וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדיין לא ג'ורדי קרויף: מה יעשה טור כריסטיאן קרלסן במכבי חיפה?

12.5.2016 / 7:30

הנקודות שהרשימו את המנכ"ל החדש אסף בן דב, ההמלצה של פיני זהבי והאישור של רוני לוי: כך הפך הנורבגי למנהל הספורטיבי החדש. בין התפקידים: פיקוח על הנוער ומעורבות ברכש, דרך טיפול בבעיות משמעת והחוט המקשר בין רחוב המסגר לכפר גלים

one

מכבי חיפה מינתה אתמול את טור כריסטיאן קרלסן לתפקיד המנהל הספורטיבי שלה, ועבור רבים במועדון שמו של הנורבגי היווה הפתעה גמורה. כזכור, כבר בחודש נובמבר חשפנו כי מכבי חיפה תמנה מנהל ספורטיבי שיעבוד לצדו של רוני לוי, כשהמאמן הוא זה שיקבל את ההחלטות הסופיות לגבי תהליך הרכש, אולם המועמדות של קרלסן עלתה לפני מספר שבועות כאשר המנכ"ל החדש אסף בן דב שהה בחו"ל ובחן מספר מועמדים לתפקיד. "קרלסן היה המועמד הבכיר של בן דב מהרגע הראשון. הוא שיתף אותנו בתהליך ורוני לוי היה מעורב בו", אמרו אמש במועדון על הנורבגי בן ה-41. כזכור, לוי עצמו הוא זה שלחץ על הנהלת הקבוצה למנות מנהל ספורטיבי, כדי שזה יעסוק בחלק מהסוגיות הבוערות במועדון שבהן הוא לא יוכל לטפל. "אם היה מנהל ספורטיבי בעונה שעברה, יכול להיות שפרשות בניון ועטר לא היו קורות", הסבירו במועדון. "לא רצינו שהמאמן יתעסק בעתיד עם בעיות משמעת, רצינו מישהו שיהיה צינור בין רוני להנהלה, בין רוני לשחקנים ויוכל לקדם את מחלקת הנוער".

אז על מה בדיוק יהיו אמון המנהל הספורטיבי החדש? אחד התפקידים אותם יקבל קרלסן הוא מפקח על מחלקות הנוער ומערך הסקאוטינג, שבראשו אמור לעמוד גוסטבו בוקולי כשייתכן שבהמשך ימונו אנשים נוספים תחתיו. קרלסן יטפל גם בנושא ועדות המשמעת על מנת שלוי לא יהיה עסוק בעניינים שמחוץ למגרש ויהיה מעורב גם בחדר ההלבשה. "הוא יהיה סוג של סקאוט עם סמכויות נרחבות. ג'ורדי קרויף? לא, זה לא מנהל ספורטיבי מהסוג הזה. הוא יעזור ברכש, בדברים מקצועיים ויוכל לסייע גם לשחר לקבל החלטות. הוא יוכל להמליץ ללוי על שחקנים, אבל המילה האחרונה בענייני רכש תהיה של המאמן", הסבירו במועדון. אחד הדברים אותם קיבל קרלסן על עצמו הוא להיות החוט המקשר בין משרדו של שחר בתל אביב לבין מתקן האימונים של המועדון בכפר גלים. קרלסן ימליץ להנהלה על נהלים חדשים שיש לנקוט במועדון על פי מודלים שקיימים בעולם. "הוא הרשים מאוד בראיון העבודה. הציג קבלות כמי שעבד עם מרקו סימאונה, עם ראניירי. כשבן דב ראה את הרזומה שלו, לא היה ספק שנמנה אותו לתפקיד", הוסיפו בחיפה.

שחקני מכבי חיפה מודים לקהל. אדריאן הרבשטיין
מי ימשיך ומי יעזוב?/אדריאן הרבשטיין

קרלסן הגיע לישראל בתחילת השבוע, אבל לא כולם במועדון הבינו כי מדובר במנהל מקצועי. מי שהיה אחראי להגעתו הוא סוכן השחקנים פיני זהבי, שלאחרונה תיווך בין הצדדים וביקש לשמור על המגעים בסוד. שחר ומור החליטו לא לערב אנשים רבים מדי במערכת בנושא הזה ושמרו על העניין בחשאיות. ההודעה של מכבי חיפה יצאה במהלך יום הזיכרון לאחר שעיתונאי נורווגי שוחח עם קרלסן ושאל לגבי הנושא הזה. במועדון החליטו לא לחכות ולהקדים פרסומים זרים בנושא.

המנהל הספורטיבי אמור לטוס בחזרה למולדתו וישוב לישראל כעשרה ימים לאחר גמר הגביע, כלומר בתחילת יוני. אם מכבי חיפה תסיים במקום הרביעי אבל לא תזכה בגביע היא תתחיל את מסעה באירופה בסוף יוני ולכן תתחיל להתאמן באמצע החודש הבא. קרלסן ביקש ממכבי חיפה לסיים את מסע הרכש שלה מוקדם יחסית לעונה כדי להגיע למשחק הראשון באירופה כשרוב הסגל שלה סגור. לוי וקרלסן ייפגשו כאמור רק מספר ימים לאחר הגמר ואז יתחיל גם מסע הרכש. קרלסן הבהיר להנהלה כי הוא מתכנן לעסוק בנושא הרכש עד הפגישה, בה הוא אמור לשוחח עם המאמן ולשמוע ממנו את העמדות הבוערות שבהן הוא מחפש שחקני חיזוק.

"יש תחושה שמשהו חדש קורה במועדון, אבל בניגוד לעבר, אנחנו לא מתכוונים לדבר יותר אלא רק לעשות", אמרו אתמול בכרמל. "הגיע הזמן שהמועדון הזה יחזור לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully