וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטאטא מתחת לשטיח: לקראת חצי גמר המזרח בין קליבלנד ואטלנטה

2.5.2016 / 15:00

כדי לאתגר את הקאבס אחרי הסוויפ בעונה שעברה, ההוקס זקוקים קודם כל למהפך מחשבתי. אחר כך הם גם צריכים לנצל את החולשה של הספסל הדועך של טיירון לו, ולדאוג שהאסטרטגיה של בלאט מאשתקד לא תפרק שוב את ההתקפה. אסף רביץ על המבחן האולטימטיבי של אטלנטה (וקליבלנד)

אימג'בנק GettyImages

אחרי שגולדן סטייט נתנה את יריית הפתיחה לחצאי הגמר האיזוריים עם ניצחון על פורטלמד, קליבלנד ואטלנטה תפגשנה למשחק הראשון בסדרה שלהן הלילה (בין שני לשלישי, 2:00, ישיר בספורט 5) באוהיו. מחר נכין אתכם לסדרה השנייה בחצי גמר המזרח בין טורונטו למיאמי, שתחל בלילה שבין שלישי לרביעי.

טורונטו ומיאמי העפילו לחצי הגמר, גולדן סטייט עלתה ל-0:1 מול פורטלנד

סטף קרי: "סיכוי טוב שאשחק במשחק השלישי", וייד עקף את צ'מברליין

דיווח בארה"ב: "דיוויד בלאט ייפגש עם סקרמנטו, מועמד לאימון הקבוצה"

קיירי אירווינג, קליבלנד קאבלירס, מול ג'ף טיג, אטלנטה הוקס. GettyImages
קליבלנד חגגה במפגשים קודמים. אירויונג עם טיג/GettyImages

קליבלנד (1) - אטלנטה (4)

מאזן בעונה הרגילה: 0:3 לקליבלנד


המאמנים בפלייאוף: טיירון לו 0:4, מייק בודנהולזר 14:15

איך קליבלנד תנצח: קליבלנד יודעת לנצח את אטלנטה, היא טאטאה אותה בגמר המזרח בשנה שעברה ללא קיירי אירווינג (רוב הזמן) וקווין לאב וניצחה את שלושת מפגשי העונה הרגילה העונה (שניים מהם באווירת סוף עונה). ניתן להניח שטיירון לו יחזור לאסטרטגיה ההגנתית שעבדה בפלייאוף שעבר: לעבור מתחת לחסימות בפיק נ' רול, לפתות שחקנים כמו ג'ף טיג ודניס שרודר לזרוק מבחוץ, להביא מעט עזרה ולהכריח את השחקנים של ההוקס לשחק אחד על אחד כדי למנוע מהמשחק הקבוצתית שלהם לבוא לידי ביטוי.

ההתקפה של הקאבס תפגוש את ההגנה שבחצי השני של העונה הייתה הטובה בליגה. ההגנה של אטלנטה מתבססת על מלכודות למובילי הכדור בזכות הניידות של שחקני הפנים, המטרה שלה היא להכריח את מוביל הכדור לבצע פעולות קשות. הבעיה של ההוקס היא שאם היינו צריכים להמציא שחקן שישבור את ההגנה שלהם, היינו ממציאים את לברון ג'יימס. אין שחקן טוב ממנו בליגה במציאת שחקן פנוי בצד השני של המגרש, אם ישאירו לו נתיב לטבעת הוא יתנפל עליו. לברון נראה חד בפלייאוף הזה ובסיבוב הראשון סחף אחריו את לאב וקיירי. אם ההתקפה של קליבלנד תסתבך לו יעבור להרכב הנמוך שהיה בשימוש מוגבר מול דטרויט, הריווח שיוצר הרכב עם לברון ולאב כגבוהים יכריח את מייק בודנהולזר למצוא פתרונות הגנתיים חדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, מול תאבו ספולושה, אטלנטה הוקס. GettyImages
ספולושה מסוגל להגביל את לברון?/GettyImages

איך אטלנטה תנצח: הסוויפ בעונה שעברה נבע, קודם כל, מרכות של ההוקס אל מול העוצמה המנטלית שהייתה לקליבלנד בפלייאוף שעבר. אז לפני כל הניתוחים המקצועיים, כדי שלאטלנטה יהיה סיכוי היא חייבת להביא לידי ביטוי את הניסיון שצברה בשנים האחרונות. הקבוצה הזאת רצה ביחד שלוש שנים, שיחקה בחמש סדרות פלייאוף וניצחה שלוש מהן. הגיע הזמן שהיא תרגיש כמו קבוצה גדולה מול יריבה גדולה, שלא תקרוס בריבאונד ולא תתבטל כל פעם שקליבלנד מעלה הילוך. לא בטוח שקליבלנד חזקה מנטלית כמו בפלייאוף שעבר, אין לנו מושג איך היא תגיב למשברון מהסוג של פיגור 2:1, אטלנטה צריכה להרגיש שהיא מסוגלת לבחון את הסוגיה הזאת.

ברמה המקצועית, בודנהולזר יגיע מוכן יותר לאסטרטגיה ההגנתית של קליבלנד והכין כמה מהלכי נגד שהוא כבר הראה מול בוסטון. הפעם, עם לאב וקיירי, יהיו יותר חורים בהגנה של הקאבס. לאב פחות אוהב להתמודד מול שחקנים עם משחק חוץ, מול אל הורפורד ופול מילסאפ לא יהיה לטיי לו איפה להחביא אותו. ניתן להניח שבודנהולזר יכריח את קיירי ולאב לעבוד בהגנה ויתחיל התקפות בפיק נ' רול בין השחקנים שלהם, מה שיכריח את קליבלנד להביא יותר עזרה מכפי שהייתה רוצה ויאפשר למכונה ההתקפית של ההוקס להתניע.

ההגנה האקטיבית של אטלנטה עשויה לעבוד טוב יותר מול הרכבי מחליפים של הקאבס. מתפתחת בקליבלנד בעיית ספסל חמורה: אימן שאמפרט לא פוגע כל העונה, טימופיי מוזגוב יצא מהרוטציה. כל הספסל פרט למתיו דלבדובה היעיל תמיד קלע בכל הסדרה מול דטרויט 12 סלי שדה (כולל שני סלי גארבג' טיים של ג'ורדן מקריי), אטלנטה צריכה להכריח את שחקני המשנה להיות אלה שזורקים בדקות שהם משחקים. תאבו ספולושה, שלא שיחק בפלייאוף הקודם, ינסה להוכיח שהוא עדיין מסוגל להקשות על לברון.

אימן שאמפרט, קליבלנד קאבלירס, מול שחקני אטלנטה הוקס אל הורפורד, קייל קורבר. GettyImages
הספסל קצר מאי פעם. שאמפרט מתקשה מול הורפורד וקורבר/GettyImages

למה זו ה-סדרה: מבחינה סגנונית נטו, אטלנטה היא נציגת המזרח שמזכירה במשהו את גולדן סטייט וסן אנטוניו. זה יהיה מבחן מעניין לאופן בו ההגנה של קליבלנד עם לאב וקיירי מתמודדת עם יריבה שמניעה כדור מהר, יוצרת מצבי זריקה טובים ומחזיקה בקלע שלוש אדיר (קייל קורבר) שיוצר בלאגן בהגנה היריבה. זה יהיה המבחן הראשון של הגרסא הבריאה של קליבלנד מול יריבת פלייאוף מנוסה. הסדרה הזאת יכולה להיות אטרקטיבית גם בזכות האופציה של שתי הקבוצות להרכבים של חמישה קלעי חוץ עמוסים בשחקנים חכמים.

ולתחזית: לאטלנטה יש את הכלים להקשות קצת על קליבלנד, אבל לשם כך היא תצטרך להראות קשיחות מנטלית שלא אפיינה אותה בעבר, לקלוע זריקות חופשיות באחוזים גבוהים מהרגיל ולנצל את יתרון העומק. אני מאמין שחלק מהדברים האלה יקרו, וזה יספיק בשביל כמה דקות של מתח וסימני שאלה ראשונים אצל הקאבס. אבל רק כמה דקות. 2:4 לקליבלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully