וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לו עוד מספרות בקנה: החשיבות של ברק יצחקי למכבי תל אביב

21.4.2016 / 14:00

בדש מסביר כמה קשה לו להפוך לשחקן ספסל, איינבינדר בטוח שהוא היחיד פרט לזהבי שיחלץ את האלופה ממצבי לחץ. אז האם לצהובים באמת יש רק את זהבי וחצי יצחקי, כפי שיוקאנוביץ' טען, או שכולם טועים כשהם מספידים את החלוץ הוותיק? הבלוג של אופיר סער

צילום מסך

חמש דקות לפני שריקת הסיום בתיקו המאופס של מכבי תל אביב בחיפה רשם ברק יצחקי את ההחמצה של המשחק, כשבעט חלש מ-10 מטר החוצה כדור שהגיע אליו מהרחקה רעה של אייל משומר. מוטי איווניר אמר לאחר אותו מהלך: "יצחקי קיבל את הכדור בזווית פחות נוחה ולרגל שמאל, ולכן בעט לא טוב". אבל מי שמכיר את ברק יצחקי יודע שעם כל הכבוד לזווית ולרגל, הכל היה כאן עניין של חלודה. או כמו שאומר ברק בדש לוואלה! ספורט: "כשברק חד, הוא שם את זה עם הגב לשער, באיזו רגל שתבחר - במספרת, בצ'יפ ואם צריך גם עם הברך. הכל עניין של דקות משחק וחדות".

וזהו גם סימן השאלה הגדול סביב ברק יצחקי במכבי תל אביב של פטר בוס. התחושה היא שאולי בפעם הראשונה בקריירה שלו, יצחקי הפך לסוג של שחקן משלים. מחליף קבוע, אופציה שלישית או רביעית להרכב. בגיל 31 וחצי, עם כל הפציעות הקשות והפציעות הקטנות שמלוות אותו, יש שטוענים שהוא מעבר לשיא. ומנגד יש כאלה הטוענים שעדיין מדובר בכלי שניתן להפיק ממנו הרבה - כי מדובר באחד השחקנים הבודדים בארץ שבאמת יכול לעשות משהו מול הגנות צפופות.

שחקנים, כמו שחקנים, רואים את הדברים אחרת. הם תולים את הבעיה בעיקר בדקות המשחק, בחדות. דן איינבינדר מסביר: "יצחקי עבר פציעה קשה פעמיים, והוא לא חוזר להיות שחקן הרכב. מצטרפות לזה פציעות קטנות שלא נותנות לך להיות 100%. זה קשה מאוד, אתה צריך לשחק רצוף כדי להיות באמת חד". גם בדש מסכים: "יצחקי הגיע לפיק לפני הפציעה הראשונה ולפני השנייה וכל פעם זה נעצר. ובמכבי, כשאתה פצוע, אתה משלם כי כשאתה חוזר ההרכב תפוס. יצחקי נלחם בטירוף לחזור מהפציעות, הוא עבד קשה מאוד כדי להוכיח שהוא אותו ברק יצחקי".

20:30, ספורט 5: מכבי תל אביב נגד בני סכנין בחצי גמר הגביע

שחקן מכבי תל אביב, ברק יצחקי. ברני ארדוב
לראשונה בקריירה הוא שחקן משלים. ברק יצחקי/ברני ארדוב

אפשר היה לראות את הקושי של יצחקי לאחר שער הניצחון מול בית"ר ירושלים. יצחקי הוריד לערן זהבי את הכדור בדרך ל-2:3 שהעלה את הצהובים למקום הראשון. עוד לפני המשחק הוא גם נשלח למסיבת העיתונאים של הקבוצה, אך בסך הכל עלה כמחליף כמה דקות לסיום רק בשל פציעה של טל בן חיים. לאחר מכן הוא לא חגג אלא ירד ישר לחדר ההלבשה. לא פשוט לו עם העובדה שהוא לא משחק מספיק, הוא לא שחקן של כמה דקות, הוא בא מסיטואציה אחרת.

אפשר היה לראות אחרי הגול שיצחקי רץ לכיוון היציעים ומי שרץ אחריו היה גל אלברמן, החצי השני שלו והשותף לחדר. אלברמן יודע כמה זה קשה ליצחקי להיכנס בסיטואציה הזאת. וגם ברק בדש מסביר: "אני הגעתי למכבי בידיעה שאני שחקן משלים. ברק הוא כוכב, הוא לא רגיל למצב כזה. לא כיף להיכנס לסיטואציה הזו וטבעי שיהיה קשה לו עם זה. זה חלק ממנו, הוא אוהב את המשחק ורוצה לשחק, זה חלק מהטירוף שלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שחקני מכבי תל אביב, ברק יצחקי, ברק בדש, ערן זהבי. ברני ארדוב
"הוא כוכב, הוא לא רגיל לסיטואציה הזו". בדש עם יצחקי/ברני ארדוב
"הדברים הקטנים שלו שמשנים משחק לא נעלמו. הטאץ'. הקסם. זה רק עניין של חדות. לא של גיל או מעבר לשיא"

המעורבות בשער של זהבי וההזדמנות בחיפה על בישרו דבר אחד גדול - יצחקי עשוי להיות אחד מהגורמים המכריעים בנוגע לסיכויים של מכבי תל אביב לקחת אליפות, ואולי אפילו את הדאבל. בניגוד לשנים קודמות, הסיום מאוד מותח ומצריך מכל שחקן עצבי ברזל ויכולת התמודדות בסיטואציה שגם לא מעט שחקנים של האלופה נלחצים ממנה. בדיוק כפי שהיה בדקות האחרונות נגד בית"ר ירושלים. או בחיפה במשחק האחרון.

וכאן נכנס לתמונה יצחקי. מדברים על המשקל שלו, על הגוף שמתקשה להתאושש, זורקים הרבה דברים לאוויר, חלקם אולי נכונים, אך גם השורה התחתונה והיא שפרט לערן זהבי אין במכבי יותר מדי מי שיכריע. או כמו שאומר דן איינבינדר: "אם יש מישהו פרט לזהבי שיכול לפרוץ הגנה סגורה או לעשות את המהלך הבלתי צפוי, זה ברק יצחקי. הדברים הקטנים שלו שמשנים משחק לא נעלמו. הטאץ'. הקסם. זה רק עניין של חדות. לא של גיל או מעבר לשיא".

"לכו למשחק הראשון נגד פלזן, שמכבי הפסידה בבית 2:1", מחדד איינבינדר. "ברק עלה מהספסל, כולם בלחץ שבתוצאה כזאת נגמרת העונה האירופית והוא נותן צ'יפ שמשאיר את מכבי תל אביב בחיים. זה בדיוק ברק יצחקי. וזה בדיוק מה שהוא שווה למכבי תל אביב. היכולת להכריע ברגעים של לחץ, כשכולם מתקשים. את מה שיש לו אי אפשר לקחת ממנו וזה לא השתנה בכמה חודשים".

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מחפשים שחקן הכרעה לצידו. ערן זהבי/ברני ארדוב
"ברק היה כוכב בליגה הזאת כשאנחנו היינו בנערים ובנוער. מסתכלים עליו אחרת, מנסים ללמוד ממנו את הדברים הקטנים הרבה מעבר לכדורגל"

כשלברק יצחקי קצת פחות טוב, כולם במכבי תל אביב אוהבים להיות סביבו ולחבק. הצעירים גדלו עליו. או איך שאומר אחד מהם: "עבור הרוב כאן, ברק היה כוכב בליגה הזאת כשאנחנו היינו בנערים ובנוער. מסתכלים עליו אחרת, מנסים ללמוד ממנו את הדברים הקטנים הרבה מעבר לכדורגל".

כשמבינים את ההשפעה, מבינים אולי כמה הוא יכול להיות משמעותי עבור מכבי תל אביב בפיניש הזה של העונה. בהתמודדות ברגעי ההכרעה, כששחקנים חוששים לגעת בכדור וממתינים שאחרים ייקחו אחריות. אפילו על שחקנים עם לא מעט ניסיון בהפועל באר שבע רואים כמה זה משפיע. זה לא דומה לשום דבר אחר שחוו השחקנים במהלך העונה הרגילה.

אם נגד בית"ר יצחקי נכנס כמחליף אחרון בשל פציעה של בן חיים, נגד חיפה הוא כבר נכנס לפני עדן בן בסט. מין תחושה שבוס הבין ממי תבוא לו הישועה בסיטואציות הללו. אולי תובנה סופית עם מי הוא רוצה ללכת בפינאלה של העונה ולנסות לייצר שובר שיוויון במשחקים המתוחים הללו בהן מכבי מתקשה. סלבישה יוקאנוביץ' היה אומר בתחילת העונה לסובביו: "יש לי בהתקפה את זהבי וחצי ברק יצחקי. וזהו". אולי פטר בוס מתחיל להבין שהוא יצטרך את החצי הזה שישלים לו לאליפות. ואולי דאבל.

פטר בוס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מבין שהוא צריך את יצחקי. פטר בוס/ברני ארדוב
"בימים כאלה הוא עוד יותר משמעותי. הוא עבר כבר הכל, גולים בדקות 90, מהפכים, לחץ, גביעים, אליפויות, שיחק בבית"ר ובמכבי בלחצים אדירים. אתה זורק אותו למים הוא יודע לשחות"

כשמדברים עם בדש ואיינבינדר, מבינים שמאבק האליפות הנוכחי, שהוא הקשה ביותר שמכבי תל אביב חווה תחת קרויף, מחייב קור רוח ברמה אחרת. "לא במקרה הוא הכי אהוד ואהוב אחרי ערן, יש לו את הקסם הזה", אומר קשר בית"ר היום. או חלוץ רעננה שמסביר כי "כשהגעתי למכבי תל אביב ידעתי שהוא טוב. אך רק באימונים הבנתי עד כמה. גם ממה שקורה סביבו וגם מהקסם ברגליים. בשבילו קונים כרטיס".

אבל בקרוב גם תיגמר העונה, ואם יצחקי לא יקבל דקות משמעותיות או יחול שינוי בסטטוס שלו, הדיבורים על הגיל והפציעות והטענות שהוא מעבר לשיא יחזרו לעלות על הפרק. אולי הוא אפילו יתחיל לפזול החוצה. יוסי בניון עקץ אתמול על כך שאחרי גיל 30 כבר מתחילים להפריש כאן שחקנים. גם יצחקי מתחיל לקבל עקיצות דומות.

בדש בן ה-33 למד לחיות כבר שנים עם "מקצוע מאוד-מאוד אכזר. אני עובר את זה עד היום. במשחק לא טוב אומרים שאני מבוגר או מעבר לשיא ובמשחק טוב מחמיאים לניסיון - 'איך הוא שומר על עצמו וכמה צריכים ללמוד ממנו'. צריך לשמור על קו מסויים ולהתנתק מזה, ברק יודע לעשות את זה".

הערב (20.30, ערוץ 5) נגד בני סכנין בחצי הגמר זה עוד רגע של מאני טיים עבור מכבי תל אביב ויצחקי. האם הוא יהיה שובר השיוויון על קו הסיום? בדש מסכם: "עד היום יצחקי הוכיח לא פעם ולא פעמיים, במיוחד בסוג כזה של לחץ, מה יש לו לתת. בימים כאלה הוא עוד יותר משמעותי. הוא עבר כבר הכל, גולים בדקות 90, מהפכים, לחץ, גביעים, אליפויות, שיחק בבית"ר ובמכבי בלחצים אדירים. אתה זורק אותו למים הוא יודע לשחות, הוא לא מאבד את זה ואולי זה הדבר הכי טוב שיוכל להביא למכבי במצב הנוכחי".

ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב חוגג. ברני ארדוב
"בשבילו קונים כרטיס". ברק יצחקי/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • ברק יצחקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully