה, בצורה גרועה אפילו, אבל לאט לאט השתפרנו ולקחנו את עצמנו בידיים. סיימנו אותה בצורה הכי טובה שיכולה להיות. במשחק ההוא בכפר סבא היה לנו חוסר מזל, הגענו להמון מצבים, אבל הפסדנו ואז נוצר כדור שלג. חוסר ביטחון וגם חוסר מזל".

ממה אתה מאוכזב?

"התאכזבתי כי שכחו אותי. לא שיחקתי תקופה ארוכה וכל מה שעשיתי שלוש שנים כאילו נמחק. מכבי חיפה לא באמת באו ועמדו מאחורי, לא נתנו לי גב. הם לא באמת העריכו את מה שעשיתי בשלוש השנים האחרונות. נכון, לא הבאנו תארים, אבל היו לי מספרים שלא כל אחד בקבוצה עשה. זה אכזב אותי מאוד. כעסתי כי היו ביקורות מסביב, והמועדון לא עשה דבר כדי למנוע את זה. נפגעתי גם מהתקשורת".

יוסי בניון שחקן מכבי חיפה (ימין) עם אלירן עטר. קובי אליהו
הבעיות סביבם השפיעו? בניון ועטר/קובי אליהו
"ניסו לייצר כלי ניגוח, להדביק לי סטיגמה ולקלקל את שמי. יש הרבה אנשים שמה שהם קוראים זה מה שהם אוכלים, והם אכלו את השקרים שקראו עליי"

למה נפגעת מהתקשורת?

"כי ניסו לייצר כלי ניגוח, להדביק לי סטיגמה ולקלקל את שמי. יש הרבה אנשים שמה שהם קוראים זה מה שהם אוכלים, והם אכלו את השקרים שקראו עליי. אני שמח שיש גם הרבה אנשים שנמצאים במגרש ורואים את היכולות שלי. הניסיון ההוא הצליח לתקופה מסוימת, אבל בסוף ניצחתי. יש המון אנשים בקהל שמעריכים אותי, אני מקבל מאות הודעות תמיכה ואהבה. רוב הקהל של מכבי חיפה מעריך אותי ויודע מה היכולות שלי. הם הקהל הכי עוצמתי שיש בישראל. לא חוויתי דבר כזה בקריירה".

למה לא שיחקת?

"אין לי מושג למה, בשורה התחתונה זה קרה ולא משנה למה. זה פגע בי מאוד. אבל הכל מתגמד. התעליתי על הכל. היום אני חזק יותר".

באחת האסיפות לקראת סיום העונה, רוני לוי פנה לשחקנים ואמר להם: "נתתי הזדמנות לכל שחקן כאן. מלבד חן עזרא". איך הרגשת עם זה?

"הרגשתי שהוא אומר את מה שאני מרגיש. לא קיבלתי צ'אנסים כמו שכל שחקן ראוי לקבל. רוני הרגיש עם זה לא בנוח. בסופו של דבר, אני שמח שהוא נתן לי והחזרתי לו. אני מפריד בין ההחלטה שלו לבין מה שאני חושב עליו - רוני מאמן מצוין, מוערך מאוד בכדורגל. למה שלא נישאר יחד? הסוכן שלי בודק לי הצעות בחו"ל. אם זה לא יקרה, כל האופציות פתוחות. את השבוע הקרוב אקדיש רק לאישה שלי, אחר כך נטפל גם בזה".

תגובת מכבי חיפה לדברים: "חן עזרא זכה ליחס ולתנאים הטובים ביותר. במכבי חיפה מעריכים מאוד את חן עזרא והגישו לו הצעה כספית ראויה"

רוני לוי מאמן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
רק לו הוא לא נתן צ'אנס. רוני לוי/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully