וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים ספגה עונש הפחתת 2 נקודות בפועל

10.5.2016 / 18:00

הקבוצה מהבירה נענשה על האירועים מהמשחק מול בני סכנין. היציע המזרחי ייסגר ל-3 משחקי ליגה בעונה הבאה ונקבע קנס בגובה 35 אלף שקלים. הפער ממכבי חיפה צומק ל-5 נקודות. המועדון זומן לשימוע בעירייה על רקע האירועים האחרונים

יותם רונן

בית"ר ירושלים ספגה היום (שלישי) עונש של הפחתת 2 נקודות בפועל בעקבות האירועים האלימים במשחק בו הפסידה הקבוצה 3:0 לבני סכנין לפני שמונה ימים. בנוסף, ספגה הקבוצה קנס של 35 אלף שקלים בגין התפרעות אוהדים ועונש סגירת היציע המזרחי לשלושה משחקי ליגה בעונה הבאה בגין הפגיעה בעוזר השופו משה בוחבוט. העונש לא יחול במשחק הבית האחרון של הקבוצה מול מכבי תל אביב.

בעקבות העונש, המקום השלישי, המוביל לליגה האירופית, נמצא בסכנה ממשית, שכן הפער מהקבוצה במקום הרביעי, מכבי חיפה, הצטמצם ל-5 נקודות בלבד, כש-6 נקודות נותרו בקופה.

את המועדון ייצגו מנהל הקבוצה אושרי דודאי יחד עם קצין האבטחה אלון אפגין. בבית"ר הציגו את רשימת העצורים והמורחקים מהמשחק, תביעות שהוגשו כנגד אוהדים ועוד מספר פעולות מניעה בהן משתמשים, כולל בקשה לשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים ומסר חיובי מראש העיר ניר ברקת כי יירתם לעניין. מעבר לכך, בבית"ר הסבירו כי ישנם גורמי ימין קיצוני שחדרו ליציעים ומנסים להסית את הקהל וכמו כן אוהדים רבים שרוצים לסייע. הדיין גיורא לנדאו אמר לנציגי הקבוצה כי מה שהציגו "גרם לו לחשוב". העונש צפוי להינתן עוד היום כאשר בית"ר מעריכים כי בכל מקרה יהיה מדובר בעונש קשה.

סתיו שושן שוער בית"ר ירושלים. ניב אהרונסון
"הוא היה גבר". שושן/ניב אהרונסון

בבית"ר ירושלים לא לקחו קשה מידי את ההפסד אמש (שני) להפועל באר שבע. בסך הכל בקבוצה היו מרוצים מהעובדה כי אחרי תקופה של רפיון השחקנים לפחות היו מחוייבים והקשו על באר שבע על אף ההרכב החסר. יחד עם זאת אמרו במועדון: "באר שבע שמרו על הבסיס כמה שנים וחיזקו אותו, אם כאן זה לא יקרה בעונה הבאה גם במקום שלישי לא נסיים".

בצוות המקצועי היו מרוצים מאוד מיכולתו של סתיו שושן ובסיום העבירו מסר דומה לשוער. בבית"ר אמרו על שושן: "הוא היה גבר. משחק ראשון לפתוח במגרש כמו טרנר ולשחק עם כזה קור רוח זה מאוד מכובד. במשחקים כאלה מגלים מי באמת יכול להישאר כאן ולהתמודד והוא הרוויח את זה".

ב--15 לחודש אמורה לפוג האופציה של בית"ר על ארסניו ולפורט ואלי טביב לא צפוי לממש אותה. לאחר המשחק נגד מכבי ת"א אמורה הקבוצה לשחרר לחופשה מוקדמת את חסוס רואדה, ניקיטה רוקאביציה וקלאודמיר פריירה.

לבית"ר אופציה על רואדה עד ה-1 ליוני והבעלים אלי טביב צפוי לממש אותה ולהודיע על כך לסוכנו אבי נמני בשבועיים הקרובים, בדיוק כפי שעשה השבוע עם איתי שכטר. בבית"ר אמרו על רואדה: "הוא רוצה להישאר אבל מפריעים לו דברים קטנים בתנאים הסוציאליים. זה מסוג הדברים שאלי טביב בשיחה בארבע עיניים יכול לפתור".

בנוגע לדן איינבינדר, אשר גם עליו האופציה היא עד ה-1 ליוני, הבעלים צפוי לשבת איתו עם חזרתו לארץ בניסיון לסכם לשנתיים הבאות. איינבינדר צפוי להיות קפטן הקבוצה בהנחה שדושאן מאטוביץ' לא ימשיך במועדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחקני בית"ר ירושלים, בוריס קליימן, חסוס רואדה. ניב אהרונסון
"ייפתר מול טביב ב-4 עיניים". רואדה/ניב אהרונסון

עדיין לא ברור אם אורי מגבו יישאר במועדון. במידה ויצורף מגן זר מגבו יעדיף לנסות ולהיות מגן פותח בקבוצה אחרת. תנאיו הכספיים מסוכמים אך הוא בודק אופציות נוספות. לאחרונה גם נתגלו סימני שאלה בנוגע למימוש האופציה על קלאודמיר פריירה. ללא קשר, דייגו קאצ'ובה מבני סכנין נמצא ברשימת המועמדים של בית"ר בעונה הבאה.

לאחר שעיריית ירושלים הודיעה כי תקצץ מהקצבות קבוצות שיהיו מעורבות באלימות וגזענות, קיבלה בית"ר ירושלים מכתב עם זימון לשימוע בעירייה בנוגע לכך. השימוע יתקיים ב-22 לחודש. במכתב שנשלח עליו חתום מנהל מחלקת הספורט איציק קורנפיין נכתב כי השימוע הוא בעקבות אירועי האלימות והגזענות החוזרים על עצמם וכמו כן בנוגע להזנחת מחלקת הנוער.

תגובת המועדון לזימון לשימוע: "אנו לומדים את הנושא, נגיע לשימוע ובו נציג את הצד שלנו בכל הנוגע להתנהלות של המועדון בעניין מחלקת הנוער ובמלחמה של הבעלים אלי טביב והמועדון באלימות ובגזענות. ללא קשר - פנינו לפני כשבוע לעיריית ירושלים על מנת לשתף פעולה יחד עיריית ירושלים ומשטרת ירושלים בכל הנוגע למלחמה של המועדון באלימות ובגזענות. המסר הוא ברור: לעשות ככל שניתן על מנת למגר תופעות אלו, הובהר לנו כי ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת ישמח לשתף עמנו פעולה כדי להפעיל תכנית משותפת למניעת עניינים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully