וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית של מאיר אברג'יל משועבד לפניג'ל

8.5.2016 / 11:30

כיצד קרה שבעלי בית"ר ירושלים לשעבר מחזיק במשכון על הבית של אחד מראשי הפשיעה הגדולים. אברג'יל טען שפניג'ל הלווה לו כסף, אבל בחקירה האחרון טען שזה היה בדיוק להיפך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פניג'ל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדוע הבעלים לשעבר של בית"ר ירושלים, מאיר פניג'ל, מחזיק בזכויות משכון על ביתו של אחד מראשי ארגוני הפשיעה הגדולים, מאיר אברג'יל?

לידי וואלה! NEWS הגיעו מסמכים אודות ביתו המפואר של מאיר אברג'יל בכפר טרומן. לפי המסמכים, ביתו ממושכן לנושה בשם מאיר פניג'ל, הבעלים לשעבר של קבוצת בית"ר ירושלים, ואחד ששמו נקשר לא פעם ברכישת המועדון בחזרה, כולל בקיץ האחרון, אז ניסה ראש העיר ניר ברקת לגרום לאלי טביב למכור את הקבוצה. החשד של המשטרה ורשות המסים הוא שהמשכון על ביתו של אברג'יל נרשם על שמו של פניג'ל מן החשש לשיעבוד הבית לטובת המדינה.

לפי עדותו של אברג'יל במשטרה, הבית נרשם כממושכן על שמו של פניג'ל לאחר שלא החזיר הלוואה לבעלי בית"ר לשעבר. לפי מידע המצוי בידי המשטרה, הסכום אותו חייב אברג'יל לפניג'ל הוא כ-142 אלף דולרים, הלוואה שניתנה לאברג'יל בשנת 2003.

מאיר אברג'יל, בית משפט השלום, ראשל"צ, מאי 2015. ניב אהרונסון
אברג'יל/ניב אהרונסון

עם זאת, רק כעבור שנים ארוכות שועבד ביתו בכפר טרומן על שמו של פניג'ל. כאשר נשאל אברג'יל מדוע השיעבוד נעשה רק לאחר שנים של הלוואה, ענה: "פניג'ל בא אליי בדרישה להחזיר. אז רשמתי שיעבוד לטובתו. אנחנו אנשים שמאמינים אחד לשני. אין הסכם הלוואה לשאלתך, ואני לא זוכר ריבית. כשיצאתי מבית הסוהר, רשמתי עליו העברת אזהרה".

פניג'ל, אגב, טען בחקירתו כי הוא זה שקיבל את ההלוואה מידיו של אברג'יל ולא להיפך, מה שלא מסתדר עם דבריו של אברג'יל. "למה מאיר אומר שהחזרת לו את ההלוואה?", שאל חוקר המשטרה את אברג'יל. "אין לי מושג, יכול להיות שהחזרתי לו חלק".

בחקירתו טען פניג'ל כי הוא הלווה 150 אלף שקלים בלבד, ולא הסכום המקורי שבידי המשטרה. "יכול להיות שניסית להגדיל ולעשות מצג שווא בנוגע לגובה ההלוואה הזו?" נשאל אברג'יל. "אין מצב שאכתוב למישהו יותר ממה שמגיע לו. זו כנראה טעות ברישום".

החוקר: "יש למאיר פניג'ל אינטרס לשקר?"

אברג'יל: "לא, אם היה יודע שרשום יותר, היה קופץ על זה"

לאברג'יל, שנכסים רבים רשומים כממושכנים לנושים כאלו ואחרים, תשובה מדוע הכול ממושכן. "כל הטענות באו אליי כשיצאתי מבית הסוהר והלכתי ועשיתי משכון לכל החייבים", אמר בחקירתו.

לפי החוקרים, הסיבה למשכון הנחלה בכפר טרומן הוא החשד מאיבוד הבית לטובת הבנק, בעת התפוצצות שורה של פרשיות פליליות, מה שהוביל למשכון לטובת "מכרים", ביניהם גם פניג'ל וגם ראשי השוק האפור בני רביזדה וגם שלי נרקיס.

את תגובת פניג'ל לא ניתן היה להשיג.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סריקה
ביתו של מאיר אברג'יל. מגד גוזני
ביתו של אברג'יל/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully