וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי זה מה שברצלונה צריכה? סופיאן בופאל במדור נבחרי השבוע

18.4.2016 / 14:00

בגיל 17, סופיאן בופאל היה הגמד (1.45 מ') בעל שלוש הריאות. מאז גבה, הפך לאחד הצעירים המבוקשים באירופה ובשבת חיקה את דמבלה עם שלושער לעיני נציג ברצלונה המשוועת לרענון. עוד במדור: גיבור האליפות של יובנטוס, האיש שהחמיץ שני פנדלים במשחק וקאמבק בנגיעה אחת

one

בווידאו: שני הפנדלים המוחמצים של סיידו בראהינו

שחקן השבוע

סופיאן בופאל - ליל

רוברט פרננדס, המנהל הטכני של ברצלונה, הפך לקמע של הכישרונות הצעירים בצרפת. אחרי שחזה בעוסמאן דמבלה מככב עם שלושער במדי ראן, הוא נדד הפעם לקורסיקה כדי לעקוב מקרוב אחר מי שזכה בליל לכינוי "אדן הזאר החדש": סופיאן בופאל. מה היה ההספק של כוכב ליל לעיני העוקב מקטלוניה? שלושער ראשון בקריירה, וולה שהזכיר למאמן שלו את השער המפורסם של ואן באסטן והופעה שהקפיצה את תג המחיר ליותר מ-20 מיליון יורו.

ושחקן מסוגם של דמבלה או בופאל זה בדיוק מה שחסר כרגע לברצלונה. לקבוצה שנחשבת לדעת רבים לטובה בעולם, גם בעיצומו של המשבר הנוכחי, פשוט אין אופציות חלופיות בהתקפה. איכשהו היא התגברה במשך חודשיים וחצי על היעדרו של ליאונל מסי, אבל משלמת על כך בריבית כעת, כשלואיס סוארס וניימאר נופלים מהרגליים. פדרו הלך, מוניר לא מספיק איכותי כרגע ולברצלונה חסרים לפחות שני שחקנים שיכולים להעיר את החלק הקדמי כמחליפים או לתת מנוחה לכוכבים במחזורי אמצע השבוע.

בופאל - האיש "בעל שלוש הריאות", כפי שקראו לו באנז'ה - ישמח להיות כזה. אולם, התחרות עליו לא תהיה פשוטה. כל האנגליות הבכירות ושתי המילאנזיות נמצאות במרוץ, אליו הצטרפה לאחרונה פריס סן ז'רמן, הקבוצה מעיר הולדתו. בליל אישרו כי הוא יימכר בוודאות בקיץ, והם מצפים לקבל עליו לפחות פי חמישה מהסכום בו רכשו אותו (4 מיליון יורו) רק לפני שנה וחצי מאנז'ה, שם בכלל רצו להיפטר ממנו כשהיה בן 17 והיה עדיין בגובה 1.45 מטר בלבד. "זה חלק מה-DNA של הליגה הצרפתית, אנחנו נמכור אותו כדי לאזן את התקציב", הסביר המאמן פרדריק אנטונטי לאחר המשחק בקורסיקה. ואיזו הופעה קסומה זו הייתה מבחינת בופאל.

הקשר בן ה-22, שרק לפני כחודש בחר במפתיע לייצג את מרוקו ולא את צרפת (בעיקר בזכות הרווה רנאר, שהדריך אותו בליל ומונה למאמן החדש של מרוקו), הצדיק כל סופרלטיב במשחק מול גאזלק אז'קסיו (2:4). פרט לעובדה שעשה ככל העולה על רוחו בכנף השמאלית עם יכולת הכדרור המוכרת, בופאל הציג בעיקר טכניקת בעיטה עילאית. בדקה ה-19 הוא הפציץ מהאוויר בימין והפך למועמד לשער העונה, לאחר מכן בעט כדור חד בשמאל מ-17 מטרים ואת השלושער השלים עם כדרור בצד שמאל, דאבל-פס ואז בעיטה שטוחה בימין לפינה הרחוקה. 11 שערי ליגה וארבעה בישולים (בעונה המלאה הראשונה שלו בליג 1) יש ללהיט של ליל, שהוביל את קבוצתו לרצף של שישה ניצחונות ולמאבק על הכרטיס לליגה האירופית. בופאל? הוא שווה ליגת האלופות.

סופיאן בופאל שחקן ליל. רויטרס
טכניקת בעיטה עילאית. סופיאן בופאל/רויטרס

מאמן השבוע

מסימיליאנו אלגרי - יובנטוס

בזמן שמילאן הציגה את המאמן הרביעי שלה מאז פיטרה אותו בינואר 2014, מסימיליאנו אלגרי הניח עוד יד על הסקודטו שישלים קאמבק מפואר. קאמבק שמעטים האמינו שיכול לקרות. הרי יובנטוס רשמה את פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה בעידן המודרני, עד שאלגרי התעשת. הוא חזר ל-3-5-2 המוכר והטוב, הודה בטעות שלו לגבי פאולו דיבאלה ולאורך כל הדרך שידר כי האליפות עדיין לא אבודה. והנה, חמישה מחזורים לסיום העונה, התואר כבר בכיס של יובנטוס, שבעקבות הרביעייה לרשת פאלרמו נהנית כבר מפער של תשע נקודות בפסגה ועשויה לחגוג אליפות חמישית ברציפות בשבוע הבא, במגרשה של היריבה המרה פיורנטינה.

במחזור ה-10, ססואולו הנחילה ליובנטוס הפסד ליגה רביעי והותירה אותה במקום ה-12, מרחק 11 נקודות מרומא המוליכה. מאז, הגברת הזקנה ניצחה ב-22 מ-23 משחקים (!) וספגה רק שמונה שערים. ג'יג'י בופון שבר שיא ליגה, הבלמים זכו לשבחים ודיבאלה הועלה לדרגת אליל, אבל התואר הזה יהיה שייך קודם כל לאלגרי. מסיטואציה בה העסק נראה על סף פירוק, הוא הצליח לתקן את הטעויות שלו ולחבר את הכול מחדש. ההגרלה באירופה לא האירה לו פנים ומנעה שחזור של ההישג מאשתקד, אבל השמירה על ההגמוניה באיטליה מבטיחה שכבר לא יזכירו לו את אנטוניו קונטה, אליו הוא ישתווה בכמות התארים.

עכשיו אלגרי בן ה-48 נמצא בעמדת כוח. הוא צפוי לקבל הארכת חוזה ביובנטוס, אך יכול להשתמש בדיווחים על התעניינות מצד פריס סן ז'רמן כנשק לשדרוג כספי ולאישור מטרות הרכש שהציב לקראת הקיץ. הבסיס כבר קיים. "על פי התוצאות, כן, זו הקבוצה הכי חזקה שהייתה ליובנטוס", התגאה המאמן לאחר הניצחון על פאלרמו. "לקבוצה הזו יש עתיד מזהיר". והעתיד הזה יהיה יחד עם אלגרי.

מסימיליאנו אלגרי, מאמן יובנטוס. AP
התאוששות מפוארת שרשומה קודם כל על שמו. מסימיליאנו אלגרי/AP

פלופ השבוע

סיידו בראהינו - ווסט ברומיץ'

איך שחקן שלא רצה בכלל להיות בקבוצה, נבחר לבעוט פנדל ברגע קריטי? ועוד פעמיים?! על השאלה הזו ניסה להשיב טוני פוליס, שראה את סיידו בראהינו מחטיא פנדל אחד בבית מול ווטפורד בדקה ה-67, ובכל זאת נתן לו לבעוט שוב בחלוף 20 דקות. הורליו גומש, שעצר לו את הבעיטה הראשונה, המשיך במלחמה הפסיכולוגית ועקץ: "שוב אתה?". החלוץ בן ה-22 שינה כיוון, אבל כמו במקרה הראשון, שוער ווטפורד הדף גם הפעם והוכתר לגיבור המשחק, בעוד בראהינו תפס את הראש והפך לחבר החדש בשלישיית מחמיצי הפנדלים הכפולים בפרמיירליג. קדמו לו רק חואן פאבלו אנחל ודארן בנט, שגם לו זה קרה מול גומש (אז כשוער טוטנהאם) ב-2010. בינואר סירב הבעלים ג'רמי פיס למכור את בראהינו, למרות הצעות גבוהות שקיבל מניוקאסל וסטוק סיטי. אחרי ההחטאות מהנקודה הלבנה, ולאור העובדה שבראהינו כבש רק שער ליגה אחד מאז אוקטובר, קרוב לוודאי שהמחיר בקיץ יהיה נמוך יותר.

סיידו בראהינו שחקן ווסט ברומיץ' לאחר החמצת פנדל. GettyImages
הערך יורד. סיידו בראהינו לאחר ההחמצות/GettyImages

מהלך השבוע

הוולה של קווין קאמפל - לברקוזן

לפני כחודשיים נפצע קווין קאמפל במשחק נגד קבוצתו הקודמת, בורוסיה דורטמונד. הוא הוחלף בהפסקה עם חשש למתיחה בלבד, אבל לאחר בדיקות נוספות התברר כי הוא שבר את עצם השוקית וייעדר כחודשיים. בשבת הוא כבר ישב על הספסל של לברקוזן, שלא הצליחה לכבוש בבית נגד פרנקפורט ובדקה ה-70 איבדה גם את הסקורר צ'יצאריטו שנאלץ לצאת. קאמפל התאמן רק יומיים עם הקבוצה, אבל המאמן רוג'ר שמידט בחר בו כמחליף ולחש על אוזנו: "ילד, אתה עושה את זה". אחרי 36 שניות בלבד, בנגיעה הראשונה שלו, קאמפל ירה כמו מלוע של תותח כדור שהרחיקה ההגנה האורחת. בעיטת היעף הנפלאה מ-18 מטרים נעצרה רק ברשת, קשר נבחרת סלובניה הנרגש רץ להודות למאמנו ולאחר מכן עוד הספיק לבנות שתי התקפות שהובילו ל-0:3. איזו חזרה למגרשים. ניצחון חמישי ברציפות על האפס ללברקוזן - שיא מועדון חדש שכרגע שווה גם כרטיס אוטומטי לליגת האלופות.

קווין קאמפל שחקן לברקוזן עם מאמנו רוג'ר שמידט. AP
האמונה השתלמה. קווין קאמפל עם מאמנו רוג'ר שמידט/AP

ה-11 של השבוע

שוער: הורליו גומש (ווטפורד) - הראשון שעוצר שני פנדלים בשני משחקים שונים בפרמיירליג
מגן ימני: ראפיניה (באיירן מינכן) - הופעה מרשימה ובישול מול האקסית
בלם: מאטס הומלס (דורטמונד) - ניגב במהירות את הדמעות
בלם: שקודראן מוסטפי (ולנסיה) - העלים את סוארס, הכעיס את ניימאר
מגן שמאלי: מרקוס אלונסו (פיורנטינה) - אחד המגנים הטובים בסרייה A
קשר: אנדרוס טאונסנד (ניוקאסל) - האיש שיציל את המגפייז מירידה?
קשר: זלטקו יונוזוביץ' (ורדר ברמן) - שלושה בישולים שמנעו את פיטורי המאמן
קשר: סופיאן בופאל (ליל) - שחקן השבוע
חלוץ: סנדרו ואגנר (דרמשטאדט) - משאיר את הקבוצה בליגה כמעט לבדו
חלוץ: קארים בנזמה (ריאל מדריד) - וד"ש לדידייה דשאן
חלוץ: סרחיו אגוארו (מנצ'סטר סיטי) - מרחק גול אחד מ-100 שערי פרמיירליג

ציוץ השבוע: העישון מזיק לבריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully