וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איגוד הכדורסל: "אם פיב"א תממש את האיום, תהיה מלחמה"

18.4.2016 / 12:17

עמירם הלוי מבהיר כי בישראל ממשיכים להיערך כרגיל לאירוח היורובאסקט ב-2017 ומזהיר: "ברור שהכל נראה כרגע כמו שליפות ואיומים, אבל לפיב"א יש כוח עצום ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לריב איתה"

עמירם הלוי יו"ר איגוד הכדורסל. יוסי ציפקיס
נזהר. עמירם הלוי/יוסי ציפקיס

האיום החריף של פיב"א להשעות 14 מדינות מכל פעילות העמיד את הכדורסל האירופי במבוכה. בעוד שנה וחצי ייערך היורובאסקט, ונכון לעכשיו לא ישתתפו בו האלופה ספרד, סגניתה ליטא ועוד ארבע נבחרות שהגיעו לרבע הגמר. למעשה, רק חמש הבטיחו את מקומן, ורובן לא בדיוק נמנות על אריות היבשת: צרפת, צ'כיה, לטביה, רומניה ופינלנד.

אלא שרבים אינם לוקחים ברצינות את האיומים שנשמעים מהתאחדות הכדורסל הבינלאומית, מכיוון שמימושם יביא לשמיטת הקרקע מתחת לרגליהם - ויהפוך את טורניר הדגל של פיב"א ללא רלוונטי בעליל. ישראל וטורקיה, שתיים מהמדינות שאמורות לארח את אליפות אירופה 2017, נמנות על המושעות המיועדות, אולם ממשיכות כהרגלן בהיערכות לקראת האירוע.

"להגיד שאנחנו יודעים או יכולים להיערך מה יקרה, אנחנו לא יכולים", מודה יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, בשיחה עם וואלה! ספורט. "ברור שיש כאן מלחמת עולם, ופיב"א מאיימת להפעיל את נשק יום הדין. אנחנו יכולים להתנחם בעובדה שאנחנו נמצאים בחברה מכובדת עם מעצמות קצת יותר גדולות וחשובות מישראל. אנחנו יודעים מה עמדתם של כל האיגודים, אחרי סדרת פגישות שקיימנו בחודשים האחרונים".

שחקן נבחרת ישראל יותם הלפרין עם המאמן ארז אדלשטיין. ברני ארדוב
תהיה אליפות או לא? הלפרין ואדלשטיין/ברני ארדוב

מה יכולתם לעשות כדי למנוע את המצב הזה?

"המלחמה של פיב"א אינה נוגעת לקבוצות היורוליג, אלא לקבוצות היורוקאפ. ראשי הפועל ירושלים ביקשו ללמוד את המפעל החדש שיוקם, ועזרתי להם בפגישות עם האנשים הבכירים בפיב"א. הם שאלו שאלות, קיבלו תשובות, והחליטו מה שהחליטו. אני לא נמצא במקום של כעסים".

אפשר להבין את ההחלטה שלהם. כשאתה מסתכל על רשימת הקבוצות שיופיעו ביורוקאפ, ברור שהמפעל הזה נתפס יוקרתי וחזק יותר מליגת האלופות של פיב"א.

"אני לא יודע, צריך זמן כדי לקבל פרספקטיבה לגבי חוזקו של מפעל כזה או אחר. אי אפשר לשפוט את זה עוד לפני העונה הראשונה. בסופו של דבר, מה שמעניין את רוב הקבוצות זה העניין הכספי, ואם פיב"א תדע לתת מענקים ראויים למי שישתתף במפעל שלה, היא תתקדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יו"ר איגוד הכדורסל עמירם הלוי. ברני ארדוב
"באומן מאוד נחוש"/ברני ארדוב

עם יד על הלב, אני מניח שגם אתה מתקשה להאמין שפיב"א תעמוד באיומיה.

"ברור שכרגע זה נראה כמו שליפות ואיומים, אבל מנכ"ל פיב"א, פטריק באומן, מאוד נחוש ולמיטב הבנתי הוא מוביל את העניין הזה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לריב עם פיב"א, כי אנחנו חלק מפיב"א, אבל יש גם כדורסל שאסור לנו לפגוע בו".

גם האיגודים במדינות האחרות תומכים בפיב"א?

"ברמת העיקרון כן, אבל לכל איגוד יש את הפוליטיקה הפנימית ואת הצרות הפנימיות שלו. למשל, נשיא האיגוד הטורקי הוא מראשי פיב"א ומוביל את המפעל החדש, וגם טורקיה נמצאת בין המדינות המושעות. אותו דבר לגבי פולין. לפיב"א יש כוח עצום, והיא יכולה לעשות צרות, אבל אם היא תפעיל את נשק יום הדין - באמת תהיה כאן מלחמה אמיתית.

"צריך לזכור שעוד לפני אליפות אירופה, יש הקיץ אולימפיאדה, והשתתפותן של חלק מהנבחרות במשחקים מוטלת כרגע בספק, כשקודם לכן יש טורניר קדם אולימפי. אף אחד לא רוצה לחזור לימים של אליפויות עם כוכבית, כמו בתחילת שנות השמונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully