וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הזה מדבר עם סוסים מגיל 13

19.5.2016 / 8:36

כשהיה בן 13 עזב את בית הספר כדי ללמוד את ענף הסוסים. שנה לאחר מכן הוא כבר עבר לבריטניה. ההישג המדהים באסקוט, הנמסיס באפסום, התרסקות המטוס שלא עצרה אותו, "האח הגדול", המסעדות והחלום: "רוצה להמשיך עד גיל 50". הרוכב בן ה-45 שממשיך לשגע את עולם הסוסים

פרנק דאטורי. GettyImages
אחרי שנתיים של אימונים הצליח לזכות במרוץ הראשון. דאטורי/GettyImages

חייו של פרנקי דטורי היו יכולים לספק בקלות השראה לסרט. או לספר. או גם וגם. הג'וקי בן ה-45 התאהב בסוסים כבר בגיל 12, עזב את בית ספרו שנה לאחר מכן, השאיר הכול מאחור ועבר לאנגליה – והכול כדי להגשים את החלום. אך הדרך לשם, הייתה רצופה במכשולים וכללה התרסקות מטוס ממנה ניצל בנס, גנבים שכמעט וחיסלו את רכושו היקר מפז וגם השעיה על שימוש בחומרים אסורים.

אך לא אלו הדברים שישברו את פרנקי, שגם בימים אלו, אחרי כמעט 30 שנות רכיבה מקצוענית, נחשב לאחד הרוכבים הגדולים בעולם.

זה התחיל אי שם בשנות ה-80 במילאנו. בנו של הרוכב הנודע, ג'אפרנקו דטורי, שהיה לאלוף איטליה 13 פעמים, החליט ללכת בדרכו של אביו. ולכן, כבר בגיל 13 החליט שבית הספר לא בשבילו, והחל ללמוד את ענף הרכיבה. הוא החל לעבוד באורווה מקומית, למד, צפה, ראה, ניסה ובסופו של דבר גם החל לרכוב על הסוסים המקומיים.

אחרי שהבין שאיטליה קטנה עליו, בגיל 14 החליט לעזוב הכול – את המשפחה, החברים והחיים אותם הכיר – ועבר ל"עיירת הסוסים" ניו מרקט שבאנגליה, כדי להקדיש את חייו למרוצי הסוסים – החלטה שהשתלמה לו ובגדול בעתיד הלא רחוק.

הטייס נהרג, הרוכב שרד

אחרי שנתיים של אימונים, הצליח דטורי לזכות במרוץ הראשון שלו – אי שם ב-1986 כשהיה בן 16 בלבד. הוא ארז מזוודה וחזר לארץ מולדתו איטליה, כדי להתחרות במרוץ הנערך בטורינו. הוא חצה ראשון את קו הסיום והניף גביע ראשון מיני רבים שהוענקו לו במהלך הקריירה העשירה.

פרנק דאטורי. GettyImages
דאטורי חוגג עוד ניצחון. ניצח בכל שבעת המרוצים באסקוט/GettyImages

ארבע שנים לאחר מכן, רשם עוד הישג מרשים. דטורי הפך לנער הראשון מאז לסטר פיגוט האגדי, שמנצח ב-100 מרוצים במהלך עונה אחת. אבל כל ההישגים הללו לא הכינו אותו, או אף אחד אחר, להישג הבלתי נתפש שרשם ב-1996 – הישג אותו קשה להסביר עד לימים אלו.

ב-1996 התחרה האיטלקי על המסלול היוקרתי באסקוט, וניצח בכל שבעת המרוצים. כן, בכולם. ובכך רשם את אחד ההישגים הגדולים בתולדות הענף.

בשנת 2000 כמעט ונפרד מהעולם, כשמטוס הססנה שבו שהה התרסק בדרך מניומרקט לגודווד. הטייס נהרג, אך למזלו הוא נותר בחיים, כשספג מספר פציעות שטחיות בלבד. הקריירה המרשימה של דטורי נמשכה ועם השנים קטף עוד ועוד תארים.

הוא הפך לדמות נערצת, מבוקשת והפציע בטלוויזיה וברדיו לעתים קרובות, כשרק דבר אחד היה חסר לו – זכייה באפסום דרבי – מרוץ שבו נכשל פעם אחר פעם במשך 14 שנים. בניסיון ה-15 שלו בדרבי, בשנת 2007, הוא סוף סוף חצה ראשון את קו הסיום ובכך הוריד קוף גדול מגבו.

ניסיון רע ב"אח הגדול"

אלא שלא הכול היה ורוד בקריירה של הרוכב הוותיק. ב-2012 הוא נתפס על שימוש בחומרים אסורים, ולאחר שהודה, ספג עונש השעיה של חצי שנה, אותו החליט לנצל בדרך מעניינת במיוחד – כשהחליט להיענות בחיוב להצעה להיכנס לתוכנית "האח הגדול" בריטניה לידוענים.

בואו נגיד שבעולם הסוסים ההצלחה שנחל הייתה גדולה יותר, שכן הוא הודח כבר בשבועות הראשונים. הוא התאושש מהפרשה וחזר להתחרות (ולנצח, כמובן) במהרה.

בכל מקרה, דטורי, הידוע כאוהד מושבע של ארסנל, ידע למנף היטב את ההצלחה מעולם הסוסים, כשפתח מספר מסעדות הן באנגליה והן בדובאי.

כיום, מלבד ניהול העסקים השונים, ממשיך הרוכב להתחרות במסלולים השונים בממלכה ומחוצה שלו, כשלא נראה כי יתלה את האוכף בזמן הקרוב. "הועבדה שאני מתבגר מדאיגה אותי", אמר דטורי בעבר. "אך אני רוצה להמשיך להתחרות עד גיל 50".

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

מור מרקוס בשיתוף רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully