וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתירה: דני פרידמן סיים במקום השישי בגמר גביע העולם

17.4.2016 / 14:57

החותר הבכיר של ישראל חצה את קו סיום 2,000 המטרים באיטליה בזמן של 7:23.59 והיה לישראלי הראשון שמופיע בגמר גביע העולם. מאמנו האיטלקי מאוכזב: "אם דני לא ייקח את אחד הכרטיסים לריו, זה יהיה חבל מאוד"

דני פרידמן חותר ישראלי. DETLEV SEYB, מערכת וואלה! NEWS
לא רחוק מהפודיום. דני פרידמן/מערכת וואלה! NEWS, DETLEV SEYB

אלוף ישראל בחתירה, דני פרידמן, היה היום (ראשון) הישראלי הראשון בהיסטוריה שהתחרה בגמר גביע העולם בחתירה. הוא חצה את קו סיום 2,000 המטרים בווארזה, איטליה, במקום השישי עם זמן של 7:23.69 דקות. 500 המטרים הראשונים היו צמודים מאוד, ופרידמן סיים אותם רביעי. אלא שכבר ב-1,000 המטרים פתח אלוף אירופה, דמיר מרטין, פער משמעותי, כשרק אנחל רודריגס מקובה (מחזיק הגביע בשנת 2015), ונתן ז'ימצ'יק מפולין הצליחו להישאר איתו במרוץ. בקו 1,500 המטרים היה פרידמן במקום השישי ונשאר אחרון עד סוף המקצה. דמיר מרטין ניצח וזכה במדליית הזהב עם זמן של 7:10:23, כשרודריגז וז'ימצ'יק סיימו אחריו וקטפו את מדליות הכסף והארד בהתאמה.

פרידמן בן ה-28, המתאמן לסירוגין בגבירטה שבאיטליה ובמרכז דניאל לחתירה בתל אביב, הוא התקווה אולימפית של החתירה האקדמית בישראל. זו הייתה עבורו התחרות האחרונה לפני מבחני הקריטריון לריו שיתקיימו ב-22-23 במאי בלוצרן, שוויץ. מאמנו של פרידמן, האיטלקי ג'ובאני קלברסה, אלוף עולם ומדליסט אולימפי בעצמו, לא היה שבע רצון, ואמר: "המרחק מהקבוצה המובילה בסיום היה גדול, גדול מדי. שניים מהחותרים שניצחו היום את דני, הפולני והפיני, יהיו בין אלה שיתחרו נגדו גם במבחני הקריטריון בחודש הבא. יש רק שלושה כרטיסים לריו, ואם דני לא ייקח אחד מהם, זה יהיה חבל מאוד. אנחנו נבצע את כל מה שניתן בחודש הקרוב באימונים ובהכנה פסיכולוגית. אני רוצה את דני באולימפיאדה, ואנחנו לא נוותר".

עוד בגביע העולם, מוקדם יותר היום צמד החותרים הישראלי, אולג גונורובסקי ותומר שוורצמן, סיימו את התחרויות במקום העשירי המכובד בקטגוריית סירה זוגית משוט כפול.

דני פרידמן חותר ישראלי. DETLEV SEYB, מערכת וואלה! NEWS
היסטוריה. דני פרידמן/מערכת וואלה! NEWS, DETLEV SEYB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully