וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה: תמנע נלסון לוי זכתה במדליית ארד בקאזאן

21.4.2016 / 20:43

הג'ודוקא עלתה לקרב על הארד מבית הניחומים, וניצחה את הצרפתייה רסבו בדרך למקום על הפודיום. היא תקבל מענק על סך של 20 אלף שקלים. נלסון לוי: "אין לי מילים לתאר את ההרגשה"

תמנע נלסון לוי ג'ודוקא ישראלית על הפודיום באליפות אירופה. איגוד הג'ודו, מערכת וואלה! NEWS
על הפודיום. נלסון לוי/מערכת וואלה! NEWS, איגוד הג'ודו

הישג נאה לג'ודוקא תמנע נלסון לוי באליפות אירופה בג'ודו הנערכת בקאזאן, רוסיה. אחרי שהגיעה לבית הניחומים, הצליחה הג'ודוקא (עד 52 ק"ג) לנצח יריבה גרמניה והגיעה לקרב על הארד, בו ניצחה את הלן רסבו הצרפתייה וסיימה את התחרות עם מדליה.

נלסון לוי רשמה יום מצוין כשעלתה לרבע הגמר אחרי ניצחון מפתיע על סגנית אלופת אירופה הדביג קראקס שהושג בזכות וואזארי בפתיחת הקרב. בסיבוב השני ניצחה לוי בניקוד עונשין את אנה בורובסקה מפולין. לאחר מכן גברה על הדוויג קראקס מהונגריה אך נכנעה לנורה דג'אקובה מקוסובו וצנחה לבית הניחומים. שם, בשלב הראשון ניצחה את ויולה וורכטר הגרמנייה ולאחר מכן את רסבו הצרפתייה, ניצחון שזיכה אותה במקום על הפודיום.

בעקבות השכייה תקבל נלסון לוי מענק מיוחד בסך 20 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. המאמן שני הרשקו יקבל מחצית מהסכום

בקטגוריית המשקל עד 66 ק"ג גולן פולק נחל אכזבה גדולה כשהודח כבר בסיבוב השני (הראשון בו השתתף) אחרי הפסד בניקוד לדמיטרי מינקו הבלארוסי.

בקטגוריה עד 60 ק"ג עבר טומי ארשנסקי את הקרב הראשון, מול הספרדי פרנסיסקו גאריגוס, בזכות ווזארי, אבל הפסידה בסיבוב השני לאזרי אילגר מושקיי שהשיג ווזארי והדיח את הישראלי.

בנשים, בקטגוריה עד 48 ק"ג, נועה מינסקר ניצחה בזכות איפון את ג'ואנה דיוגו מפורטוגל. עוד קודם לכן, מינסקר השיגה שלושה יוקו, אך הודחה מול האיטלקייה ולנטינה מוסקט בסיבב השני בגלל שתי נקודות עונש על פאסיביות לעומת אחת של יריבתה. מי שנחלה אכזבה גדולה היא שירה ראשוני שנכנעה כבר בסיבוב הראשון לרקה פופ ההונגריה בגלל עונש על פאסיביות.

בקטגוריה עד 52 ק"ג, גילי כהן, שקיוותה לעשות דרך ארוכה, ספגה עונש ממש בשניות הסיום של הקרב הראשון שלה והפסידה לרוסיה יוליה ריזחובה. מי שהגיעה הכי רחוק ביום הזה היא רוני שוורץ שנעצרה רק ברבע הגמר אחרי הפסד למלינדה קלמנדי אלופת העולם בגלל ניקוד על פאסיביות. שוורץ צנחה לבית הניחומים וניסתה להגיע לקרב על הארד, אך הפסידה לאבלין שופ השוויצרית. לפני כן, עלתה שוורץ לסיבוב השלישי אחרי שניצחה את ג'ואנה ראמוס הפורטוגלית. שוורץ קיבלה שלוש נקודות עונשין על פאסיביות אבל ניצחה בזכות יוקו שהשיגה. בסיבוב הראשון ניצחה שוורץ בווזארי את מריה ארטל מגרמניה.

תמנע נלסון לוי עם שני הרשקו. איגוד הג`ודו, מערכת וואלה! NEWS
הישג ענק. נלסון לוי עם הרשקו/מערכת וואלה! NEWS, איגוד הג`ודו

נלסון לוי אמרה לאחר הזכייה: "אין לי מילים לתאר את ההרגשה של היום המדהים שעברתי, כל העבודה הקשה, שעות של אימונים הובילו אותי להישג המשמעותי בקריירה שלי. אני בטוחה שעוד הישגים רבים לפני ואני מחוייבת להמשיך לעשות את כל המאמצים האפשריים כדי לעמוד בציפיות שלי. אני רוצה להודות מכל הלב לכל הצוות המקצועי בנבחרת הנשים בראשות שני הרשקו, לעומר יצחקי שגם ליווה אותי היום, לאיגוד הג'ודו והעומד בראשו משה פונטי, לאגודה שלי מיטב ירושלים ומאמני האישי יואל ליבסטר, למנהל הספורט, לוועד האולימפי ולפרוייקט אתנה על התמיכה לאורך כל הדרך. אני מאושרת!".

מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו: "אני גאה מאוד בתמנע שסיימה יום מדהים הכולל נצחונות על ספורטאיות מהטופ העולמי. תמנע היא הוכחה מדהימה על העומק והעבודה היסודית והמקצועית שאנו עושים בנבחרת ובאיגוד הג'ודו.
זו גאווה גדולה לדעת כמאמן שיש דור המשך חזק ואיכותי שהולך בעקבות הספורטאיות הבכירות שלנו".

יושב ראש האיגוד משה פונטי: "זה מדהים לראות את הרעב שספורטאית צעירה יכולה להגיע איתה לאליפות אירופה ראשונה ולסיים בהישג מדהים עם מדלית ארד. זה נותן לי מוטיבציה גדולה מאוד גם לקראת האולימפיאדה הבאה בטוקיו 2020. אני תמיד אמרתי שבמקביל לבניית הסגל ל-2016 אנו בונים עומק איכותי להמשך. אני לא שוכח ורוצה להודות לכל אלו שעזרו ועוזרים לנו להגיע להישגים הללו: לשרת הספורט מירי רגב, לוועד האולימפי והעומד בראשו יגאל כרמי, למנהל הספורט ולצוות המאמנים שעושים עבודה נפלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully