וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא להיות שם כשזה קורה: הספיחים לאליפות המרגשת של לסטר סיטי

3.5.2016 / 14:10

המושאל שיכול להפוך לשחקן הראשון עם מדליית אליפות בפרמיירליג ובליגת המשנה, התרומה הסמלית של פאולו סוזה לתואר ההיסטורי של השועלים, מה היה קורה אילו באלוטלי היה מגיע בקיץ וד"ש מהמועמד טוטי. מדור נבחרי השבוע בסימן לסטר

רויטרס

בווידאו: שחקני ואוהדי לסטר סיטי חוגגים אליפות היסטורית

שחקן השבוע

ריצ'י דה לאט - לסטר סיטי/מידלסברו

ג'יימי ורדי, ריאד מחרז, אנגולו קאנטה, קספר שמייכל, דני דרינקווטר, ווס מורגן. כל אחד מגיבורי העונה הסנסציונית הזו של לסטר סיטי יקבל מדליית אליפות, אבל יש רק שחקן אחד שעשוי לקבל שתי מדליות. קוראים לו ריצ'י דה לאט, והוא משחק בכלל במידלסברו, סגנית המוליכה בליגת המשנה.

דה לאט בן ה-27, שהיה שותף לקמפיין העלייה של השועלים, החל את העונה בשורות לסטר והספיק לרשום 12 הופעות בפרמיירליג, לפני שהושאל בינואר למידלסברו. וכדי לקבל מדליית אליפות, גם חמש הופעות מספיקות, כך שזו של הפרמיירליג כבר מונחת בכיס של המגן. עכשיו הוא צריך שמידלסברו תנצח את ברייטון במחזור הסיום, במקביל להפסד של ברנלי שכבר עלתה, וכך יהפוך לראשון בתולדות הכדורגל האנגלי שמשלים דאבל נדיר שכזה.

אגב, המגן הבלגי כבר נטל חלק בעונת אליפות בעבר, כשהיה חלק מהסגל של מנצ'סטר יונייטד ב-2008/09. אלא שאז הוא שותף רק במשחק אחד ולא היה זכאי למדליה. הפעם, כאמור, יכולות להיות לו שתיים. האם דה לאט, המגן האלמוני מאנטוורפן, יהיה חתום על אחד השיאים הייחודיים בכדורגל האירופי?

ריצ'י דה לאט במדי לסטר סיטי (במרכז) יחד עם שינג'י אוקזאקי (מימין), ריאד מחרז. GettyImages
לאוקזאקי ומחרז תהיה מדליית אליפות אחת, הוא יכול להשיג שתיים. ריצ'י דה לאט, במרכז/GettyImages

מאמן השבוע

פאולו סוזה - פיורנטינה

במהלך החגיגות הגדולות אמש (שני) היו בין אוהדי לסטר גם כאלה שהזכירו את רגעי השפל של המועדון. ומה לעשות, היו לא מעט. אחד כזה היה בתחילת אוקטובר 2010, אז השועלים הושפלו 6:1 בידי פורטסמות' ונותרו במקום האחרון בליגת המשנה, עם ניצחון בודד בתשעת מחזורי הפתיחה. הבעלים דאז מילאן מנדאריץ', שהכריז על פרויקט לטווח ארוך וכיוון לפרמיירליג, פיטר את המאמן אותו לא הפסיק להלל ולשבח בתקופת העבודה המשותפת. קראו לו פאולו סוזה.

האפיזודה הקצרה הזו של סוזה - 86 ימים בסך הכול - הסתיימה עם פיטורים מול המצלמות של "סקיי ספורטס" אחרי תשעה מחזורים בלבד. ומי הגיע להחליף אותו? לא אחר מאשר המנטור סוון גוראן אריקסון, שהיה האיש שהעלה אותו לבוגרים של בנפיקה בגיל 16. התקופה הזו בלסטר הדירה את המאמן הפורטוגלי מאנגליה דווקא אחרי קדנציה מוצלחת בסוונסי, ושלחה אותו לשקם את הקריירה דרך הונגריה, ישראל ושוויץ. חמש שנים וחצי אחרי, נראה ששני הצדדים עשו כברת דרך משביעת רצון.

סוזה זכור בלסטר כמי ששלל אז את סרט הקפטן מאנדי קינג האהוב, ולאחר הפיטורים גם נטען כי השחקנים לא סבלו את שיטות העבודה שלו, אבל הוא בכל זאת השאיר תרומה צנועה לאליפות: הוא היה האיש שהעלה לקבוצה הבוגרת את ג'פרי שלאפ, תוצר מחלקת הנוער היחידי שהיה שותף לאליפות ההיסטורית של המועדון. תרומה צנועה, אך סמלית.

מאמן פיורנטינה, פאולו סוזה. GettyImages
בכל זאת השאיר משהו. פאולו סוזה/GettyImages

פלופ השבוע

מריו באלוטלי - מילאן

אחד מראשוני המברכים של לסטר סיטי ברשתות החברתיות, ודאי תהה מה היה קורה אילו. בקיץ הקודם הוא חיפש קבוצה, וברגעים מסוימים זו של קלאודיו ראניירי הייתה המועמדת המובילה לקלוט אותו. באלוטלי אוהב את טיפוס "האב האיטלקי המלטף" שראניירי מקרין בשנים האחרונות, ואילו המאמן היה מוכן לשקם את החלוץ שב-2012 נראה כמו החבילה השלמה אחרי שסייע למנצ'סטר סיטי לזכות באליפות והוביל את איטליה לגמר היורו.

לצערו של החלוץ האיטלקי - רק בן 25 אבל הולך בכיוון של אדריאנו הברזילאי - השידוך הזה לא יצא אל הפועל. האוהדים התנגדו, ראניירי העדיף להישאר עם מכסת החלוצים הקיימת ומילאן הייתה בסופו של דבר זו שחילצה אותו מליברפול, רק כדי לקבל ממנו גול אחד העונה והחטאת פנדל רשלנית בפיגור 2:0 מול פרוזינונה ביום ראשון. הרוסונרי אמנם נמנעו ממבוכה עם 3:3 דרמטי ובאלוטלי גם סבל מחוסר מזל כשכדור שלו זעזע את המשקוף בדקה ה-95, אך בסופו של יום הוא נותר הגיבור הטראגי של המחזור באיטליה. לאחר המשחק, באלו אף התקשר לסגן הנשיא אדריאנו גליאני כדי להתנצל, בידיעה שרק מילאן עוד יכולה להציל לו את הקריירה. האם היא מעוניינת? זו כבר שאלה אחרת.

שחקן מילאן מריו באלוטלי. רויטרס
איך פספסתי את ראניירי? מריו באלוטלי/רויטרס

מהלך השבוע

פרנצ'סקו טוטי - רומא

"זו רק ספקולציה, הרי טוטי הוא רומא ורומא היא טוטי", כך הגיב ראניירי לדיווחים בשבוע שעבר, לפיהם לסטר הגישה לקפטן הנצחי של הג'אלורוסי הצעה להצטרף אליה בקיץ. בתקשורת האיטלקית התעקשו שלסטר היא היחידה שיכולה למנוע מטוטי בן ה-39 לעבור ל-MLS ואוהדי רומא החלו לתהות איך זה ירגיש לראות את האליל שלהם לובש חולצה אחרת במדינה אחרת. אלא שגם במקרה הזה, כמו בכל נושא העונה, ראניירי ידע טוב מכולם.

ברומא החליטו להיענות לדרישת הקהל ולהציע לטוטי חוזה לעונה נוספת, והוא החזיר על כר הדשא עם שער רביעי כמחליף ב-2016 (כולם תוך שבועיים) והוביל למהפך מול גנואה. הקיסר ירה עם כל הלב כדור חופשי אל הרשת (שער ראשון שלו בבעיטה חופשית ישירה מאז מרץ 2013) וכמעט הכריח את ראשי רומא להגיש לו כבר את טיוטת החוזה החדש. גם ספאלטי יצא מגדרו כדי להלל את האיש שהביא לו שבע נקודות במו רגליו בשבועיים האחרונים. וגם כרטיס לליגת האלופות. בשני בלילה הוא שוב תפס את כל הכותרות, עד שבאה לסטר. עכשיו גם לה יש תואר אליפות יחיד ומיוחד - בדיוק כמו שיש לטוטי.

שחקן רומא, פרנצ'סקו טוטי. GettyImages
גם במקרה שלו ראניירי צדק. פרנצ'סקו טוטי/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: קרל דרלו (ניוקאסל) - השוער השלישי הפך לגיבור האלמוני של המגפייז
מגן ימני: שימה ורסאליקו (ססואולו) - משחקני המפתח בעונה המוצלחת
בלם: ווס מורגן (לסטר סיטי) - אלוף אנגליה, מי היה מעלה על הדעת?
בלם: קרלוס ויגאראי (חטאפה) - זמן נהדר לשער בכורה
מגן שמאלי: מקסוול (פריס סן ז'רמן) - שער הפרידה מפארק דה פראנס?
קשר: מארק נובל (ווסטהאם) - נותן את הכול כדי לקבל זימון ליורו
קשר: ריאד בודבוז (מונפלייה) - שלושה בישולים שצמצמו את הפער מזלאטן ודי מריה
קשר: דושאן טאדיץ' (סאות'המפטון) - רק ברקוביץ', הנרי ופברגאס בישלו לפניו שלישייה ביותר ממקרה אחד
חלוץ: קלאודיו פיסארו (ורדר ברמן) - 12 שערים ב-2016, מפציץ גם בגיל 37
חלוץ: דויה צ'ופ (מלאגה) - שלח את לבנטה לליגה השנייה
חלוץ: סאדיו מאנה (סאות'המפטון) - הוסיף גם את מנצ'סטר סיטי לרשימת החיסול שלו

ציוץ השבוע: לסטר סיטי אלופה - רגע ההכתרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully