וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הראשונה: לונה קורלימה הוכתרה כאלופת ישראל

22.4.2016 / 0:15

הרצה שהפכה לאחרונה לישראלית זכתה בתואר הלאומי ל-10 אלף מטר כשקבעה 35:01.33 דקות. אצל הגברים, עלמיה הוכתר כאלוף, אבל לא הצליח להשיג כרטיס לריו כמו גם יתר חבריו

קורלימה לונה ואיימרו עלמיה זכו באליות ישראל ב-10,000 מ'. טיבור יגר,
הזוכים המאושרים/טיבור יגר

לונה קורלימה, שעברה לא מעט מתח בחודשים האחרונים עם ההמתנה לאזרחות הישראלית, יכולה לחגוג בפעם הראשונה זכייה באליפות ישראל. קורלימה, אתלטית מכבי תל אביב, השתתפה באליפות ישראל ל-10 אלף מטר בהדר יוסף, הובילה לכל אורך הריצה וחגגה עם התואר הלאומי.

קורלימה פתחה בקצב מהיר שהיה עשוי להוביל אותה לריצה מהירה אפילו מ-34 דקות, אולם נשימותיה של אגר מקונן בלאו האתיופית בעורפה גרמו לה להגביר את הקצב ו"להיפטר" מיריבתה. ריצת הבדד של המרתוניסטית האולימפית לא סייעה לה במיוחד והקצב הואט במקצת. יתר על כן, בלאו הצליחה להדביק את הפער בהמשך, אבל לא מספיק כדי לסכן את קורלימה שחצתה ראשונה את קו הגמר ב-35:01.33 דקות ושיפרה את שיאה האישי ב-11.66 שניות. לראשונה מאז דרכה רגלה על מסלולי האתלטיקה בישראל, הוכתרה קורלימה לאלופת ישראל כאזרחית ישראלית ונכנסה ישירות למקום החמישי בהיסטוריה. האתלטית שמחזקת את מכבי כיוונים באר שבע חצתה שנייה את קו הגמר ב-35:06.72 דקות. את תמונת הפודיום השלימו ילנה דולינין מאיילות שסיימה עם הכסף ונועה חייט בת ה-19 שסיימה בשנה שעברה במקום השני ונאלצה "להסתפק" השנה רק בארד.

אצל הגברים היה מאבק על קריטריון לריו, אבל הרצים עברו את רף 28 הדקות שהיה דרוש. מי שהוכתר כאלוף ישראל היה איימרו עלמיה. יחד עם גירמה אמרה ודמקה טשאלה, השלושה נאבקו על כרטיס למשחקים, אבל כבר מההתחלה קצב הקריטריון נראה גדול עליהם. גם שני מכתיבי הקצב – טילאהון בזאב האתיופי וקלאופאס קיפרוטיץ' אנגטיץ' הקנייתי – לא היו תחילה בקצב, אבל אצלם הסיום היה מעודד. אמרה פתח טוב משני חבריו. הוא אמנם פיגר אחרי קצב הקריטריון, אבל הוביל במאבק על התואר הלאומי. לפרקים הוא הקדים את סגנו מהשנה שעברה, עלמיה, בכחצי הקפה. אלא שלעלמיה נותר לקראת הסיום הרבה יותר כוח. הוא צמצם את הפער ואף עקף את חברו לאימונים. סיומת מצוינת של מכתיבי הקצב הביאה אותם לחציית קו הגמר בתוצאות מהירות מהשיא הישראלי הבינלאומי (התוצאה הטובה שהושגה אי פעם על אדמת ישראל). בזאב ניצח ב-27:53.16 דקות – תוצאה המהווה שיפור של 5.89 שניות לשיא הקודם שנקבע על ידי ג'ייקוב צ'סארי הקנייתי לפני ארבע שנים. גם אנגטיץ' שסיים שני בתוצאה 27:53.30 דקות קבע כמובן תוצאה טובה מהשיא הבינלאומי שנותץ, אלא ששמו לא יתנוסס על טבלאות השיאים.

עלמיה חצה ראשון את קו הגמר בין הישראלים בתוצאה 28:48.21 דקות והשיב לעצמו את התואר בריצה זו אחרי שנת הפסקה. אמרה שהיה האלוף המכהן סיים שני בין הישראלים ב-28:59.96 דקות וטשאלה שלישי ב-29:11.57 דקות. בין משפרי השיאים הבולטים בין הגברים ניתן למנות את ימהרן יוסף שקבע 30:39.82 דקות ושיפר את שיאו ב-6.99 שניות, גשאו איילה שסיים ב-30:43.16 דקות ושיפר את שיאו ב-29.70 שניות ודניאל מולושט ששיפר את שיאו ב-27.82 שניות כשקבע 30:51.09 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully