וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טפו טפו דפו: ג'רמיין דפו חוזר לרגש במדור נבחרי השבוע

10.5.2016 / 8:00

אחרי שאיבד חמישה מבני משפחתו, ג'רמיין דפו למד לקחת את הכדורגל בפרופורציות ומשאיר במו רגליו את סנדרלנד בפרמיירליג. עוד במדור: סימאונה הצרפתי שפתח פה גדול על לואיס פרננדז, הגיבור שהפך לנבל ופרידה מלוקה טוני

one

בווידאו: שער הניצחון של ג'רמיין דפו לרשת צ'לסי

שחקן השבוע

ג'רמיין דפו - סנדרלנד

שנה שנייה ברציפות, ג'רמיין דפו מתגלה כמושיע של סנדרלנד ופשוט לא מסוגל לעצור את הדמעות. "אני לא יודע מה קרה, ככל שאני מתבגר אני נעשה אמוציונלי יותר", אמר החלוץ הנלהב לאחר שער הניצחון הנהדר שלו ב-2:3 הביתי נגד צ'לסי, שהעלה את קבוצתו מעל הקו האדום ודחף את היריבה הגדולה ניוקאסל לעבר ליגת המשנה. "האוהדים ניצחו את המשחק, הם גרמו לי צמרמורת. הרגשתי שאני מייצג אותם. אין תחושה טובה יותר מאשר לכבוש שער ניצחון במשחק כזה".

ובדיוק לזה דפו התגעגע כאשר יצא לגלות בטורונטו מה-MLS. אחרי שנה בצפון אמריקה, הכי רחוק מהמולת הפרמיירליג, הוא הרגיש שהוא זקוק לריגוש הזה. אז הוא חזר. חד מתמיד. בינואר 2015 ג'וזי אלטידור עבר לטורונטו, ובתמורה סנדרלנד קיבלה את דפו. טרייד מושלם מבחינת החתולים השחורים. הסקורר האנגלי סייע לקבוצה להינצל בעונה שעברה עם ארבעה שערים, והעונה כבר סחב אותה על הגב ברגעים רבים. 15 שערי הליגה שלו (11 מתוכם ב-2016) היו שווים עד כה 14 נקודות, מה שאומר שבגיל 33 הוא חווה את העונה השנייה הכי טובה בכל הקריירה.

מה הוביל לשינוי הזה, שבעקבותיו הוא גם עשוי להיכלל בסגל של אנגליה ליורו 2016? פרופורציות. החלוץ איבד תוך זמן קצר את סבו וסבתו, את אביו בגלל מחלת הסרטן, את אחיו למחצה ואת אחיינו הצעיר. לכן, כשמדברים איתו על לחץ בכל הקשור לכדורגל, הוא מתרעם. "זה לחץ? לשאת את הארון של אבא שלי, של סבתא שלי, זה לחץ. אלה החיים האמיתיים", הסביר לאחרונה בראיון מרתק ל"דיילי מייל". "אני מרגיש שיש קללה עליי ועל משפחתי. עכשיו אני מוטרד מכל צלצול טלפון כי כך תמיד קיבלתי בשורות רעות. הכדורגל הוא מפלט עבורי, שם כלום לא מטריד אותי. זה עדיין הדבר הטוב ביותר בעולם".

ג'רמיין דפו שחקן סנדרלנד. GettyImages
מתבגר ומתגבר. ג'רמיין דפו/GettyImages

מאמן השבוע

פסקל דופרא - טולוז

בתחילת מרץ, כאשר טולוז בחרה ברוב ייאושה להחליף מאמן, אף אחד לא נתן לה סיכוי. פסקל דופרא, בעבר מאמן אוויאן ובתחילת העונה הזו פרשן טלוויזיה, קיבל עליו את המשימה שנראתה כבלתי אפשרית ובשיחה הראשונה אמר לשחקניו: "בואו ננצח את המשחקים, נהיה שם ברגע הנכון וכל השאר יגיע. אנחנו כאן כדי לעשות משהו שנוגד כל הגיון". נאום המוטיבציה הזה חולל פלאים. הקבוצה שהייתה במקום הלפני אחרון בליגה הצרפתית ובמרחק 10 נקודות מחוף מבטחים ערב המחזור ה-29, צברה 15 נקודות בתשעה משחקים עם דופרא, כולל ארבעה ניצחונות בית על האפס ותגיע אל מחזור הנעילה כשהיא תלויה בעצמה. לראשונה מאז המחזור ה-10, טולוז מעל הקו האדום. ובאיזה תזמון.

למסע ההיחלצות המופלא הזה קוראים בעיר "דופראמאניה". ההשתוללות הקבועה על הקווים, הפוזות למצלמות והתוצאות כמובן. כל אלה גם יחד הפכו את דופרא בן ה-53 ממוטיבטור מוזר, לאליל החדש של טולוז. ולחשוב שרק לפני שנה, מיד אחרי שירד ליגה עם אוויאן, הוא נזרק יחד עם בנו בחשד לזיוף חתימתו של נשיא המועדון על כמה מסמכים. את הסכסוך עם אוויאן, שם סבו הוא אחד ממייסדי המועדון (המקורי) והוא עצמו מחזיק במניות, דופרא לא שכח. אחרי הניצחון החשוב על טרואה (0:1) בשבת, הוא התפנה לסגור חשבון עם היו"ר אספנדיאר בחטיאר וחבר מרעיו, ביניהם מיודענו לואיס פרננדז.

"זה מה שקורה כשעובדים עם מתחזים", תקף דופרא במסיבת העיתונאים שלו בשבת, כשבחר להתייחס דווקא לקבוצתו הקודמת שנמצאת על סף ירידה לליגה השלישית. "יש שם לפחות שניים כאלה. אחד שקורה לעצמו מגייס שחקנים והשני אנאלפבית שמתיימר להיות יועץ. הם ימחקו את אוויאן ממפת הכדורגל הצרפתי". היועץ הוא כאמור פרננדז, מאמן נבחרת ישראל לשעבר ותמיד פרשן תקיף בצרפת, שבתקופה האחרונה מסייע (ללא שכר) לחברו האירני-שוויצרי בחטיאר. "אני מאחל לו את הרקורד שלי", הגיב פרננדז, ובחטיאר עקץ: "זה לא הרמאי שזייף מסמכים?".

הרמאי של אוויאן הוא האייקון של טולוז. התקשורת משווה את דופרא לסימאונה, האוהדים מגיעים למשחקים עם מסכות הנושאות את דמותו, והוא דואג להטריף אותם מדי שבוע, כדי שיבואו לתמוך גם בקבוצת הכדורגל ולא רק בזו הפופולארית של הראגבי. "אין תירוצים, אני רוצה לראות 30 אלף איש באצטדיון", אמר לפני המשחק מול טרואה. "אם צריך, נבקש מחברת החשמל להוריד את השאלטר. ככה או שיעשו סקס בבית או שיבואו למשחק". 29,444 איש אכן התייצבו ביום פקודה וראו את דופרא משתולל כהרגלו, וגם מנצח. "אני תיאטרלי ולפעמים אוהב להשתטות, אבל אני גם מאמן טוב", סיכם. "מישהו יכול להגיד שהקבוצה שלי לא עמדה נכון מבחינה טקטית בשבועות האחרונים?". האמת שלא, גם לא לואיס פרננדז.

פסקל דופרא מאמן טולוז. רויטרס
מטריף את טולוז ובעיקר את לואיס פרננדז. פסקל דופרא/רויטרס

פלופ השבוע

ג'רי אמבקוגו - קארפי

בעונה שעברה, קצת לפני פגרת החורף, ג'רי אמבקוגו ספג קללות גזעניות מאוהדי קטאניה כאשר הוחלף במשחק הליגה בסיציליה. הוא סיפק את התגובה המוחצת כאשר השיב בקריאת "פורצה פאלרמו", היריבה המושבעת של קטאניה וגם הקבוצה בה שיחק ב-2010. מאז, הניגרי בן ה-23 שהיגר בילדותו עם המשפחה לאיטליה, נחשב לסמל במלחמה נגד הגזענות ולאחד מגיבורי העלייה של קארפי. ביום ראשון, הוא היה הגיבור הטראגי של קבוצתו ואולי גם סמל ההישארות של האקסית פאלרמו. אחרי 15 שערים בעונה שעברה, אמבקוגו כבש רק אחד העונה וגם הוא בפנדל נגד סמפדוריה. האכזבה ממנו הייתה עצומה, גם בגלל הסיבות השונות והמשונות בגינן נעדר ממשחקים. פרט לבעיות ברכיים, הוא החסיר משחקים בגלל שפעת, אלרגיות ופציעה בבוהן. נגד לאציו, הייתה לו הזדמנות להיות המושיע של קארפי, אך העונה שלו הפכה ממאכזבת לקטסטרופלית.

החלוץ הניגרי סחט פנדל בדקה ה-12, אבל פדריקו מארקטי עצר אותו ולאציו עלתה ל-0:2 במודנה. בדקה ה-41 קיבלה קארפי פנדל נוסף, והפעם אמבקוגו בעט בצורה עלובה ביותר, היישר לידי השוער. שתי החמצות לחלוץ שעמד עד אז על מאה אחוזי הצלחה (7 מ-7). ההחטאה השנייה הייתה גם רגע השבר מבחינת אוהדי קארפי, שפצחו בקריאות נגד השחקנים שלהם. אמבקוגו אמנם שבר את הבצורת עם שער שדה ראשון בסרייה A, אבל הקבוצה הפסידה 3:1 וירדה אל מתחת לקו האדום, כשרק מעידה מפתיעה של פאלרמו אצל ורונה במחזור הסיום תציל אותה. האחרון שהחמיץ שני פנדלים בסרייה A היה מאסימו מקארונה במדי סיינה ב-2007, וזה קרה בין היתר גם לאלטובלי (נבחרת איטליה) ופירלו (במדי איטליה הצעירה), שלא לדבר על ההחטאה המשולשת המפורסמת של מרטין פאלרמו במדי נבחרת ארגנטינה. רק שההחמצות שלהם לא גרמו לירידה.

ג'רי אמבקוגו שחקן קארפי. GettyImages
מגיבור העלייה לגיבור הטראגי של הירידה? ג'רי אמבקוגו/GettyImages

מהלך השבוע

הפאננקה של לוקה טוני - ורונה

מול ג'יג'י בופון הוא כנראה לא היה מעז לעשות את זה, אבל נטו? קטן עליו. "אני כנראה לא בסדר בראש", צחק לוקה טוני אחרי הפאננקה, והזכיר גם את תנועת החגיגה המפורסמת שלו. ימים ספורים לאחר הודעת הפרישה המרגשת במהלכה גם הבטיח לכבוש מול יובנטוס, אלוף העולם בן ה-38 סחט עוד כמה דמעות וקריאות התפעלות, כשהבקיע פנדל מתחכם במשחק בו נועלת הטבלה ורונה קטעה את הרצף הנדיר של האלופה.

26 משחקים ללא הפסד היו ליובנטוס, מתוכם 25 ניצחונות, עד המפגש עם טוני. נכון, הייתה נפילת מתח אחרי הבטחת התואר וההרכב היה משני, אבל הגברת הזקנה רצתה לשמור על הרצף. הרצון של טוני היה גדול יותר, והוא גם ידע להיפרד בסטייל. במשחקו האחרון, בעונה בה ירד ליגה עם ורונה ואותה הגדיר כ"הכי גרועה בקריירה שלי", הלייט בלומר של הכדורגל האיטלקי הקפיץ באלגנטיות את שערו ה-157 בסרייה A. "כל השערים יפים מבחינתי, אבל זה לוקח את הבכורה כי הוא מסכם את הקריירה שלי בצורה הטובה ביותר. הייתי אמור לפרוש כבר לפני ארבע או חמש שנים, אבל המשכתי לכבוש וזה היה שווה הכול. זה נפלא שגם האוהדים היריבים מריעים לך, לא אשכח את הערב הזה לעולם". גם אנחנו לא. צ'או, לוקה.

לוקה טוני שחקן ורונה. GettyImages
ערב בלתי נשכח. לוקה טוני בעיניים דומעות/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: פדריקו מארקטי (לאציו) - הפנדלים שיסדרו לו כרטיס לצרפת?
מגן ימני: דוידה קלאבריה (מילאן) - הופעה מוצלחת אחרי הקפאה ארוכה
בלם: ולדמאר אנטון (האנובר) - יש עתיד, למרות הירידה
בלם: סידני (דפורטיבו לה קורוניה) - ההישארות הובטחה
מגן שמאלי: כריסטיאן פוקס (לסטר סיטי) - עוד אחד מגיבורי האליפות המדהימה
קשר: ראג'ה נאינגולן (רומא) - אברמוביץ' יצטרך לשלם יותר
קשר: קארים אוניסיוו (מיינץ) - אלאבה החדש הטביע את שטוטגרט
קשר: סוסו (גנואה) - ממשיך לעשות חיים באיטליה
חלוץ: אלכסנדר לקאזט (ליון) - שלושער שהבטיח סגנות
חלוץ: ג'רמיין דפו (סנדרלנד) - שחקן השבוע
חלוץ: אדינסון קבאני (פריס סן ז'רמן) - רק מחכה שזלאטן יילך

ציוץ השבוע: דני דרינקווטר בהנגאובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully