וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורי ששון זכה במדליית הכסף באליפות אירופה בג'ודו: "צעד לקראת ריו"

23.4.2016 / 19:39

הישראלי הרשים במשקל מעל 100 ק"ג, כולל איפון תוך 16 שניות בחצי הגמר, עד שנעצר בגמר על ידי טדי רינר. ששון סיים כסגן אלוף אירופה בפעם השנייה ברציפות ויזכה למענק של 28 אלף ש"ח

אורי ששון, אורן סמדג`ה. איגוד הג`ודו,
"שמח שגרמתי אושר ושמחה לעם ישראל". אורי ששון עם מאמנו אורן סמדג'ה והמדליה/איגוד הג`ודו

אורי ששון זכה הערב (שבת) במדליית הכסף באליפות אירופה בג'ודו, בקטגוריית המשקל הכבדה ביותר - מעל 100 ק"ג. אחרי מדליית הכסף בפעם הקודמת, ששון קיווה להתייצב הפעם בראש הפודיום עם מדליית הזהב, אך נעצר בגמר על ידי אלוף העולם הכמעט נצחי טדי רינר. כזכור, המדליה הראשונה של ישראל בתחרות בקאזאן הייתה של תמנע נלסון לוי בת ה-21 שהשיגה מדליית ארד.

ששון נהנה מההגרלה ופתח את הופעתו היישר מהסיבוב השני, שם ניצח בווזארי את אושנגי קוקאורי מאזרבייג'אן. יריבו הבא היה יוהאן מטיס האסטוני, ואחרי קרב טקטי מתיש של 4:38 דקות הצליח הישראלי לבצע ריתוק לקראת הסיום וגרם למטיס להיכנע. בחצי הגמר, שנערך בשעות הערב, פגש ששון את דניאל נטאה הרומני, שלא הספיק להתחמם וכבר הוטל על המזרן באיפון נהדר, תוך 16 שניות בלבד.

בגמר, כאמור, המתין לששון יריב כמעט בלתי עביר. רינר הענק (2,04 מ', מעל 130 ק"ג), אלוף העולם שמונה פעמים ברציפות, כפה על הישראלי עונש מהיר בפתיחה ולמרות שספג לאחר מכן עונש משלו, המשיך לשלוט בקרב. ששון ניסה, אך בשלב מסוים התעייף, צבר עוד שני עונשים וכשנותרו שש שניות לסיום ננעל בבריח על ידי הצרפתי שהוסיף לעצמו מדליית זהב אירופית.

אורי ששון ג'ודוקא ישראלי (מימין) מול רוי מאייר. Dean Mouhtaropoulos, GettyImages
דרך מרשימה ומדליית כסף. אורי ששון/GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

בעקבות ההישג, ששון יזכה למענק מיוחד של 28 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנו אורן סמדג'ה, שהורחק במהלך הגמר, יקבל מחצית מהסכום.

ששון אמר בסיום: "הישג מאוד חשוב בשבילי וצעד קדימה לקראת ריו. אני מרגיש בטוח עם הצוות שמלווה אותי בראשותו של המאמן הלאומי אורן סמדג'ה ושמח שגרמתי אושר ושמחה לעם ישראל".

המאמן סמדג'ה: "כל הנבחרת הוכיחה אופי באליפות אירופה, אני והצוות תומכים וגאים בכולם. שמח שיש מדליה לישראל לכבוד חג הפסח. בגברים זאת מדליה חמישית ואני מרגיש שהחיבור עם הספורטאים הולך ומתעצם".

יו"ר האיגוד, משה פונטי, מסר: "אורי הוכיח אופי, נחישות ורצון לנצח את אחד הספורטאים הטובים בעולם טדי ריינר הצרפתי. מילה אחת טובה למאמני הנבחרות אורן סמאדג'ה ושני הרשקו שעושים ימים ולילות על מנת להביא את הספורטאים להישגים".

בקטגורייה עד 90 ק"ג, פתח לי קוכמן את הופעותיו בצורה מוצלחת, כאשר הטיל את הגרמני מארק אודנטל באיפון, קצת פחות מדקה לסיום הקרב ביניהם ולאחר שכן אחד מהשניים ספג שני עונשים. בסיבוב הבא פגש קוכמן את אלכסנדר אידיר הצרפתי ולאחר שספג עונש ויוקו הוא השתפר. הצרפתי ספג שני עונשים, אבל אז קוכמן טעה, חטף איפון והודח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully