וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יש בעיירה הבריטית הזאת שגרמה למלכת אנגליה להתאהב בה

2.5.2016 / 11:05

כ-100 קילומטר מלונדון, נמצאת העיירה הצבעונית ניומרקט - גן עדן לחובבי הסוסים. המוזיאון השונה, בתי ההרבעה המרשימים, בית מכירות פומביות וכמובן, הגינס 2,000. אפילו מלכת אנגליה כבר התאהבה

מרוצי סוסים. GettyImages
בכל יום שבעה מרוצים. פסטיבל 2,000 גיניס/GettyImages

נסו לדמיין את הדבר האהוב עליכם מכל. עכשיו, דמיינו מקום ענק, בגודל של עיירה, המוקדש אך ורק לדבר המסוים הזה. נשמע טוב לא? עבור חובבי הסוסים, לא מדובר בפנטזיה. העיירה ניומרקט, המרוחקת כ-100 קילומטרים מלונדון, הינה גן עדן עבור חובבי הסוסים. עיירה המוקדשת כולה לתחום, ובה כ-3,000 סוסים, כ-50 אורוות, שני מסלולי מרוצים, אינסוף מתקני אימונים וזה עוד לא הכול.

בניומרקט מתקני האימונים המובילים בבריטניה, בתי הרבעה מהטובים בעולם, בית מכירות פומביות מרשים למדי, מוזיאון המוקדש כולו לבעל החיים האצילי, מועדון רוכבים היסטורי (והיסטרי) ועוד. בנוסף, נחשבת העיירה לחביבה במיוחד על משפחת המלוכה, עוד מימיו של המלך ג'יימס הראשון, שהיה נוהג לפקוד את המקום באופן קבוע - דרך צ'ארלס הראשון, צ'ארלס השני ועד למלכה הנוכחית - המלכה אליזבת', המגיעה לניומרקט כדי לצפות בסוסיה מתאמנים.

גם אלו שלא נמנים על חובבי הענף ימצאו מה לעשות בניומרקט הצבעונית. מוזיאון הסוסים מכיל אינספור יצירות מרשימות, ובהן סוסים מפוחלצים בני יותר מ-100 שנה, אביזרי לבוש ששימשו את הרוכבים עוד במאה ה-19, תמונות היסטוריות, אילני יוחסין מרשימים ואפילו מתחם "עשו זאת בעצמכם". מה זה אומר? במוזיאון "מתקן" המדמה רכיבה על סוס מרוצים (בדומה לרכיבה על שור מכני), המאפשר לתיירים "להתחפש" לג'וקי ליום אחד.

כמו כן, התיירים הפוקדים את העירייה מוזמנים להתרשם מבתי ההרבעה המפוארים, לקבל הצצה פנימה ולראות במו עיניהם איך עובדת התעשייה. לברי המזל, ניתנת אפשרות לבקר בבית מכירות פומביות במהלך מכירה פומבית של סוסי מרוץ.

חגיגות ה-350

אבל עם כל הכבוד למוזיאונים, בתי ההרבעה ומתקני האימונים השונים, הרוב המוחלט של המבקרים בניומרקט מגיע למטרה מסוימת, והיא מרוצי הסוסים כמובן. מדי שנה נערכים בעיירה מרוצים רבים, אך הקרם דה לה קרם הוא מרוץ ה-2,000 גינס, שהתקיים השנה בסימן חגיגות 350 לניומרקט.

מדובר במרוץ הראשון בסדרת הטריפל קראון הבריטי - שלושה מרוצים חשובים הנערכים במהלך העונה ומיועדים לסוסים בני שלוש בלבד. אגב, למקרה שתהיתם, הסוס האחרון שזכה בכל שלושת המרוצים בעונה אחת היה ניג'ינסקי, אי שם בשנת 1970.

מרוצי סוסים. GettyImages
ניומרקט. בתי הרבעה מפוארים ומוזיאונים מרהיבים/GettyImages

מקום מובטח בדפי ההיסטוריה

מרוץ 2,000 גיניס, וכן מרוץ 1,000 גיניס שנערך למחרת גם כן בניומרקט, אמנם נחשבים למרוצים עתיקים ויוקרתיים, אך נחשבים לסוג של "חימום" עבור המרוצים הגדולים המגיעים מאוחר יותר העונה - הדרבי, אוקס וסנט לג'ר.

בכל שנה, במהלך יומיים שלמים הופכת "המכה" של עולם הסוסים לפסטיבל ענק וססגוני, כשעשרות אלפים פוקדים את המסלול במהלך שני ימי המרוצים. בכל יום מתקיימים שבעה מרוצים, כשהמרוץ המרכזי בכל אחד מהימים הינו הגיניס כמובן, המבטיח פרסים גדולים למנצחים.

השנה, סיפק מרוץ ה-2,000 גיניס סיום מפתיע במיוחד, כשהסוס גלילאו גולד עם הרוכב האיטלקי, פרנקי דטורי (יחס לזכייה 14-1) חצה ראשון את קו הסיום וגרף עבור בעליו סכום נאה של 285 אלף ליש"ט.

הסוס הפייבוריט לזכייה, אייר פורס בלו, עם הג'וקי ריאן מור, איכזב כשסיים רק במקום ה-12 מתוך 13 סוסים. מור התאושש במהירות כשניצח את מרוץ ה 1,000 גיניס עם הסוסה מיינדינג, מאורוותו של המאמן האירי הבכיר איידן אובריין. זה היה נצחונו השלישי של מור במרוץ הזה בחמש השנים האחרונות.

שני הסוסים המנצחים כבר הבטיחו לעצמם מקום בדפי ההיסטוריה, ולבטח ימשיכו לככב בקיץ הקרוב בכל המרוצים המרכזיים של עונת המרוצים השטוחים באנגליה.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

מור מרקוס בשיתוף רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully