וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצרו של "רוכש" מכבי נתניה אלי מננה בחמישה ימים

18.5.2016 / 13:44

אחרי המעצר בנהריה אלי מננה הובא לדיון להארכת מעצרו, בו טען סנגורו כי הוא חולה סרטן, אך על פי המשטרה אין מסמך המעיד על כך. במקביל לסערה: השחקנים ועובדי המועדון יקבלו את שכרם הערב

צילום וידאו: יותם רונן

בווידאו: מננה בבית המשפט

הפארסה נמשכת: אלי מננה, שנעצר אתמול בנהריה לאחר שניסה לרכוש בשבוע שעבר את מכבי נתניה, הובא היום (רביעי) לדיון ומעצרו הוארך בחמישה ימים (עד יום שני). מננה חשוד כי בין השנים 2002 ל-2007 ביצע הונאות בהיקפים של מאות אלפי שנים ובסך הכל נפתח נגדו שבעה תיקים פליליים על אותן עבירות.

במהלך הדיון סנגורו, עורך הדין ארז משקוביץ' מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר כי מדובר בחדשות ישנות מלפני למעלה מעשור וכי המשטרה ממחזרת אותן לאחר שקפצה על עגלת הסיפור של רכישת נתניה.

על פי חוקר המשטרה מננה הציג את עצמו כסא"ל בדימוס והציע להשקיע במספר עסקים, אך לאחר שקיבל כסף הוא נעלם. במקביל הוא רכש שירותים ומוצרים עליהם שילם בצ'קים ללא כיסוי. כמו כן הוא נחשד כי זייף מסמך בעזרתו נכנס לישראל. רוב התלונות הגיעו למשטרה לאחר שעזב כבר את הארץ ושהה בבלגיה.

במהלך הדיון נשאל החוקר על ידי משקוביץ' על כך שמננה הגיש נגדו תלונה במח"ש לפני כעשור, ונענה כי העניין נבדק ולא נמצא דבר. כמו כן, אמר החוקר כי המשטרה פנתה לאינטרפול ולפרקליטות על מנת למצוא את מננה וכי הם לא איתרו אותו, וכי צו המעצר כשנגדו חודש כל חצי שנה על ידי השופטת כרמית בן אליעזר. עוד נאמר כי אתמול הוצא צו חיפוש בביתו בנהריה, שם נמצאו מחשב ומסמכים.

אליהו ארז מננה, אלי מננה, בבית המשפט. יותם רונן
שהה בבלגיה כל השנים. מננה/יותם רונן

החוקר מתכוון לחקור בין חמישה לעשרה עדים בעניין, כאשר חלקם זומנו כבר היום. על פי הסנגור מננה בן ה-70 הוא חולה סרטן אך עד כה לא הוצג שום מסמך המוכיח את המחלה.

הסנגור טען שמננה עזב את הארץ כדין, שהוא מתגורר החו"ל ושהמשטרה לא הוציאה צו מעצר בין לאומי למרות שהתבקשה. עוד הוסיף כי הוא נמצא בארץ כבר מספר חודשים ושהמשטרה נזכרה בו ובתיקי החקירה שנמצאים בבוידעם, למרות שבסך הכל מדובר בתיקים העוסקים בסכסוך אזרחי. משקוביץ' ביקש להורות על שחרור החשוד בכדי שיפנה לטיפול רפואי ויגיע לחקירה על פי זימון.

בהחלטת השופטת נכתב: "החשוד נעצר בחשד לעבירות של קשירת קשר לפשע מרמה, גניבה. מדובר בחשוד שנחקר בעבר בגין מספר רב מאוד של עבירות מרמה והונאה ושוחרר בתנאים מגבילים וזמן מה אחר כך עזב את הארץ. סנגורו טען כי לא היתה מגבלה ליציאתו והמשטרה לא עשתה פעולות לאיתורו ולכן אין כל פסול בהתנהלותו. אולם בחומר המוצג לי עולה תמונה שונה בתכלית. פעולות שביצעה המשטרה מציגות כי אישתו של החשוד שבה לארץ נחקרה ואף נמסר לה שבעלה דרוש לחקירה ואף נוצר איתו קשר ונאמר לו כי הוא דרוש לחקירה. מה עוד שהוא נכנס לארץ שלא בדרכונו אלא במסמך שלא ברור מה טיבו. עולה חשש כי החשוד נמלט מאימת הדיין. לנוכח פעולות החקירה החלטתי כי ישאר במעצר עד ליום שני 23/5".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אליהו ארז מננה, אלי מננה, בבית המשפט. יותם רונן
חשוד בעבירות רבות. מננה בדיון/יותם רונן

לאחר המעצר מהמשטרה נמסר כי "על פי החשד שנחקר בשעתו, נהג החשוד לרכוש את אמונם של אנשי עסקים ולשכנע אותם להיכנס לשותפויות עסקיות בארץ ובעולם. לאחר שהשקיעו את חלקם בעסקה, גנב את כספם וזייף המחאות תוך גרימת נזקים במאות אלפי שקלים".

בתוך כך, שחקני מכבי נתניה ועובדי המועדון יקבלו הערב את שכרם. עו"ד ליזה חדש, הנאמנת, מטעם בית המשפט לניהול המועדון בשלב הקפאת ההליכים יחד עם רואה החשבון אודי שניג מטעם ארגון השחקנים, ייפגשו בשעה 19:00 עם השחקנים והעובדים, יעבירו להם מקדמות בסך 75 אחוזים מחודש שכר על חשבון החוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully