וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בענף הספורט הזה, המנצח הגיע לקו הסיום בלי רוח חיים

17.4.2016 / 8:39

מי הרוכב הגבוה בהיסטוריה, מתי נערך המרוץ הראשון, איך כדאי לקרוא לסוס המרוצים שלכם כדי לשפר את סיכוייו ואיך לעזאזל רוכב "מת" חצה ראשון את קו הסיום? כל מה שצריך לדעת על ענף מרוצי הסוסים

מרוצי סוסים - ראסל בייז. GettyImages
ראסל בייז. לג'וקי עם מספר הנצחונות הגבוה בהיסטוריה/GettyImages

מרוצי סוסים פרצו בשנים האחרונות לתודעה של הקהל הישראלי. עד לפני מספר שנים, ניתן היה לצפות במרוצי סוסים בסרטים, סדרות שונות ואולי במקומות שונים ברחבי הרשת. אלא שהענף הכה פופולרי בעולם הגיע גם אלינו, ונכנס בסערה. מאז - מאות ואלפי חובבי ספורט ישראלים התמכרו לענף הססגוני, ונראה כי הם נהנים מכל רגע.

אז לטובת חובבי הספורט החדשים אספנו עבורכם את מיטב העובדות הקשורות לסוסים ומרוצים, כדי להרחיב לכם מעט את האופקים בנושא. מוכנים?

- "סיגר", שהתחרה בעיקר בארצות הברית, ניצח ב-19 מתוך 33 המרוצים שבהם לקח חלק וגרף לא פחות מעשרה מיליון דולר - מה שהפך אותו לסוס הרווחי בהיסטוריה.

- ראסל בייז האמריקאי הוא הרוכב הראשון שהגיע למאזן של 10,000 נצחונות בקריירה. זה קרה בראשון בפברואר 2008. כעבור 5 שנים מספר הנצחונות שלו כבר עמד על 12,000, והוא הפך לג'וקי עם מספר הנצחונות הגבוה בהיסטוריה, לפני ז'ורז' ריקרדו הברזילאי.

- הרוכבים מרוויחים בין 35 אלף דולרים לבין מיליוני דולרים מפרסים בשנה. הרוכב חאבייר קסטיינו, למשל, הרוויח בארבעת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית יותר משלושה מיליון דולר.

- ג'ולי קרון האמריקאית, לה 3,704 ניצחונות בקריירה, הייתה לג'וקית הרווחית של השנה 13 פעמים.

- ואם כבר נגענו בכח הנשי – היילי טרנר, הרוכבת הבריטית המצליחה בכל הזמנים, היתה לאישה הראשונה שהשתתפה בפסטיבל הוורלד קאפ בדובאי. זה קרה בשנת 2012.

- זה לקח 155 שנים, אבל בשנה שעברה מישל פיין היתה לרוכבת הראשונה שהצליחה לנצח את מרוץ המלבורן קאפ, המרוץ היוקרתי ביותר באוסטרליה.

מרוצי סוסים - פרעה האמריקני. GettyImages
סוס המירוצים "פרעה האמריקני". ניצח לראשונה שלושה מרוצים בשנה/GettyImages

- "פרעה אמריקאי" הפך לסוס הראשון שזוכה ב"טריפל קראון" (שלושת המרוצים החשובים של השנה) האמריקאי לראשונה מאז 1978. באנגליה לעומת זאת, הסוס האחרון שעשה זאת היה "ניג'ינסקי" בשנת 1970.

- מרוץ הסוסים הראשון בארצות הברית נערך אי שם בשנת 1665, בלונג איילנד, אך ישנן עדויות לקיומם של מרוצים עוד שנים רבות לפני כן – ביוון העתיקה, בבל, סוריה ומצרים.

- במוזיאון הלאומי למרוצים בניו יורק, שם נמצא היכל התהילה, ישנם יותר פסלים של סוסים מאשר של בני אדם (179 לעומת 91).

- פרנק הייס הינו הרוכב היחידי בהיסטוריה שניצח מרוץ ללא רוח חיים. הייס מת מהתקף לב במהלך מרוץ ב-1923, אך למרות זאת גופתו נותרה על גבי סוסו שחצה ראשון את קו הסיום.

- במרוץ "קנטאקי דרבי", על הרוכבים לשקול, ביחד עם הציוד אותו הם נושאים, 57 קילוגרם לכל היותר.

- רוכב הסוסים הגבוה ביותר היה כדורסלן העבר, מאנוט בול (2.31 מ'), שהפך לרוכב ליום אחד כשניסה לאסוף תרומות עבור אירועי צדקה שונים.

- טאפיט נחשב לסוס ההרבעה המצליח בארצות הברית. בעלים של סוסה שחושק בצאצא ממנו צריך לשלם 300 אלף דולר עבור הזכות למפגש הרבעה איתו. בארבעת החודשים הראשונים של 2016 הצאצאים של טאפיט זכו בפרסים של למעלה מחמישה מיליון דולר במרוצים בהם השתתפו. באנגליה סוס ההרבעה הבכיר ביותר הוא גלילאו, כשהתעריף למפגש אינטימי איתו עומד על 350 אלף אירו.

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

מור מרקוס בשיתוף רייסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully