וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנאדולו אפס: דושאן איבקוביץ' פוטר לראשונה בקריירה

24.4.2016 / 19:26

המאמן הסרבי הוותיק תקף את נשיא המועדון בתום ההפסד בדרבי לפנרבחצ'ה, ובגיל 72 הופסקה עבודתו במהלך העונה - מה שלא קרה מעולם. "אדוני הנשיא", אמר איבקוביץ' בראיון טלוויזיוני, "כל אחד יכול למתוח עליי ביקורת, אבל אתה חצית את הגבול בהתנהגותך"

דושאן איבקוביץ' מאמן אנאדולו אפס. Aykut Akici, GettyImages
לא שידר על אותו גל כמו ההנהלה. איבקוביץ'/GettyImages, Aykut Akici

דושאן איבקוביץ' הוא אחד המאמנים המעוטרים והמוערכים בכדורסל האירופי. אלא שגם הוא לא חסין: הערב (ראשון), בגיל 72, פוטר הסרבי מתפקידו באנאדולו אפס, ולראשונה בקריירה הופסקה עבודתו במהלך העונה.

הסוד הכי גלוי בענף היה ש"דודה" לא ימשיך לעונה הבאה בקבוצה הטורקית, וכבר צצו ועלו דיווחים בנוגע לזהות מחליפו - כשהתקשורת ברחבי היבשת נקבה בשמותיהם של דיאן ראדוניץ', צ'אבי פסקואל ויורגוס ברצוקאס כמועמדים אפשריים.

אבל מה שקרה הערב בדרבי מול פנרבחצ'ה היה כנראה יותר מדי. שחקניו של איבקוביץ' קרסו לחלוטין דווקא נגד תלמידו לשעבר, ז'ליקו אוברדוביץ', ופיגרו 44:23 בהפסקת המחצית. הפער הגיע בשיאו ל-24 נקודות, וגם קאמבק מרשים לא מנע הפסד 73:69. למרות זאת, אפס שמרה על מקומה בפסגת הליגה הטורקית.

בראיון לטלוויזיה מיד אחרי המשחק תקף המאמן הסרבי בחריפות את נשיא אנאדולו אפס, טונקאי אוזילהאן, ואמר: "במהלך העונה, הנשיא אמר לי לא פעם 'ברכותיי, קואוץ', הצלחת להפסיד לקבוצה עם תקציב נמוך משלנו. ניסיתי הכל כדי להבין את המצב, אבל הנשיא הזה צריך עוד לפחות עשר שנים כדי לצבור ניסיון. אדוני הנשיא, כל אחד יכול למתוח עליי ביקורת, אבל אתה חצית את הגבול בהתנהגות שלך".

ההפסד הזה מצטרף לכישלון של איבקוביץ' ביורוליג, עם ההדחה כבר בשלב הטופ 16, ועוד מהבית שנחשב פחות איכותי. הסרבי הוותיק, שהגיע לאיסטנבול על תקן משיח בתחילת העונה שעברה, לאחר שזכה עם אולימפיאקוס ביורוליג, מצטרף לרשימה ארוכה של מאמנים שכשלו במועדון, ובהם דיוויד בלאט.

עוזרו של דודה, אחמט ג'אקי, יאמן את הקבוצה עד תום העונה, ואז תתחדש בורסת השמות בנוגע למאמן הקבוע בהמשך הדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully