וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הכוכב האדום נגד מכבי תל אביב: "אני כועס במיוחד על וויצ'יץ'. הרי הוא מכיר את המנהגים אצלנו"

27.4.2016 / 15:00

"פעלו מאחורי גבי", "מארח עשרות אנשים, אף אחד לא התנהג ככה", "הוצעו להם חוזים במיליונים", "עם יוביץ' הצלחנו ביורוליג, עם מקל מכבי לא התקדמה ביורוקאפ". נשיא הכוכב האדום עדיין לא נרגע מהביקור של דני פדרמן ו-וויצ'יץ' והסיכום עם שחקניו צירבס ומילר. ראיון

one

בווידיאו: ההפסד של מכבי תל אביב לנהריה

נבוישה צ'וביץ', נשיא הכוכב האדום בלגרד, כועס. כועס מאוד על מכבי תל אביב. "מעולם לא נתקלתי בדבר כזה", הוא אומר לוואלה! ספורט בנוגע לסיכומים שאליהם הגיעו הצהובים עם שחקני קבוצתו, מאיק צירבס וקווינסי מילר, לקראת הגעתם לישראל בעונה הבאה. "אני כועס במיוחד על ניקולה וויצ'יץ'. הרי הוא מכיר את המנהגים אצלנו. אתם באים, מגיעים להתארח בבית שלי, נכנסים לבית שלי - ואתם הגבתם לאירוח שלי בעשיית דברים מאחורי גבי?"

לפני חודש וחצי נחתו וויצ'יץ' ודני פדרמן בבלגרד, לקראת משחקה של הכוכב האדום מול פנאתינייקוס במסגרת הטופ 16 של היורוליג. "הם אמנם רכשו כרטיסים, אבל הזמנתי אותם לתא הצפייה שלי", מתאר צ'וביץ' בראיון שהועבר באמצעות אי-מייל. "הם לא אמרו למה הגיעו לכאן. חשבתי שזה דבר רגיל לארח אותם. לא תיארתי שהם הגיעו במטרה לגייס למכבי שחקנים פעילים בקבוצה שלי. לא מעט אורחים הגיעו למשחקים שלנו מעולם הכדורסל ואף אחד מעולם לא התנהג ככה. הם לא אמרו לנו שהם הולכים להחתים שחקנים שלנו, לא קיבלנו שום הסבר למה שהם עשו. ולא, אף פעם לא קיבלתי כל הסבר".

"אני נמצא בכדורסל כבר כמה עשורים", מוסיף נשיא הכוכב האדום. "הובלתי את הפדרציה הלאומית של יוגוסלביה, את ז'לז'ניק, את הכוכב האדום. עברו אצלי עשרות שחקנים מובילים, כמו מילוש תיאודוסיץ', מירוסלאב ראדוליצה, בובאן מריאנוביץ', זוראן ארצג, מילאן מצ'באן. אני מבין שמדובר בשוק חופשי, אבל כמה כללים בסיסיים הופרו כאן בגסות. ציפיתי שמועדון כמו מכבי תל אביב ינהג בהרבה יותר סטייל. תהיי בטוחה, גם לי יש יכולת ואמצעים לפעול כמו מכבי - אבל אני לא עושה את זה. אם אני מעוניין במישהו, אני יוצר קשר עם המועדון שלו, אנחנו יושבים ומדברים. מאמן של אחד המועדונים הגדולים באירופה יצר איתי קשר והתעניין בצירבס, ואמר לי שהוא רוצה לפנות אליו בסוף העונה ולהחתים אותו. אני חושב שזה האופן שבו הדברים צריכים להיעשות, ולא כפי שמכבי נהגו".

מילר וצירבס סיפרו לכם שיש להם סיכום עם מכבי?

"הם לא היו צריכים, מהר מאוד גילינו והבנו ממקורים אחרים את כל הסיפור איתם ועם מכבי. כשוויצ'יץ' ופדרמן כבר טסו מכאן לארה"ב, ברור שמיהרנו לשוחח עם שני השחקנים, כי הם בנו את השם שלהם בכוכב האדום, לא במכבי".

וככל שידוע לך, העסקות אכן סגורות?

"אני חושב שקווינסי מילר בכלל יחזור בעונה הבאה ל-NBA, כי הוא הראה שיש לו איכויות שמתאימות לליגה הזו. בחוזה עם צירבס יש כמה סעיפים ונראה מה יהיה. כרגע הם יודעים שהם צריכים לתת 100 אחוז בכוכב האדום".

שחקני הכוכב האדום בלגרד חוגגים, קווינסי מילר. GettyImages
קיבל פנייה ממכבי תל אביב. מילר/GettyImages

האם התלוננת בפני מישהו במכבי?

"לא, אין לי שום כוונה להתלונן על זה לאף אחד. אם הם חושבים שזו הדרך לעשות דברים, אז שיעשו אותם. אבל אם הם חושבים שהם 'עבדו' כאן על מישהו - הם טועים. את יכולה לברר עם אנשים בקבוצות באירופה מה הם חושבים על מגעים מהסוג הזה שעושה יריבה שלהם באירופה. הרבה כעסו על כך. האם המאמן של לוקומוטיב קובאן, יורגוס ברצוקאס, צריך לדבר אחרי המשחק באיסטנבול עם דרושפאקה על עזיבה אפשרית שלו למכבי? חודשיים וחצי לפני סיום העונה, אתה לא צריך לצעוק מהגג רק כדי לתקן טעויות שאתה עשית במהלך העונה, כשלא אכפת לך מההשלכות, מהפגיעה ביחסים עם אנשים מקבוצות אחרות".

אז מן הסתם תהיה השפעה על מערכת היחסים בין שני המועדונים.

"לא. הכוכב אדום הוא מועדון גדול מאוד, לרבים מאנשים בישראלי יש קשר מיוחד עם הסרבים מאז מלחמת העולם השנייה. הם לא מבינים את הגדולה ואת הפופולריות של הכוכב האדום בסרביה. אני אני מצטער שבמכבי בחרו לעשות את זה בדרך הזאת, אבל אנחנו לא אנשים נוטרי טינה, הסרבים הם כאלה. עם זאת, אל תצפו לתשואות ומחיאות כפיים כשמכבי תגיע לבלגרד בעונה הבאה".

האם זה השפיע על יכולת הקבוצה שלך?

"זוהי בדיוק הגדולה של הכוכב האדום שעליה אני מדבר. אם היינו מאפשרים לכל מהלך שגוי להפריע לנו, אז אנחנו לא מועדון גדול. היו דיווחים בסרביה על עזיבתם לכאורה של מילר וצירבס, אך יש לנו עוד 14 שחקנים צעירים בקבוצה, חלקם כבר מוכנים להחליף אותם. אנחנו לא צריכים לקנות שחקנים, אנחנו בונים שחקנים באמצעות המערכת שלנו".

אתה יכול להבין את החלטת שני השחקנים לעבור למכבי בעונה הבאה?

"באופן מסוים, אפילו אני יכול להבין את החלטתם. אך אני חוזר ואומר, רק אם הם אכן יחליטו לעבור למכבי. אני יודע שהוצעו להם חוזים בהיקף של מיליוני דולרים".

למה זה לא עבד עם גל מקל? גם אחרי שמקל עזב היו טענות לגבי שכר שלא שולם. הערמתם קשיים על שחרורו והוא קיבל אותו דרך פיב"א.

"גל לא הצליח בכוכב האדום. למרות שיש לו איכויות כשחקן, הוא לא התאים לשיטת המשחק של הקבוצה. לגבי השכר, הטענות שהוא הציג לציבור בישראל הן לא לגמרי נכונות, כמו גם האופן של איך כל זה קרה. אחרי הכל, את הסיטואציה של שני הרכזים שלנו בתחילת העונה רק מוכיחה שאתה לא יכול לקנות הכל בכסף. סטפן יוביץ', מי שגויס לכאורה עכשיו על ידי מכבי, לקח אותנו לפלייאוף היורוליג. מכבי עם מקל אפילו לא נכנס לשלבים המתקדמים של היורוקאפ".

גם עם סופוקליס שחורצאניטיס דברים לא עבדו.

"כמו גל, גם סופו לא התאים לשיטת המשחק של הכוכב האדום ולעבודה עם המאמן שלנו. סיימנו את זה כידידים והוא היה מאוד הוגן עם תנאי החוזה שסוכם בינינו".

שחקן הכוכב האדום בלגרד גל מקל. GettyImages
לא הצליח בכוכב האדום. מקל/GettyImages

צ'וביץ' מודע להתחזקות של הפועל ירושלים: "יש להם אולם חדש, וזה מחזק אותם מכל הבחינות, אבל כסף ואמצעים לבד לא מספיקים, אתה חייב לאהוב את מה שאתה עושה ולהשקיע בזה את הלב ואת הנשמה. מכבי היא אינדיקציה לכך שאתה לא יכול לקנות הכל בכסף וגם הפועל צריכה לדעת את זה. צריך לאתר שחקנים כישרוניים חדשים, כמו ברקוביץ', ג'מצ'י, כספי, זו הדרך להתפתח ולא לרכוש ולהעביר שחקנים. אני יודע שיש המון אנשים בישראל שאוהבים כדורסל ויש לכדרוסל בישראל חלק משמעותי גם בחיי. לגבי ירושלים, יש לי סיפור מעניין. כשכיהנתי כנשיא FMP לפני עשר שנים, ירושלים הייתה היריבה שלנו בחצי הגמר. התמודדנו מולם והסנטר ששיחק אצלנו אז, קימאני פרנד, היווה מלכודת עבורנו. הוא שיחק נהדר לאורך כל העונה, אבל מול ירושלים הציג את אחד המשחקים החלשים שלו והודחנו על חודה של נקודה. אחר כך, גיליתי שלילה לפני המשחק הוא חתם לעונה שאחרי עם אותה הפועל ירושלים.

בובאן מריאנוביץ' שיחק אצלך ועכשיו הוא בסן אנטוניו ספרס

"הוא בחור כישרוני מאוד. ובנה מחדש את הקריירה שלו בזמן שהוא שיחק בכוכב. בזכות העבודה הקשה שהוא השקיע כאן, הוא שדרג את הרמה שלו, לרמת משחק המתאימה ל- NBA. אנחנו שומעים ממנו לעיתים קרובות, זה אופייני גם לקבוצה כמו הכוכב האדום ששחקנים ששיחקו כאן נשארים ביחסים טובים עם המועדון".

לצ'וביץ' יש דעה נחרצת לגבי המאבק בין פיב"א והיורוליג והניסיון של פיב"א לחייב קבוצות באירופה לשחק במפעל שלהן.

"עמדת הכוכב האדום ברורה. אנחנו בעד האפשרות ביורוליג ובעד תחרות שמועדונים יכולים להרוויח ממנה, כי זה בנוי טוב. נגמרו הימים בהם שילמת את דמי הרשמה כדי לשחק בגביע, בעוד אנשים אחרים קטפו את פירות העבודה שלך. אנחנו מועדון צנוע מדי כדי להתערב בקונפליקט גדול כזה. נחכה לראות מה יהיו תוצאות המאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully