וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'אורז'יניו בראיון בלעדי: "העונה בישראל הצילה לי את הקריירה"

27.5.2016 / 10:25

ההגעה לארץ ("ידעתי שזו ההזדמנות האחרונה"), ההתעקשות של אלי כהן ("בלעדיו היה לי רע"), הפועל תל אביב ("התאכזבתי שלא עברתי"), מכבי ("הבנתי אותם בגביע") ובית"ר ("אסור להפסיד להם"). אחרי עונה נהדרת, הברזילאי של בני סכנין מכוון לאחת הגדולות. ראיון בלעדי

one

בווידאו: השערים האחרונים של ז'אורז'יניו, ב-2:3 של בני סכנין על רעננה

לפני כמעט שנה, בסוף חודש יוני, החליטו בבני סכנין להנחית למבחנים את הקשר הברזילאי מרסלו קרבאליו. רגע לפני הזמנת כרטיס הטיסה, המליץ קרבאליו באמצעות נציגו על חבר שרוצה גם הוא להגיע למבחנים. קראו לו ז'אורז'יניו. בסכנין בדקו את הרזומה של החבר מהליגות האזוריות ולא התרשמו יותר מדי, אבל העובדה ששיחק בעבר בנבחרות הנוער של ברזיל גרמה להם להחליט לנסות. "לא היה מה להפסיד", נזכר גורם בהנהלה. "חשבנו שקרבאליו יחתום, אבל החלטנו לבחון גם את ז'אורז'יניו".

השניים נחתו בארץ והתייצבו לאימון הפתיחה ב-5 ביולי. המבטים הופנו לעבר קרבאליו, אלא שבסוף אותו אימון המאמן דאז אלי כהן דווקא נצץ מאושר בגלל הנבחן המקרי ז'אורז'יניו."יש לו מסירות ברמה של איל ברקוביץ'", סיפר המאמן לכל מי שרצה לשמוע. "הוא יכול להיות שחקן שמשנה קבוצה".

כהן ננעל על הקשר הג'ינג'י, ואחרי חודש של מאבקים גם החתים אותו לעונה אחת. העונה הזו התבררה כמוצלחת ביותר בקריירה של ז'אורז'יניו. כזו שהפכה את סכנין מקבוצת מרכז טבלה לקבוצת צמרת שנאבקה על הכרטיס לאירופה, ואת הברזילאי לאחד השמות המבוקשים בליגת העל. או כמו שהוא מתאר זאת בראיון בלעדי לוואלה! ספורט: "העונה בישראל הצילה לי את הקריירה".

ז'אורז'יניו שחקן נבחן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
נבחן מקרי הפך לאחד הזרים המבוקשים בליגה. ז'אורז'יניו בימי המבחנים/אדריאן הרבשטיין
"במאה אחוז. אם היינו מתחילים בגישה הזו מתחילת העונה, היינו נאבקים עם בית"ר וסיכוי גבוה שגם היינו מנצחים במאבק ומסיימים במקום השלישי. מבחינת יכולת היינו הקבוצה השלישית בישראל"

איך אתה מסכם את העונה הזו מבחינה קבוצתית?

"התחלנו פחות טוב, אבל סיימנו מצוין. אני חושב שההבדל היה שהתחלנו את כבודדים וסיימנו אותה כיחידה אחת. בהתחלה היה נדמה שלא כולם חושבים על הקבוצה כמשפחה אחת. אחר כך זה השתנה, וברגע שנהיינו קבוצה אחת אז כבר היינו חזקים מאוד".

אם הייתם מתחילים ככה, אתה חושב שהייתם במקום גבוה יותר?

"במאה אחוז. אם היינו מתחילים בגישה הזו מתחילת העונה, היינו נאבקים עם בית"ר וסיכוי גבוה שגם היינו מנצחים במאבק ומסיימים במקום השלישי. לא היינו מתמודדים על האליפות, אבל היינו מתמודדים על המקום השלישי. מבחינת יכולת היינו הקבוצה השלישית בישראל אז זה שווה מקום שלישי".

הגעת לישראל אחרי שכמעט לא שיחקת. מה גרם לכך?

"בברזיל אתה יוצא החוצה אחרי משחק אחד לא טוב, וקשה מאוד לחזור. הכול נחרץ שם. קשה מאוד להיות בנבחרות הצעירות בברזיל, מאוד קשה, ואני הצלחתי להגיע אליהן ב-2010. לצערי אחר כך זה קצת התדרדר".

ואז החלטת להגיע לישראל. למה?

"הרגשתי שזו ההזדמנות האחרונה שלי להציל את הקריירה שלי. אמרתי לעצמי אני אגיע לישראל וזו ההזדמנות האחרונה שלי לעשות קריירה באמת טובה".

אלי כהן מאמן בני סכנין. אדריאן הרבשטיין
"הוא נלחם עליי, בלעדיו לא הייתי בסכנין". אלי כהן/אדריאן הרבשטיין
"הייתי קצת מאוכזב כי ידעתי שיש לי הזדמנות ללכת להפועל תל אביב, אבל אני אוהב את סכנין מאוד ואת כל האנשים שם. יש בסכנין אווירה מדהימה וחבורה מצוינת של שחקנים, אבל רציתי להתקדם בקריירה וחשבתי שהפועל תל אביב זו הזדמנות"

אבל גם כשהגעת לא הכול הלך חלק. היית חודש במבחנים חודש, יותר מכל שחקן אחר שהגיע לישראל אי פעם.

"היו בעיות, אולי בגלל הכסף. לולא אלי כהן, לא הייתי משחק בסכנין. היו הרבה בסכנין שחשבו שאני לא צריך לחתום, אבל אלי התעקש. בלעדיו היה לי רע. הוא נלחם עליי כדי שאשחק בקבוצה ובלי ההתעקשות הזו לא הייתי משחק בישראל".

אז מה הרגשת כשהוא פוטר?

"לא הייתי שמח, זה ברור. הוא היה סוג של אבא בשבילי כאן. כשהוא פוטר פחדתי ואני עדיין מאוד אוהב ומעריך אותו, אבל אבוקסיס קרא לי מיד כשהגיע והוא אדם נפלא ומאמן נפלא. ראיתי מי הטיפוס והבנתי שלא יהיו בעיות ושאמשיך להצליח".

בינואר דיברו על מעבר להפועל תל אביב או מכבי חיפה ובסוף נשארת בסכנין. התאכזבת?

"הייתי קצת מאוכזב כי ידעתי שיש לי הזדמנות ללכת להפועל תל אביב, אבל אני אוהב את סכנין מאוד ואת כל האנשים שם. יש בסכנין אווירה מדהימה וחבורה מצוינת של שחקנים, אבל רציתי להתקדם בקריירה וחשבתי שהפועל תל אביב זו הזדמנות. האנשים שם דיברו איתי והם רצו אותי מאוד, אבל בגלל שאלי כהן עזב אז לא היה ברור מה יהיה בסכנין ובסוף נשארתי. יש סיכוי גבוה שזה היה לטובה".

בזמן הזה היה נדמה שאתה בירידה.

"זה נכון. אולי כל הדיבורים האלה הפריעו לי קצת והראש לא היה מאה אחוז מרוכז. התחלתי את העונה טוב מאוד, אחר כך הייתה לי ירידה, אבל מאז סיום חלון ההעברות חזרתי להיות טוב מאוד".

ז'אורז'יניו שחקן בני סכנין (שמאל) מול קלאודמיר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"הבנתי שהיריבות היא דתית". ז'אורז'יניו מול בן ארצו קלאודמיר במפגש בין סכנין לבית"ר/ברני ארדוב
"לפי התקשורת בברזיל יש כאן רק פצצות וטרור. הם לא אומרים שיש כאן חופים מדהימים, ערים מצוינות ואנשים מדהימים. יש רק בלגן. כשהגעתי לכאן הבנתי איזו מדינה נהדרת. אני מרגיש כאן כבר בבית"

הבנת כבר את המשמעות של המשחקים מול בית"ר?

"בית"ר זה המשחק החשוב ביותר עבור סכנין. כשהגעתי לכאן לא ידעתי ולא הבנתי את המשמעות, אבל בשבוע לפני המשחק הראשון מול בית"ר הבנתי כמה היריבות בין המועדונים גדולה. באו אליי אוהדים ואמרו לי 'אם תרדו ליגה זה עוד נסבל, אבל להפסיד לבית"ר זה כבר אסור'. בין השחקנים אין בעיה וכולם מכבדים אחד את השני, אבל בין האוהדים יש בלגן. היריבות היא דתית לפי מה שהבנתי, ועבורי אני מקווה שלא יהיו בעיות על רקע דתי, אבל הבנתי את המשמעות בשביל הקהל. רצינו לרצות אותם".

פחדת מהמצב הביטחוני בישראל?

"לפני שהגעתי, כן. לפי התקשורת בברזיל יש כאן רק פצצות וטרור. הם לא אומרים שיש כאן חופים מדהימים, ערים מצוינות ואנשים מדהימים. יש רק בלגן. כשהגעתי לכאן הבנתי איזו מדינה נהדרת. אני מרגיש כאן כבר בבית".

מה אתה מצפה מהעונה הבאה?

"אני עדיין לא יודע. יש הרבה דיבורים, אבל אני לא קובע כלום וגם לא יודע במאה אחוז".

אתה ראוי לשחק בקבוצה גדולה בארץ?

"אני חושב שכן. אם אהיה בקבוצה גדולה, אני חושב שאצליח. אני אוהב את סכנין מאוד, אבל כל שחקן רוצה להתקדם כי מהקבוצות הגדולות אפשר גם לצאת יותר בקלות לקבוצות מאירופה. יש בארץ חמש קבוצות גדולות לפי מה שאני חושב. מכבי והפועל תל אביב, בית"ר ירושלים, מכבי חיפה והפועל באר שבע. יש בקבוצות האלה הרבה קהל ואווירה טובה. אני חושב שאני יכול לשחק בכל אחת מהקבוצות האלה ולהצליח בהן".

אם תישאר בסכנין, אתה מאמין שאפשר לשחזר את העונה הזו?

"אם בהנהלה ישמרו על הסגל במלואו, נוכל לעשות עונה כזו ואולי יותר טובה. עם סגל כזה, אני מאמין שניאבק חזק על הפלייאוף העליון".

האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב, ז'אורז'יניו, תאמבי סגס שחקני בני סכנין. יוסי ציפקיס
הבין את מכבי תל אביב, הבין את האוהדים שלו. ז'אורז'יניו/יוסי ציפקיס
"הכדור יצא החוצה בגלל שחקן פצוע שלנו, אבל הבנתי למה הם התכוונו. הם אומרים שכל הקבוצות מבזבזות זמן נגד מכבי תל אביב ואני מבין מה הם אומרים, אבל זה קרה ומתקדמים הלאה"

איך ראית את מה שקרה בגביע נגד מכבי תל אביב?

"תראה, זה היה משהו בעייתי, אבל במשחק זה רגע אחד. אני לא בטוח מי טעה ברגע הזה. הכדור יצא החוצה בגלל שחקן פצוע שלנו, אבל הבנתי למה הם התכוונו. הם אומרים שכל הקבוצות מבזבזות זמן נגד מכבי תל אביב ואני מבין מה הם אומרים, אבל זה קרה ומתקדמים הלאה".

הקהל הפך את מכבי תל אביב לשנואה כמו בית"ר כמעט.

"כן, האוהדים אוהבים מאוד את הקבוצה וזה הכאיב להם. אני מבין אותם".

השחקנים נתנו הכול נגד באר שבע?

"אנחנו מקצוענים, כולם נתנו הכול. אף אחד לא נתן אליפות לבאר שבע".

מה עם המדינה שלך, יש לברזיל סיכוי לקחת את הקופה?

"יהיה קשה, ברזיל פחות חזקה מכפי שהייתה בעבר. כל הנבחרת כמעט השתנתה. ברור שאנחנו פייבוריטים כמעט בכל תחרות. בשבילי ברזיל זה משהו מיוחד, אבל עכשיו יהיה קשה כי היו הרבה שינויים. הכדורגל היום יותר טקטי וצריך להיות יותר קבוצתיים ולא רק דריבליסטים או וירטואוזים.

היית בנבחרות הצעירות, יש חלומות להגיע לבוגרת או שזה בלתי אפשרי?

"ברור שאני חולם, אבל זה רחוק. אולי אם אתן עוד עונה טובה בישראל ואעבור לאירופה הדברים יתגלגו איכשהו לשם, אבל זה יהיה קשה מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully